Vær med til at lede og udvikle IT- og sikkerhedsjura i Center for Domænesikkerhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at drive og videreudvikle området inden for IT- og sikkerhedsjura i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, og har du erfaring med souschefopgaver? Så er det måske dig vi søger til at varetage souschefopgaver i det juridiske team i Center for Domænesikkerhed.

Bliv en del af et stærkt fagligt og socialt miljø i krydsfeltet mellem IT og jura
Du bliver ansat som chefkonsulent med souschefopgaver i Center for Domænesikkerhed i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Domænesikkerhed indgår i en sikkerhedsafdeling, der består af i alt 4 kontorer, som favner områderne operationel IT-sikkerhed, fastlæggelse og opfølgning på sikkerhedsstandarder, compliance, persondataretlig- og informationssikkerhedsmæssig rådgivning, vejledning og rammesætning samt adgangsstyring. Sikkerhedsafdelingen arbejder i fællesskab mod at styrke sikkerheden på tværs af Skatteministeriets koncern.

Center for Domænesikkerhed understøtter således sammen med afdelingens øvrige sikkerhedskontorer IT-sikkerhedsarbejdet i Skatteforvaltningens faglige domæner, der udover Udviklings- og Forenklingsstyrelsen selv også omfatter Toldstyrelsen, Skattestyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Gældsstyrelsen, Motorstyrelsen samt Administrations- og Servicestyrelsen.

I tæt samarbejde med kontorchefen skal du være med til at lede og videreudvikle centerets juridiske team, der varetager opgaver i forhold til bl.a. privacy by design i IT-udviklingsprojekter, udarbejdelse af persondataretlige tærskel- og konsekvensanalyser (DPIA’er), databehandleraftaler, Persondatakoordinatorrollen for Udviklings- og Forenklingsstyrelsen samt behandling af brud på persondatasikkerheden og indsigtsanmodninger på tværs af Skatteministeriets koncern.

Center for Domænesikkerhed består pt. af 51 medarbejdere, som er organiseret i 6 forskellige teams under ledelse af kontorchefen og 3 souschefer, hvoraf du vil blive den ene souschef. Centeret står blandt andet for at:

  • Varetage indgangen og Single Point of Contact-funktionen for alle sikkerhedsmæssige services ud mod domænerne i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
  • Understøtte domænernes implementering af sikkerhedsmæssige krav og retningslinjer med rådgivning, Risk Management, Business Relation Management, awareness, risikovurderinger og teknisk rådgivningsservices.
  • Gennemføre risikovurderinger inden for informationssikkerhed og tilhørende databeskyttelsesretlige analyser i forbindelse med anskaffelse og udvikling af IT-systemer.
  • Gennemføre regelmæssige risikovurderinger af eksisterende samfunds- og forretningskritiske IT-systemer og kritisk infrastruktur på tværs af Skatteforvaltningen.
  • Gennemføre databeskyttelsesretlige analyser i forbindelse med anskaffelser og udvikling af IT-systemer og -løsninger, hvor der ikke er krav om forudgående risikovurderinger.
  • Stille krav til sikkerheden i konkrete IT-udviklingsprojekter og udbud mv. på baggrund af gennemførte risikovurderinger og konsekvensanalyser.
  • Tilpasning af sikkerhedskrav, sikkerhedsbilag og databehandleraftaler på baggrund af risikovurderinger og databeskyttelsesretlige analyser samt formidling af disse til domænerne.
  • Udarbejde rapportering om sikkerhed og videreformidle denne til ledelsesfora, domæner og fagstyrelser i Skatteforvaltningen.
Dine opgaver
Ud over dine faglige opgaver, vil du skulle understøtte personalelederen med varetagelse af souschefopgaver i forbindelse med den daglige personaleledelse, herunder fx afholdelse af 1:1-samtaler, løbende prioritering og styring af den daglige opgaveløsning, samt indledende drøftelser om kompetenceudvikling for et begrænset antal medarbejdere i centeret.

Du vil indgå i kontorets ledelsesteam, hvor du vil have berøring med hele Domænesikkerheds leveranceflade og brede fagligheder og støtte op om ledelsen på tværs af kontoret. Dine opgaver bliver med udgangspunkt i:

  • Personaleledelse af en del af medarbejderne, hvor du ser trivsel og udvikling af det enkelte menneske som din fornemmeste opgave.
  • Ledelse med fokus på fortsat at udvikle holdånden og en kultur, hvor vi hjælper og støtter hinanden samt kontinuerligt understøtter det tværfaglige samarbejde i centeret.
  • Operationel ledelse, hvor du sikrer, at opgaver bliver planlagt, fordelt, prioriteret og eksekveret i tæt samarbejde med centerets øvrige ledelse.
  • Faglig ledelse, hvor du giver faglig sparring og hjælper med kvalitetssikring af leverancer i centerets juridiske team.
  • Strategisk ledelse, hvor du i samarbejde med kontorchefen og centerets øvrige ledelse sikrer løbende udvikling af leverancemodeller, kompetencer og Domænesikkerheds udtryk mod forretningen.
  • Stillingen stiller store krav til dine kommunikations- og formidlingsevner, herunder at du kan stå inde for høj, skriftlig kvalitet og ved, hvordan en sag skal skæres.
Fokus på resultater og trivsel
Vi forestiller os, at du har erfaring med formel ledelse og en juridisk eller anden relevant uddannelsesbaggrund. Derudover skal du have god erfaring med det databeskyttelsesretlige fagområde og også gerne i samspil med sikkerhedsarbejdet generelt. Det vil være et stort plus, men ikke et krav, hvis du har erfaring inden for en statslig myndighed eller en politisk styret organisation.

Uanset din faglige baggrund ønsker vi, at du:

  • Kan skabe motivation og være en rollemodel for andre.
  • Er struktureret og har fokus på god planlægning på kort og lang sigt.
  • Kan sikre prioritering blandt mange opgaver i hverdagen for det juridiske team i Domænesikkerhed samt i koordination med centerets øvrige teams, så kapacitet og opgaver hænger sammen.
  • Kan sikre sammenhæng i opgavevaretagelsen mellem et stort og bredt kundelandskab.
  • Er en dygtig kommunikator, både skriftligt og mundtligt, og i stand til at håndtere og kommunikere med en bred vifte af interessenter.
  • Er en god kollega med et positivt sind, der vægter det sociale og relationerne højt, og bidrager til en glad og sjov stemning på kontoret.
Fleksibilitet og gode arbejdsforhold
Vi tilbyder gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i en ofte travl hverdag. Vi lægger stor vægt på selvstændighed i vores opgaveløsning, og kombinerer det med et tværgående samarbejde og særdeles godt kollegaskab. Vi har fokus på trivsel og en god åben ledelse i centeret, herunder at sikre og styrke vores gode kollegaskab og balancen mellem arbejdsliv og privatliv.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 7. august 2024.

Der kan indgå person- og logiktests i rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEM og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen. Sikkerhedsvurderingen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af PET.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mona Møller Pedersen på telefon 72 37 75 69.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081037

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet