Koordiner drift og udvikling af it-systemer i toldområdet hos Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du nikke genkendende til at du, via empatisk og inkluderende dialog, formår at indsamle viden fra fagligt dygtige kollegaer og samarbejdspartnere? Synes du, at det er spændende at omsætte din viden til processer, der giver mening i en it-driftsorganisation, hvor sikker og stabil drift er i højsædet? Så er det dig vi søger til jobbet som systemejer i kontoret Toldsystemer.

Du bliver en del af et team af system- og platformsejere, der har ansvaret for drift af de nye toldsystemer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Toldsystemerne er under udvikling, og du kan læse mere om det her: https://toldst.dk/udvikling-af-nye-toldsystemer. Vi har et tæt samarbejde med Toldstyrelsen, så vi sikrer understøttelse af deres forretningsprocesser.

Koordinering af drift, vedligehold og videreudvikling
Som systemejer hos os er du med til at koordinere drift, support, vedligehold og videreudvikling af vores it-systemer på toldområdet. Du har fokus på et godt samarbejde med vores vigtigste samarbejdspartner – Toldstyrelsen, samt vores interne eller eksterne it-leverandører. Du får mulighed for at fortsætte det gode leverandørsamarbejde herunder sikre kontraktoverholdelse og implementering af forretningsmæssige behov. Ydermere kommer du til at sætte dine personlige og faglige kompetencer i spil, og bidrage med it-teknisk viden og erfaring, så vi sammen kan sikre leverancer af høj kvalitet på komplekse it-løsninger.

Dine opgaver omfatter bl.a.:

  • Sikre hurtig og effektiv håndtering af incidents i forbindelse med eskalering
  • Planlægge og drive løsning af opgaver
  • Deltage i Servicevinduer for dine systemer i samarbejde med forretningsområderne og leverandørerne
  • Anvende værktøjer, der understøtter ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområderne og leverandørerne. Samtidig formår du at navigere i en verden mellem det agile og ITIL
“Jeg synes, at opgaven som systemejer, hvor man er i midten mellem Toldstyrelsen og leverandører er superinteressant. ”, fortæller systemejer Peter Hemming Bang, som du kommer til at arbejde tæt sammen med. Han fortsætter og fortæller ”at være en del af teamet af systemejere er godt, fordi kollegaerne er dygtige, og der er ingen mosen og skarpe albuer”.

Om dig
For at kunne lykkes godt i dit job, forestiller vi os, at du har erfaring fra en it-organisation og er analytisk anlagt. Du har flair for at sætte dig ind i forretningens behov, og har et udpræget servicegen. Du kan også være nyuddannet med en relevant uddannelsesmæssig baggrund som f.eks., cand.it, professionsbachelor i softwareudvikling, datamatiker, uddannelse indenfor projektledelse eller lignende. Har du en udviklerbaggrund, så er det vigtigt at du har overvejet, om du kan trives med, at du ikke kommer til at “rode” rundt i kildekoden, for det er nemlig noget, som vores systemleverandører varetager.

Noget af det vigtigste for os er at:

  • Det falder dig naturligt at sparre med dine kollegaer ift. de tekniske løsninger og problemstillinger, vi møder i vores arbejde
  • Du synes, at det er spændende at samarbejde tværgående i en stor organisation med kollegaer med mange forskellige baggrunde
  • Du har erfaring med leverandørstyring eller har lyst til at lære det
  • Du har lyst til hele tiden at lære og er i stand til at sætte dig ind i komplekse it-faglige og forretningsmæssige problemstillinger, så du er med til sikre høj performance på systemerne
  • Vi forventer, at du kan forstå og formulere dig på dansk og engelsk– både skriftligt og mundtligt.
Det er en fordel, men ikke et krav, at du kender til:

  • Projektledelse
  • ITIL
  • Agile principper
  • Jira samt Confluence
Kender du ikke til ovennævnte, så er vi en organisation, der tilbyder medarbejdere relevante kurser. Dette for at understøtte, at du lykkes godt i dit job, samt at du kan videreudvikle dig kontinuerligt.

Dit nye team
Vi er et team som har det sjovt, når vi er på job. Samtidig er vi nogle virkelige professionelle og kvalitetsbevidste kollegaer, som spiller hinanden stærke. Vi har mange forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og vidensdeling højt”, fortæller souschef Anita Evers.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din med CV med en motivation for jobbet samt eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg stillingen” senest d. 18. juni.

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte souschef Anita Evers på 7237 7805.

Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil være Osvald Helmuths vej 4 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6058484

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet