BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du levere førsteklasses sekretariatsbetjening af borgmesteren og direktionen i hovedstadens grønne hjerte? Og er du en mester i at samarbejde og koordinere på tværs af fagområder? Så er du måske den nye special- eller chefkonsulent i Ledelsessekretariatet i Frederiksberg Kommune.
Bliv en nøglespiller i betjeningen af borgmester og direktion
Ledelsessekretariatet betjener Frederiksbergs borgmester, direktion og kommunalbestyrelse og står for kommunens presse- og kommunikationsarbejde. Vi er knap 15 medarbejdere i dag og udvider nu med flere kolleger for at kunne løse de nye opgaver, som vi har fået som led i en organisationsjustering. Målet er at kunne levere en endnu bedre understøttelse af borgmesterens og direktionens hverdag og virke.
I den forbindelse er vi på jagt efter en erfaren special-/chefkonsulent, der kan sekretariatsbetjene borgmesteren og direktionen. Arbejdsopgaverne består især i at koordinere, udarbejde og kvalitetssikre mødematerialer og sager samt understøtte forskellige ledermøder. Du kommer også til at udvikle og drive udvalgte tværgående opgaver og strategiske dagsordener samt være tovholder på og initiativtager til sekretariatsopgaver i kommunen. Det kan eksempelvis være koordinering og optimering af interne processer.
Aktuelt arbejder vi blandt andet med at udvikle et nyt format for forvaltningens sager til politisk niveau, koordinere håndteringen af en række beslutningsforslag fra medlemmer af kommunalbestyrelsen, planlægge det årlige borgermøde om næste års budget og tilrettelægge efterårets seminar for kommunens direktion og afdelingschefer. Vi arbejder også med at optimere møderne i kommunens lederforum og forbedre en række administrative arbejdsgange. Vi er desuden i gang med at udrulle kommunens nye kommunikationsstrategi i hele organisationen. Du vil både blive koblet på en række af de igangværende projekter og få ansvaret for nye opgaver og indsatser, der løbende kommer til.
Mange af vores opgaver løser vi i tæt dialog med kommunaldirektøren, fagdirektørerne og borgmesteren. Stillingen giver dig derfor mulighed for at arbejde tæt på den administrative og politiske topledelse i en af landets største og mest ambitiøse kommuner. Vi har også et tæt samarbejde med resten af organisationen, ikke mindst sekretariaterne i kommunens tre fagområder. Så du kan se frem til at få en bred kontaktflade og en nær relation til og faglig pingpong med topledelsen. Du vil altid have tæt sparring med sekretariatschefen og dine kolleger i sekretariatet om opgaverne. Vi arbejder teambaseret og lægger vægt på at tage ansvar og udvikle os i fællesskab. Vores arbejdsmiljø er uformelt og rart – blandt andet fordi ordentlighed og venlighed er fundamentale værdier på alle niveauer i organisationen.
Overblik, gode formidlingsevner og gerne kommunal erfaring
Vi forestiller os, at du har en samfundsfaglig kandidatgrad fra fx Københavns eller Aarhus Universitet efterfulgt af 5-10 års erfaring fra en tilsvarende sekretariatsfunktion og meget gerne kommunal erfaring. Du har derfor allerede dyb indsigt i eller som minimum gode forudsætninger for at forstå, hvad det indebærer at sekretariatsbetjene topledelsen i en kommune, der dagligt leverer velfærd til 105.000 borgere.
Stillingen kræver, at du er en dygtig koordinator med et stort overblik og et naturligt servicegen. Derudover er det et must, at du er grundig og kan skrive kort, klart og korrekt. Med dine analytiske kompetencer, din lydhøre, pragmatiske og løsningsorienterede tilgang og dit helhedsperspektiv på organisationen formår du hurtigt at sætte dig ind i en sag og sikre, at Ledelsessekretariatets arbejde matcher både topledelsens og organisationens behov. Din faglighed og personlighed gør dig samtidig i stand til at sætte en høj standard for vores leverancer, gå forrest i samarbejdet med resten af organisationen og være en god ambassadør for Ledelsessekretariatet.
Sidst, men ikke mindst, skal du trives i en tempofyldt hverdag, hvor ingen opgaver er for små eller for store, og have lyst til at præge kulturen i Ledelsessekretariatet, hvor solid faglighed, god service og fællesskab om løsningerne altid skal være en del af det fælles DNA.
Ansøgning og kontakt
Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning og dit CV senest den 18. august 2024 og vedhæft dine eksamensbeviser inkl. karakterer. Første samtalerunde finder sted den 21. august 2024. Anden samtalerunde finder sted den 27. august 2024. Vi forventer, at du kan tiltræde 1. oktober 2024. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Brit Buchhave via sms 30 57 14 42. Så ringer hun dig op.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 105.000 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade, 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091542