Projektleder til udvikling af it-løsninger inden for partsrepræsentation i Skatteforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med en strategisk vigtig opgave? Befinder du dig godt i krydsfeltet mellem forretningsprocesser, it-systemer og jura? Og vil du være med til at videreudvikle og implementere it-løsninger til håndtering af partsrepræsentation? Så har vi måske jobbet til dig.

De kommende år skal vi gennemføre en række aktiviteter for at videreudvikle og implementere løsninger på partsrepræsentationsområdet – i samspil med andre udviklingsaktiviteter, hvor der er kontakt med borgere og virksomheder. Der er tale om en strategisk vigtig opgave med høj bevågenhed, som følges tæt af både styrelsesdirektører og Skatteministeriets Departement. Opgaven er kompleks og forventes at have en flerårig levetid. De fremtidige it-løsninger til håndtering af partsrepræsentation skal forventeligt fungere sammen med Digitaliseringsstyrelsens fællesoffentlige komponent Digital Fuldmagt, og sikre korrekt håndtering af fuldmagter og delegering af sager.

Vi søger derfor en erfaren projektleder til at stå i spidsen for et eller flere projekter i partsrepræsentationsporteføljen, som går på tværs af Skatteforvaltningen.

Bliv en del af Partsrepræsentation
Forvaltningsloven stiller krav om, at det skal være muligt for borgere og virksomheder at lade sig partsrepræsentere. Vores opgave er at sikre, at dette krav understøttes i Skatteforvaltningens forvaltningsprocesser og dertil knyttede it-systemer. Initiativerne er organiseret som en portefølje og håndteres i tæt samarbejde mellem Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Skattestyrelsen og de øvrige fagvendte styrelser.

Foruden at planlægge og gennemføre it-projekter, der sikrer den underliggende infrastruktur, skal vi også varetage den samlede rapportering på de projekter, der vil blive igangsat med henblik på at understøtte Partsrepræsentation.

Dine primære opgaver
Du vil blive en del af et team, der i tæt samarbejde med andre it-funktioner og forretningssiden i Skatteforvaltningen skal bygge de nødvendige it-løsninger til bedre understøttelse af partsrepræsentation. Du kan se frem til at planlægge og gennemføre projekter i tæt samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere.

Som projektleder vil dine arbejdsopgaver bl.a. bestå af:

  • Ledelse af projektteams og udvalgte projekter i partsrepræsentationsporteføljen
  • Udarbejdelse af tids- og handlingsplaner i samarbejde med forretningsområderne
  • Forberedelse, facilitering og gennemførsel af workshops
  • Støtte projektteams i specificeringen af it-løsningerne
  • Udarbejdelse af styringsdokumentation, herunder business cases, planer for gevinstrealisering, estimater, økonomiberegninger, bemandingsplaner og risikoanalyser
  • Sikre fremdrift mod milepæle og foretage afrapportering til styregrupper
  • Udarbejdelse af strategier for implementering af it-løsningerne.
Du vil få mulighed for at indgå i samarbejder på tværs af fagligheder i et miljø med spændende og udfordrende arbejdsopgaver, hvor der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

Om dig
Du har en relevant videregående uddannelse og har dokumenteret erfaring med ledelse et eller flere større it-projekt/-er i den offentlige sektor – gerne med tunge juridiske aspekter. Du har styr på de klassiske projektledelsesdiscipliner og har relevante certificeringer. Du er vant til interessenthåndtering i komplekse offentlige organisationer – gerne med erfaring fra Skatteforvaltningen og dermed kendskab til it-systemlandskabet og forvaltningsprocesserne. Det vil desuden være en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med de fællesoffentlige løsninger, eksempelvis fuldmagtsløsningen Digital Fuldmagt. Endelig trives du med at udarbejde skriftlig dokumentation – herunder notater til interne og eksterne interessenter.

Vi forventer, at du har sans for relationer og evner at bygge bro mellem interessenterne. Du er en god kommunikator, som sikrer rettidig involvering af samarbejdspartnere og styregrupperne. Du trives i den udadvendte rolle med en stor intern snitflade og kontakt til både andre myndigheder og leverandører. Endelig er du robust og kan holde hovedet koldt i pressede situationer.

Vores kontor
Du bliver en del af fagområdet Person, Bolig og Analytics som bl.a. understøtter Skattestyrelsen og Vurderingsstyrelsens forretningsdrift og -udvikling via it-drift, forvaltning, videreudvikling og nyudvikling af it-systemporteføljen.

Kontoret Brevløsninger er et voksende kontor med ca. 16 medarbejdere. Vi har bl.a. ansvaret for at Partsrepræsentation bliver implementeret i alle vores systemer i hele vores organisation. Det er en stor opgave der går på tværs af flere af fagstyrelserne i Skatteforvaltningen. Kontoret har desuden ansvaret for de løsninger Skatteforvaltningen anvender til at producere og udsende breve og andre meddelelser digitalt og fysisk til borgere og virksomheder. Vi har mange forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø.

Vi tilbyder fleksibilitet og har fokus på trivsel og balancen mellem arbejdsliv og fritid. Du får rig mulighed for at tage ansvar og udvikle dig, og du vil komme til at spille en central rolle internt i teamet samt ud mod vores mange samarbejdspartnere.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 18. august 2024. Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Morten Kvist (efter 29/7) på telefon 72 37 64 01 eller chefkonsulent Vibeke Dalsgaard på telefon 72 37 10 61 (efter 4/8), eller sende en sms med nummer og tidspunkt for opringning.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå case, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6087889

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet