Projektleder til EU-momsinitiativ i Skattevæsenet - Byg fremtiden med os!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være en del af et attraktivt og dynamisk arbejdsmiljø med fokus på it-projekter, hvor vi med et stærkt forretningsfokus udvikler fremtidens it-løsninger i skatteforvaltningen? Så er det dig, vi søger! Vi tilbyder en spændende arbejdsplads præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes.

Vær med til at bygge fremtidens Skattevæsen
Vi søger en rutineret projektleder til et kommende it-projekt, som er en del af den danske implementering af det europæiske moderniseringsinitiativ ViDA (VAT in the Digital Age/Moms i den Digitale Tidsalder), hvor vores projekt implementerer delinitiativerne omhandlende én fælleseuropæiske momsregistrering og platformsøkonomi.

Du får mulighed for at stå for projektstyringen alle projektets levefaser – fra foranalysen til gennemførsel. I denne tid vil du også bidrage til at vores it-projekter lykkes og oparbejde vigtig viden og erfaring om hvordan komplekse it-projekter gennemføres på effektive måder.

Vi er et kontor, der foretager egenudvikling, hvilket betyder at du får mulighed for at være tæt på en stor it-udviklingsmotor, der sammenlagt består af fem udviklingsteams, som bidrager til et moderne og digitaliseret Skattevæsen.

Dine primære opgaver
Som projektleder kommer du til at stå for:

  • projektledelse med fokus på eksekvering og realisering af et it-projekt i alle dets levefaser fra foranalyse-, analyse- til gennemførselsfase.
  • etablere og lede en effektiv og forenklet projektorganisation med fokus på leverancer og gevinster.
  • etablering af troværdige og transparente samarbejdsrelationer med interne og eksterne aktører og interessenter, herunder forretning, udviklingsteams, product owner og product manager, samt lead arkitekt.
  • sikre rapportering og dataindsamling til interessenter (It-rådet, porteføljestyring)
  • etablering og vurdering af løsningsalternativer i tæt samarbejde med fx forretningsanalytikere, product owners, arkitekter mv.
  • estimerings- og planlægningsopgaver, herunder at tydeliggøre konsekvenserne ift. tid og økonomi, når der kommer nye ønsker til it-løsningen; bl.a. fra EU.
  • risikostyring heri identificering og dokumentering af projektrisici, opdatering af risikolog og facilitering af risikoworkshops.
Om dig
Det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelsesbaggrund indenfor it, f.eks. fra DTU, ITU, KU eller tilsvarende relevant erhvervserfaring. Det forventes, at du har ca. 5 års erfaring fra en lignende stilling i en større enhed i offentligt eller privat regi, og at du har dokumenteret erfaring i projektledelse.

Du har opnået forståelse for styring i en kompleks offentlig organisation, projektstyring og har erfaring med ovenstående opgaver og besidder en analytisk og metodisk tilgang til ledelsesbetjening, processer, økonomi, og interessenthåndtering i it-projekter.

Herudover har du:

  • erfaring med at etablere og lede simple og effektive projektorganisationer med fokus på forenkling af processer og værdiskabende leverancer.
  • erfaring med etablering af godt og transparent samarbejde både med interne og eksterne teams, der indgår i projektet.
  • kompetencer indenfor agil projektledelse.
  • erfaring med stram økonomi- og projektstyring samt motiverende projektledelse.
  • erfaring med interessentvaretagelse i et komplekst interessentlandskab bestående af både interne og eksterne interessenter.
  • gode kommunikationsevner – både i skrift og tale.
  • et skarpt sind, hvor du ser to skridt forud og planlægger efter det.
Du er selvstændig i din opgaveløsning og har høj faglighed som projektleder. Samtidigt har du udsyn og fokus på at gøre organisationen bedre gennem effektiv projektledelse. Du skal have mod på at navigere i store og komplekse projekter med mange stærke interessenter i et politisk, dynamisk og komplekst miljø, og du evner at indhente de informationer, der er nødvendige for, at du kan gennemføre styringsprocesserne.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 1. september 2024. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Nihad Hodzic, kontorchef for Moms Udvikling og Projekter på telefon 72 37 31 64. Han vil være retur fra ferie den 20. august.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

​Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091175

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet