BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en dreven PMO-medarbejder, der har erfaring med styringsopgaver samt udarbejdelse af beslutningsoplæg og ledelsesbetjening? Vil du arbejde tæt på projektledelsen i et dynamisk miljø med en omskiftelig hverdag? Og vil du være en del af et stærkt fagligt miljø, der arbejder på at forbedre opkrævningsområdet? Så er det måske dig, vi mangler på holdet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen!
Vi søger en erfaren PMO-medarbejder til at indgå i en tværgående rolle i kontoret Opkrævningsløsninger. Du bliver ansat i et kontor, der har projekteksekvering som kerneopgave. Du skal være en del af kerneteamet på et højt prioriteret projekt, der er en del af et omfattende transformationsprogram, som skal sikre målopfyldelsen for opkrævning og inddrivelse over en længere årrække.
Vær med til at bygge fremtidens skattevæsen
Opkrævningsområdet er afgørende for at sikre, at borgere og virksomheder betaler de skatter og afgifter, som de bliver pålagt i henhold til lovgivningen. For at sikre en tilstrækkelig systemunderstøttelse skal it-systemerne på området moderniseres. Du vil således være med til at forbedre opkrævningsprocesser i Skatteforvaltningen og derigennem bidrage til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Projektet er på vej i foranalysefasen, hvilket giver dig god mulighed for tidligt at præge arbejdsopgaverne.
Dine primære opgaver
Du kommer til at spille en central rolle i styringen af et forretningskritisk it-projekt og i at sikre, at beslutninger træffes på baggrund af et retvisende og relevant materiale. Du støtter projektledelsen med styringsopgaver og ledelsesbetjening, således at projektet arbejder struktureret med dets scope og leverer kvalitet i henhold til planer samt økonomi. Projektet har mange interessenter, og du får en bred samarbejdsflade både i Skatteforvaltningen på tværs af styrelser og med eksterne interessenter.
Dine opgaver indebærer blandt andet følgende:
- Fremdriftsrapportering, risikostyring og gevinstrealisering
- Ressource -og økonomistyring i samarbejde med områdets Økonomi -og Ledelsessekretariat
- Interessenthåndtering og kommunikation
- Udarbejdelse af oplæg og præsentationer
- Udarbejdelse af notater, aktstykke og godkendelse heraf samt besvarelse og koordination af sager, herunder bestillinger fra Skatteministeriets departement
- Betjening af styregruppe og projektledelse, herunder koordinering, indsamling og udarbejdelse af styregruppemateriale og beslutningsoplæg
- Opfølgning på handlingsplaner til IT-tilsynet og IT-rådet
Om dig
Vi ser gerne, at du enten har en relevant akademisk uddannelse indenfor statskundskab eller økonomi, eller har tilegnet dig tilsvarende kompetencer via dit arbejdsliv. Du har flere års erfaring med projekter og ledelsesbetjening fra it-projekter. Du har drive og fokus på at eksekvere – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre. Som person er du analytisk, løsningsorienteret, nysgerrig og ansvarsbevidst og kan kommunikere klart og tydeligt i både skrift og tale. Du er stærk i brugen af Office-pakken og har også gerne erfaring med at anvende JIRA.
Du har naturligt flair for involvering af interessenter og etablering af gode processer. Det er en fordel, hvis du har erfaring med offentlig forvaltning og sekretariatsbetjening i en politisk drevet organisation samt arbejdet tæt på større it-projekter i en stor organisation. Du kommer til at have en bred kontaktflade både internt Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og med vores tætte samarbejdspartnere i fagstyrelser og Skatteministeriet departement, så det er vigtigt, at du er god til at samarbejde.
Om din nye arbejdsplads
Du bliver ansat i kontoret Opkrævningsløsninger, der er præget af godt humør og høj faglighed, hvor du også selv får rig mulighed for at tage et stort ansvar. Kontoret er etableret for knapt et år siden og forventer løbende at rekruttere nye medarbejdere. I projekterne arbejder vi tæt sammen med andre kontorer i samme fagsøjle, såvel som forretningsspecialister fra andre styrelser i Skatteforvaltningen og leverandører. Alle arbejder mod samme mål, og der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af fagligheder. Din nye kollega Nina Philipsen siger: ”Vi har et godt sammenhold, en god tone med masser af humor i kontoret og en god balance mellem arbejde og privatliv. Vi er drevet af de faglige udfordringer og elsker at levere resultater, der flytter Skatteforvaltningen et bedre sted hen”
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 15. november 2023. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Janni Conradsen på tlf. 20 47 27 51 eller PMO-medarbejder Nina Philipsen på 72 37 49 87. Vi afholder samtaler løbende.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå case, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932596