To nye kollegaer til PMO med fokus på datadrevet porteføljestyring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med at forbedre datadrevet porteføljestyring? Og kan du se dig selv arbejde i et centralt placeret porteføljestyringsteam med stor kontaktflade ud i organisationen? Så vil vi rigtig gerne høre fra dig!

I tæt samarbejde med Toldstyrelsen er Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) i gang med at udvikle Toldstyrelsens IT-systemer. Der opstår løbende nye initiativer på toldområdet blandt andet som følge af nye udspil fra EU Kommissionen og at toldlovgivningen påvirkes af lovforslag på andre områder.

Vi er et tværfagligt team, der arbejder med at styre IT-projektporteføljen på toldområdet og

vi følger op på projekterne og udarbejder statusrapportering i tæt samarbejde med Toldstyrelsen. Der er et behov for at indsamle informationer fra toldområdets mange specialister og forme disse informationer til rapportering og kapacitetsstyring, der danner basis for styring af porteføljen.

Vi savner derfor to kollegaer, der kan hjælpe os med at samle data om projekterne, udvikle datamodeller og lave rapporter baseret på disse datamodeller.

Vær med til at udvikle rapportering på baggrund af data
Du bliver en del af kontoret PMO. Kontoret udvikler, vedligeholder og forankrer governance, standarder og ensartede metoder og processer for projekt- og programeksekvering på tværs af toldområdet. Vi hjælper med at opretholde compliance i forhold til styring af projekter og/eller aktiviteter i toldområdet jf. projektmodellen og øvrige fælles standarder i UFST. Desuden bidrager vi med tværgående koordinering af aktiviteter i forbindelse med beslutninger, som påvirker projekternes fremdrift og vedligeholder et overblik over projekterne leverancer, tidsplaner, økonomi og ressourcer.

Vi arbejder på et fundament, der spænder fra agile metoder til klassisk projektledelse, så det vil være en fordel, hvis du har kendskab til metodikker og begreber inden for både agil udvikling og projektledelse.

Dine opgaver omfatter bl.a.:

  • Bistå med at udvikle datastrukturer og metrikker for datadrevet rapportering og kapacitetsstyring
  • Arbejde med plug-ins til agile værktøjer som f.eks. Jira og Confluens
  • Udvikle Excel regneark med makroer, pivoter og avancerede funktioner
  • Informationssøgning og udarbejdelse af korte oplæg til nye ideer og løsninger til datadrevet rapportering
  • Evaluere nye værktøjer til indsamling af data
  • Hjælpe med diverse ad hoc-opgaver inden for Porteføljestyring og Porteføljesystemer
Du får kontaktflader bredt ud i organisationen og skal arbejde sammen med projektledere, produktejere og IT-specialister, samt kollegaer fra Toldstyrelsen og underleverandører.

Struktureret og god til at formidle data
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse inden for IT-udvikling, data-analyse eller projektledelse. Derudover er det vigtigt, at du kan overskue store mængder data og forstår at formulere dig klart og præcist om metoder og modeller til dine kollegaer uden kendskab til data-analyse. Har du erfaring med Microsoft Power BI vil det være en fordel, men ikke et krav.

Som person er du ansvarlig og sætter en ære i at bidrage til gruppens arbejde og levere kvalitet. Du arbejder struktureret og selvstændigt og har fokus på detaljen. Du trives med opgaver, hvor du selv skal udtænke nye måder at gøre tingene på. Hvis du mangler information, er du opsøgende for at få information fra relevante kolleger på tværs af organisationen. Derudover er du teamplayer og trives med at samarbejde med forskellige fagligheder og du deler gerne viden, så vi sikrer den bedste koordinering og vilkår for vores arbejde.

Din nye arbejdsplads
I vores kontor har vi forskellige baggrunde og kompetencer, men fælles er at vi arbejder med projekt- og porteføljestyring i flere funktioner, f.eks. risiko- og ressourcestyring, planlægning og håndtering af ændringer. Vi arbejder ofte ude i organisationen og samarbejder med motiverede kollegaer fra andre afdelinger, der er eksperter på deres områder.

Vi er et velfungerende team, som går op i hinandens trivsel både med hensyn til opgaverne og det sociale fællesskab. Omgangstonen er uformel, og vi står altid klar til at hjælpe hinanden.

Kontrakt og ansættelsesvilkår
Send dit CV med en motivation for stillingen samt eksamenspapirer via linket "Søg stillingen" senest den 23. oktober. Vi holder samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Emil Nannestad på 7237 2636 eller kontorchef Pia Groth på 4241 9207.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5919065

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet