BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med at forbedre datadrevet porteføljestyring? Og kan du se dig selv arbejde i et centralt placeret porteføljestyringsteam med stor kontaktflade ud i organisationen? Så vil vi rigtig gerne høre fra dig!
I tæt samarbejde med Toldstyrelsen er Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) i gang med at udvikle Toldstyrelsens IT-systemer. Der opstår løbende nye initiativer på toldområdet blandt andet som følge af nye udspil fra EU Kommissionen og at toldlovgivningen påvirkes af lovforslag på andre områder.
Vi er et tværfagligt team, der arbejder med at styre IT-projektporteføljen på toldområdet og vi følger op på projekterne og udarbejder statusrapportering i tæt samarbejde med Toldstyrelsen. Der er et behov for at indsamle informationer fra toldområdets mange projekter og forme disse informationer til rapportering og kapacitetsstyring, der danner basis for styring af porteføljen.
Vi søger derfor en kollega, der kan hjælpe os med at samle data om projekterne og udforme rapporter baseret på disse data.
Vær med til at udvikle rapportering på baggrund af data
Vores portefølje af projekter vokser og derfor er der brug for solide metoder til at indsamle information om projekterne. Du er med til at drive processen for udvikling af metoderne. Det er en vigtig opgave og du kan sætte dit præg på, hvordan vi får øget transparens og overblik over porteføljen.
I dit daglige virke vil du derfor også være i dialog med en bred kreds af interessenter, herunder ledere, kolleger fra fagkontorer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og vores kolleger i Toldstyrelsen. Vi arbejder ud fra Statens IT-projekt-model, så det vil være en fordel, hvis du har kendskab til projektledelse og begreberne og ellers sørger vi for at klæde dig på.
Dine opgaver omfatter bl.a.:
- Bistå med at udvikle metoder for datadrevet rapportering og kapacitetsstyring
- Udvikle Excel regneark med makroer, pivoter og avancerede funktioner
- Informationssøgning og udarbejdelse af oplæg til nye ideer og løsninger til datadrevet rapportering.
- Organisatorisk implementering af kapacitetsstyring, nye metoder og koncepter
- Hjælpe med diverse ad hoc-opgaver inden for PMO og Porteføljestyring herunder præsentationer og besvarelse af ledelsesbestillinger.
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse inden for IT, data og/eller projektledelse, samt nogle års erfaring med lignede opgaver. Derudover er det vigtigt, at du kan formulere dig klart og præcist om metoder og modeller til dine kollegaer, der ikke har kendskab til dataanalyse. Således vil det være godt, hvis du er god til at anvende PowerPoint. Har du erfaring med Microsoft Power BI vil det være en fordel, men ikke et krav.
Som person er du ansvarlig og sætter en ære i at bidrage til gruppens arbejde og levere kvalitet. Du arbejder struktureret og selvstændigt og kan både arbejde i detaljen men har også god forståelse for det store billede. Du trives med opgaver, hvor du selv skal udtænke nye måder at gøre tingene på. Hvis du mangler information, er du opsøgende for at få information fra relevante kolleger på tværs af organisationen. Derudover er du teamplayer og trives med at samarbejde med forskellige fagligheder og du deler gerne viden, så vi sikrer den bedste koordinering og vilkår for vores arbejde.
Din nye arbejdsplads
Du bliver ansat i kontoret PMO og Product Management, der består af flere teams, som blandt andet har ansvaret for porteføljestyring, ekstern rapportering og opstart af nye projekter. Du får derfor en række professionelle og kvalitetsbevidste kolleger med forskellig uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi prioriterer læring og arbejdsglæde højt. Stemningen er god, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm Station, og vi har gratis parkering i kælderen.
”Vi er et velfungerende team, som går op i hinandens trivsel både med hensyn til opgaverne og det sociale fællesskab. Omgangstonen er uformel, og vi står altid klar til at hjælpe hinanden”, fortæller souschef Emil Nannestad.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send dit CV med en motivation for stillingen samt eksamenspapirer via nedenstående link senest den 16. juni. Vi holder samtaler løbende.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Emil Nannestad på 7237 2636 eller kontorchef Pia Groth på 4241 9207.
Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6057871