BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kalder dine venner dig for Power Point Queen/King? Har du styr på InDesign, PhotoShop eller et andet tilsvarende program? Og kunne du tænke dig at blive en del af spændende IT-projekter på skatteområdet? Så er du måske vores nye studentermedarbejder.
Dine opgaver som studentermedarbejder
Du skal hjælpe dine nye kolleger med at sørge for, at det materiale (PowerPoint, Word skabeloner mv.), som vi sender ud til resten af organisationen, ser pænt/indbydende ud og er sat professionelt op. Vi har en del tekniske tegninger, som skal professionelt designes i et tegne/grafik program som f.eks. InDesign, Photoshop, MS Visio eller lignende og her har vi brug for din hjælp.
Derudover har vi også brug for, at du hjælper projektlederne med forskellige koordineringsopgaver og andre administrative opgaver i de IT-projekter, vi driver.
Sådan ser din nye arbejdsdag ud
Du bliver en del af Projektkontoret, som har ansvar for prioritering, modning og gennemførelse af projekter og udviklingsopgaver, der efterfølgende skal driftes internt i UFST. Dine kolleger i Projektkontoret har mange forskellige kompetencer og er typisk specialister indenfor projektledelse, ITIL (best practise processer til levering af IT-services), udbudsstøtte mv. Du vil arbejde tæt sammen med projektledere, IT-specialister og IT-arkitekter om dine opgaver.
Hvad kommer du med?
Du er nogle år inde i din uddannelse. Måske er du i slutningen af din bachelor eller lige startet på kandidatuddannelse. Vi forestiller os at du er i gang med en kommunikationsuddannelse, men det kan også være, at du er ved at uddanne dig indenfor IT og samtidig interesserer dig for – og er dygtig til kommunikation. Du skal være skarp til grafisk design, dygtig til at formulere dig på dansk og i stand til at tilegne dig viden fra tekster på engelsk.
Det er vigtigt at du er i stand til at arbejde selvstændigt, har et godt overblik over hvor meget du kan nå og hvor mange forskellige opgaver du kan overskue på en gang. Du er også omhyggelig og sørger for at følge dine opgaver til dørs.
Om Projektkontoret og Infrastrukturdrift og Services (IDS)
Projektkontoret består pt. af 13 erfarne medarbejdere, der alle har et bredt netværk i UFST, hvor vi blandt andet fungerer som kontaktpunkt for IT-infrastrukturen i forhold til den øvrige organisation i Skatteministeriet. Kontoret bidrager bl.a. til at sikre, at de IT-løsninger der anskaffes og udvikles internt, bliver sat planmæssigt i drift og kører stabilt efterfølgende. Vi har en uformel omgangstone, og lægger vægt på at have det rart sammen. Det er vigtigt at vi kan grine sammen på kontoret – både når det går godt og når tingene ikke går helt som planlagt.
Infrastrukturdrift og Services (IDS) består af 6 kontorer og 140 medarbejdere.
IDS’ fornemmeste opgave er at sikre, at de systemer, som understøtter Skatteforvaltningens opgaver, er tilgængelige, stabile og performer. IDS er en stor driftsorganisation med mange højt specialiserede medarbejdere. Nogle af kontorets vigtigste opgaver er at have ansvar for kvalificering, modning og afdækning af indkommende opgaver. Det bidrager bl.a. til at støtte vores projektledere og koordinatorer med den efterfølgende implementering, sådan at de IT-løsninger der anskaffes, bliver sat planmæssigt i drift og kører stabilt efterfølgende.
Du refererer til chefen for Projektkontoret.
Om Udviklings – og forenklingsstyrelsen (UFST)
UFST er en af Danmarks største IT-organisationer, så hvis du sætter pris på at udvikle dig fagligt, så vil du her have mulighed for at møde eksperter inden for alle områder. Vi har mange faglige fællesskaber, hvor vi dyrker fagligheden. Vi har både løsninger vi driver selv og løsninger, der er outsourcet. UFST vedligeholder blandt andet forbrug af tjenester i skyen men har også topmoderne netværk, slutbrugerudstyr og datacentre. Det skal vi sammen sikre, at vi udnytter maksimalt.
Vi lægger vægt på at du er fagligt og personligt godt klædt på for at løse dine opgaver og du vil derfor også få mulighed for løbende at uddanne indenfor relevante områder.
Lokationen ligger nemt i forhold til transport, tæt på metro og tog (Flintholm Station), og har en stor parkeringskælder med gratis parkering for medarbejdere.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning med CV, eksamensbevis (for beståede eksaminer) og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 15. oktober 2023. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Bina B. Kehlet på Bina.Kehlet@ufst.dk.
Vi holder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning allerede i dag.
Arbejdstiden er i gennemsnit 15 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder.
Tiltrædelse snarest muligt. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og evt. referencer.
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922594