Uddannelsesleder til automatik- og elevatoruddannelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet



Vil du være med at gøre en forskel for unge mennesker i en højteknologisk branche- og har du mod på at lede i spændingsfeltet mellem fagligt stærke undervisere, sektorens uddannelsesbehov og en ambitiøs kvalitets- og trivselsdagsorden?



Du får en enestående mulighed for at stå i front for et uddannelsesområde som befinder sig i en rivende teknologiudvikling. TEC har allerede igangsat et markant kvalitetsløft i uddannelsen, hvor du som uddannelsesleder vil få ansvaret for at fastholde- og kontinuerligt udvikle denne position. Du vil tillige få ansvaret for at flytte uddannelserne ind i helt nye værksteder på vores uddannelsescampus i Hvidovre.



Hvad vi tilbyder

Du kommer til at lede i samarbejde med ledelseskollegaer og medarbejdere, der lige som dig, brænder for at skabe læring og dannelse hos vores elever.

Automatik- og elevatoruddannelsen udvikles i samarbejde med branchen, som deler den grønne teknologidagsorden med TEC. Det er derfor afgørende, at du har lyst og kompetencer til at opdyrke og vedligeholde eksterne netværk for at sikre opdateret indhold i uddannelsen. Du kommer til at trække på og udvikle dine strategiske kompetencer, da du skal samarbejde med forskellige eksterne aktører, herunder virksomheder og organisationer.



Du vil få et selvstændigt ansvar for drift og udvikling af automatik- og elevatoruddannelsen på TEC, sekunderet af et stærkt team bestående af administrativ support og faglige teamkoordinatorer. Din hverdag vil bestå af masser af faglige og pædagogiske udfordringer, hvor der samtidig er rig mulighed for at udvikle dig både fagligt og som leder.



Uddannelsen er placeret i ét chefområde, hvor du på tværs af uddannelser og i et ledelsesteam med 5 andre ledere sætter den strategiske retning. I ledelsen på TEC lægger vi særlig vægt på at skabe fælles forståelse og mening – men med den individuelle ledelsesfrihed til at løse opgaverne. Vi sparrer meget med hinanden – og bliver derigennem inspireret og klogere på egen og andres praksis. Når samarbejdet i lederkredsen fremhæves, er det fordi vi kan se at netop dét skaber den reelle påvirkning som kan være med til at forbedre elevernes uddannelse. I takt med det arbejder vi derfor i udstrakt grad med kollegial ledersparring og løbende lederudvikling, og vi sætter ambitionerne og kreativiteten højere end nulfejlskultur.



Dine ansvarsområder

Du får direkte ledelse af ca. 20 undervisere. Det betyder bl.a. at du har daglig kontakt og sparring med undervisere og elever for at sikre den stadige progression og læring. Derudover skal du sikre sammenhæng mellem personaleledelsen, vores administrative processer og en hverdag med aktuelle udfordringer er også dit ansvar. Som led i det løbende kvalitetsarbejde kommer du også til at stå i spidsen for tværgående indsatser på TEC, f.eks. fagfaglig udvikling, pædagogisk udvikling og effektivisering af administrative processer. Og du har et medansvar for afdelingens indkøb og økonomi.



Hvordan lykkes du i jobbet?

TEC´s nye strategi går i sin enkelhed ud på ”at tage hånd om fremtiden”. Det vil vi gøre med afsæt i følgende 3 pejlemærker, ”tættere på eleven, tættere på virkeligheden og tættere på hinanden”.



En afgørende forudsætning for at kunne lykkes med strategien er, at du er i stand til at understøtte underviserne i, at skabe et dynamisk læringsmiljø, med en styrkebaseret- og nysgerrig tilgang til eleverne. Det skal føre til at gøre endnu flere elever interesserede i, at vælge automatik- og elevatoruddannelserne.



Du er i stand til at styrke dialogen med omverdenen, herunder at vedligeholde og skabe nye relationer blandt virksomheder og organisationer. Formålet er dels, at sikre vores uddannelser i er i trit med virksomhedernes behov, men også at styrke sammenhængen i elevens uddannelsesforløb. Dette skal føre til, at endnu flere virksomheder tager lærlinge.



Du er i stand til at skabe professionelle, stabile - men samtidig visionære rammer til afdelingens dygtige undervisere og dermed også vores elever og virksomheder. Det handler om at kunne etablere stærke fællesskaber i såvel lærergruppen, men i høj grad også blandt eleverne. Det kræver fokus på struktur, processer og udvikling – og det kræver i høj grad tydelig, nærværende og retningsgivende ledelse.



Vores forventninger til dig

Vi ser gerne, at du er team- og udviklingsorienteret og brænder for at opnå resultater sammen med andre, derudover er du nysgerrig på udviklingstendenser og kan drive en pædagogisk/didaktisk udvikling.



Derudover lægger vi vægt på, at:



  • Du har erfaring med ledelse eller et andet grundlag for at lede undervisere og modet til at sætte noget af dig selv på spil i din ledelse
  • Du kan begå dig i en stor organisation, hvor uddannelsespolitiske dagsordner skal omsættes til handlinger på uddannelsen og i undervisningen
  • Du kan samarbejde med eksterne aktører og med kollegaer på alle niveauer og i alle dele af organisationen
  • Du har et godt kendskab til erhvervs- og arbejdsmarkedsuddannelserne
  • Du kan og vil indgå i komplekse udviklingsopgaver
  • Du kan prioritere mellem opgaverne, holde mange bolde i luften og skabe fremdrift i både dagligdagsudfordringer og strategiske udviklingsprojekter


Om din nye chef Per:

Som din chef går jeg op i hvem du er - og hvad du bringer til bordet. Jeg er nysgerrig på hvordan du leder og organiserer, men du vil samtidig få en stor grad af frihed under ansvar, hvilket udmøntes ved en aftalt ramme og prioritering, hvori du har ledelsesrum til at skabe løsningerne. Jeg holder one-to-one med alle mine ledere, hvor vi bl.a. sparer om opgaver så du altid har nødvendig feedback for at kunne trives og motiveres i dit arbejde, og samtidig får maksimal mulighed for at lykkes med dine opgaver.



Løn og vilkår

Du ansættes på individuelle vilkår i overensstemmelse med reglerne om ansættelse af chefer ved institutioner inden for undervisning og uddannelse, eller på anden relevant overenskomst afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund.



Du ansættes på TEC med primært arbejdssted på skolen på Frederiksberg og Hvidovre. Du skal dog forvente en del arbejdsaktivitet på alle TECs adresser i hovedstaden.



TEC er en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid, og vi har en personaleforening, der arrangerer sociale aktiviteter på tværs af TEC’s adresser.

Du skal være opmærksom på, at der ved ansættelse i denne stilling vil blive indhentet børneattest.



Vi glæder os til at høre fra dig

Synes du overstående lyder interessant, så er vi meget interesseret i at høre mere om din motivation for at blive en del af vores team.



Vi er en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer alle interesserede, uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn eller alder, til at søge stillingen.



Søg via linket her på siden senest den 21. marts 2024.

Du bedes uploade CV og andre relevante uddannelsespapirer sammen med din ansøgning.



Første samtalerunde forventes afholdt i uge 12 og anden samtale i uge 13. Der vil indgå test i forbindelse med rekrutteringen.



Vi ser frem til at byde dig velkommen.



Ønsker du at vide mere om stillingen eller har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte uddannelseschef Per Nørregaard på pn@tec.dk eller 25453819.



Hvis du vil vide mere

På Job på TEC kan du lære os bedre at kende og høre vores undervisere på erhvervsuddannelserne fortælle om jobbet og om deres motivation.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Teknisk Erhvervsskole Center Frederiksberg, Stæhr Johansens Vej , 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6009641

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet