Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV: Dynamisk Incident og Problem Manager (I/PM) til One Stop Moms 2 (OSM2)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at sikre stabil drift og kan du skabe stærke relationer i dit daglige arbejde? Har du en naturlig nysgerrighed for at forstå, hvordan IT-problemer opstår og ikke mindst, hvordan man undgår at de opstår igen, så har du mulighed for at komme ombord i OSM2 som vores nye Incident og Problem Manager (I/PM).

OSM2-systemet håndterer national efterlevelse af EU-Momsregler, hvilket har stor betydning for byrdelettelser til dansk erhvervsliv, mere fair konkurrence på tværs af EU, samt nedbringelse af svindlen med moms. Vores system er i produktion, men frem til udgangen af året varetages driftsopgaven i samspil med udviklingsprojektet, OSM2, der drives efter agile principper. Vi forventer at der bliver udviklet på løsningen flere år frem, hvilket også giver en spændende dynamik i stillingen. Udviklingen af løsningen varetages af internt af fullstack teams, som du også vil få tæt samarbejde med.

Vores it-service (OSM2-løsningen) leveres i et større landskab af interessenter, med blandt andet flere procesejere i forretningen (Skattestyrelsen) og hvor IT-driften er fordelt over flere kontorer i Udviklings og Forenklingsstyrelsen. Du skal kunne fremme et godt samarbejde med vores interessenter, og sikre effektiv kommunikation og koordinering i forhold til igangværende incidents og problems.

Du bliver en del af driftsteamet, som er godt i gang med transition fra projekt- til drift organisation, hvor ansvaret som Incident og Problem Manager (I/PM) bliver en kernerolle. Vores IT-landskab er komplekst, og der stilles store krav til et højt serviceniveau. Incident Management processen og din rolle er fortsat i implementeringsfasen, så der er gode muligheder for at sætte dit personlige præg på det videre arbejde.

Dine arbejdsopgaver som Incident Manager vil bl.a. være at:

  • Registrere og klassificere modtagne hændelser og foretage en øjeblikkelig indsats for at genoprette en fejlbehæftet IT-service så hurtigt som muligt
  • Tildel uløste hændelser til passende 2 level specialist
  • Log alle detaljer om hændelse, tildeling af kategorisering og prioritering
  • Hold brugere informeret om deres Incidents status
  • Knyt hændelser til andre registreringer (dvs. hændelser, ændringer, problemer, videns artikler, kendte fejl osv.)
  • Deltagelse i 1 level undersøgelse og diagnosticering af alle hændelser
  • Bekræft løsning med brugere og løs hændelser i ITSM
  • Eskaler større hændelser til Incident
  • Eskalér hændelser hvor der er risiko for at bryde SLA aftalen til SLM
  • Ejer alle hændelser gennem hele livscyklussen
  • Gennemføre kerneårsagsanalyser på incidents (RCA)
  • Tage ansvar for håndtering af Major incidents
  • Sikre incident og problemprocessen altid afspejler organisations behov
  • Intern uddannelse af medarbejdere i Incident management processen og ITSM-værktøjet
  • Løbende forbedringsinitiativer af incident og problem processer
Om dig
Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring med ITIL-processer og gerne fra et setup med høj udviklingsaktivitet, hvor incident lever sammen med test proces, defect proces og projektudvikling.

Vi ser gerne, at du har erfaring fra større IT-organisationer. Du har en relevant IT-uddannelse f.eks. fra DTU, ITU, DIKU. Du kan også have opnået dine kompetencer gennem relevant erhvervserfaring.

Derudover ser vi det som en fordel, at du er kvalitetsbevidst og har øje for detaljen, samt at du proaktivt tager et ansvar for at få løst de knaster, der opstår i systemet.

Du har lyst til at arbejde med både at definere, vedligeholde og implementere effektive processer og de operationelle opgaver omkring incident og problem management. Du er løsningsorienteret og tænker kreativt, når det kommer til at finde løsninger på problemer. Du er en stærk kommunikator, som formår at holde hovedet koldt i pressende situationer.

Vi forventer, at du kan forstå og formulere dig på dansk og engelsk – både skriftligt og mundtligt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning samt CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 21. september 2023. Vi afholder samtalerne løbende.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jacob Brok på 72370613. Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Dit arbejdssted vil blive Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171685&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5908404

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet