BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med offentlig forvaltning og aktindsigt? Så har du chancen for at blive en del af et ungt og dynamisk team.
Om stillingen
Skatteforvaltningen modtager hvert år et stort antal anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven. Opgaven er i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) blevet samlet i et nyt team, der også vejleder internt om forvaltningsret.
Vil søger derfor en sagsbehandler, der vil være en del af et kontor med et godt socialt miljø, hvor sparring og samarbejde vægtes højt.
Din hovedopgave vil være visiteringen og sagsbehandlingen af aktindsigtsanmodninger. Dine primære opgaver omfatter derfor:
- Modtagelse, visitering og oprettelse af aktindsigtssager og klager over afgørelserne
- Tilskæring af sagerne, herunder kontakt med anmoder
- Medvirken til udarbejdelse af afgørelser om aktindsigt
- Administrativ håndtering af interne høringer
Hvem er du?
Vi leder efter dig, der vil være med til at løse aktindsigter som et hold. Du skal have mod på at lære om vores faglige område, og på at få en bred viden om de øvrige områder i UFST.
Din uddannelse er ikke afgørende. Vi forestiller os, at du er kontorassistent, professionsbachelor i offentlig administration, diplom i skat eller lignende, men det vigtigste er, at du har lyst til at arbejde med aktindsigt, og til et job med en bred kontaktflade.
Vi lægger vægt på, at du:
- har humor og bidrager til arbejdsglæden
- har gåpåmod og faglig stolthed
- har flair for enkel kommunikation
- kan lide at arbejde som hold.
På vores kontor løfter vi i flok, og vi sætter trivsel og balance mellem arbejde og fritid højt. Vi prioriterer det gode samarbejde på kontoret og på tværs af UFST. Alle dine nye kollegaer på kontoret er dedikerede til opgaven og til at udvikle sig både personligt og fagligt.
Du vil blive ansat i kontoret Sourcingsekretariat og Compliance, der hører ind under fagområdet Ressourcer og Portefølje. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige kontorer på tværs af UFST.
Ud over det nye team består kontoret af ét strategiteam og ét rapporteringsteam, der bl.a. har følgende opgaver:
- Strategisk og praktisk udvikling af sourcingområdet
- Igangsættelse af tværgående udviklingstiltag
- Udarbejdelse, optimering og videreudvikling af ledelsesrapportering
- Udvikling af opfølgnings- og rapporteringskoncepter
- Overholdelse af relevante love og regler.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt evt. andre relevante bilag bedes sendt via nedenstående link senest 22. september 2023 kl. 12.00. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fg. funktionsleder Emil Rønnow Sørensen på 72 38 98 40 eller souschef Emilie Mørk Valente på telefon 72 37 84 72. Vi holder løbende samtaler.
Ansættelse pr. 1. november 2023 eller snarest muligt derefter.
Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karrier
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172155&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905123