BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Befinder du dig godt i krydsfeltet mellem processer, systemer og jura? Og vil du være med til at udvikle nye løsninger til håndtering af partsrepræsentation i Skatteforvaltningen? Så har vi måske jobbet til dig...
Vi søger en forretningsanalytiker med en god teknisk forståelse, der skal være med til at bygge nye fælleskomponenter til at understøtte partsrepræsentation i Skatteforvaltningens digitale processer og dertil knyttede it-systemer.
Løsningerne til håndtering af partsrepræsentation skal fungere sammen med Digitaliseringsstyrelsens fællesoffentlige komponent Digital Fuldmagt og sikre korrekt håndtering af fuldmagter samt delegering af sager. Arbejdet med at bygge de nye it-løsninger starter nu! Det er et spændende, men også krævende program, hvor du får en stor kontaktflade på tværs af hele Skatteforvaltningen.
Om dine arbejdsopgaver
Du vil indgå i et nystartet team, der i tæt samarbejde med andre it-funktioner og forretningssiden i Skatteforvaltningen skal bygge de nye løsninger til understøttelse af partsrepræsentation. Du kommer til at arbejde selvstændigt med analyse af komplekse problemstillinger og specificering af løsninger.
Som forretningsanalytiker vil dine arbejdsopgaver bl.a. bestå i at:
- Analysere krav til partsrepræsentation og omsætte disse til løsningsdesign
- Samarbejde med kolleger i andre dele af UFST og de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen samt Digitaliseringsstyrelsen
- Bistå projektleder med udarbejdelse af features og user stories til vores interne og eksterne leverandører
- Udarbejde beskrivelser af snitflader for fælleskomponenter til partsrepræsentation
- Bistå projektleder og løsningsarkitekt med afklaring af forretningsmæssige og tekniske problemstillinger.
Om dig
Som forretningsanalytiker skal du arbejde selvstændigt, være struktureret og god til at samarbejde med mange forskellige interessenter. Vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse eller har opnået tilsvarende kompetencer på anden vis, og at du har flere års erfaring med forretningsanalyse.
Du skal afklare forretningsmæssige spørgsmål med interessenterne, og du tager ansvar fra start til slut. Du sætter dig nemt ind nye problemstillinger, skaffer det forkromede overblik og afklarer detaljer. Du har gå-på-mod og kan udfordre interessenters krav konstruktivt, så du sammen med dem når frem til de rigtige løsninger. Du har gennemslagskraft til at skaffe de nødvendige afklaringer.
Vi forventer, at du er skriftligt stærk med gode analytiske evner. Du kan formulere krav og opgaver på et tilpas teknisk niveau, så de kan anvendes som grundlag i det videre it-udviklingsarbejde.
Om kontoret Brev- og Integrationsløsninger
Vi udvikler og vedligeholder integrationsløsninger, som understøtter Skattestyrelsens it-systemer. Det er fx systemer, som understøtter dannelse og forsendelse af elektroniske breve til Digital Post og fysiske breve, systemer til udstilling af fagsystemernes data for eksterne interessenter, og andre integrationskomponenter, som reducerer kompleksiteten i andre IT-systemer.
Vi tilbyder:
- Fitnesslokaler
- Betalt frokostpause
- Fleksibel arbejdsplads koordineret med dit team
- Billigt medlemskab af Told og Skat idræt som byder på alt fra yoga og fodbold til badminton.
- Gratis parkering i p-kælder
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest fredag den 6. oktober 2023. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Lone Boe Rasmussen på telefon 7237 3353 eller projektleder Morten Boller Vilstrup på telefon 7237 6013.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5911607