Generalister til at sætte retning på modernisering af Skatteforvaltningens it-portefølje

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du understøtte topledelsen med at sætte den strategiske retning for modernisering af Skatteforvaltningens it-portefølje, og kan du skrive skarpe beslutningsoplæg? Holder du af at interessenthåndtere på tværs af en stor og kompleks politisk styret organisation og kan du koordinere og styre processer med sikker hånd? Så er du måske en af vores nye kollegaer.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til store programmer i milliardklassen.

Om jobbet
Kontoret Legacy og Modernisering har eksisteret lige godt et år, og er stadig under opbygning og konsolidering. Vi understøtter topledelsen med den strategiske tværgående prioritering af moderniseringen af Skatteministeriets it-systemer. Det er en opgave med stor strategisk betydning for hele Skatteforvaltningens i fremtiden. Vores arbejde består bl.a. i sekretariatsbetjening af et moderniseringsboard på direktørniveau og implementering af processer for prioritering og pipelinestyring af it-moderniseringsindsatsen på tværs af Skatteforvaltningen. Vi arbejder strategisk og er ansvarlige for den overordnede styring af moderniseringsindsatsen, og vi støtter de enkelte skattefaglige områder med udarbejdelse af egne langsigtede moderniseringsplaner. Uanset opgaven, så lægger vi vægt på samarbejde og koordinerer såvel internt i UFST som med de øvrige styrelser i Skatteministeriet og vores departement.

Dine opgaver kan bl.a. omfatte:

  • Skrive og afstemme beslutningsoplæg til topledelsen. Både strategiske og komplekse sager om fx prioriteringer eller governance ift. moderniseringsindsatsen og mere simple sager om tidsplaner
  • Udarbejdelse af mødemateriale
  • Sekretariatsbetjening af moderniseringsboardet
  • Udarbejdelse og implementering af skabeloner og processer for prioritering- og pipelinestyring af moderniseringsindsatsen
  • Rapportering til eksempelvis Rigsrevision, It-tilsynet, Departementet m.fl. om status på moderniseringsindsatsen
Om dig
Vi har flere ledige stillinger, så dine kompetencer og præferencer vil have betydning for, om du kommer til at arbejde med f.eks. moderniseringsplaner eller sekretariatsbetjening og strategisk planlægning og styring.

Vi søger kollegaer, som:

  • Har erfaring (gerne 2-3 år) fra en offentlig myndighed eller anden politisk styret organisation.
  • Har solid erfaring med udarbejdelse af skriftlige beslutningsoplæg, notater og anden ledelsesbetjening.
  • Gerne har erfaring med sekretariatsbetjening. Dvs. alt fra at planlægge møder, årshjul, afstemme dagsordener, samle mødemateriale, kommenterede dagsordenen, referatskrivning osv.
  • Er analytisk stærk og kan skabe struktur og overblik over komplekse problemstillinger og processer.
  • Er god til at kommunikere både i skrift og tale – og kan målrette kommunikationen til modtageren.
  • Har mod på og lyst til at begå sig i dialog med mange forskellige fagligheder, fra it-arkitekter og systemejere til direktører og departement.
Som person trives du i en udadvendt rolle og med en hverdag, som er kendetegnet ved stor variation i opgaver – nogle gange med korte deadlines. Du er en god kollega, og kan lide at få processer til at lykkes i komplekse organisationer.

Kendskab til it-projektverdenen, it-porteføljestyring og -prioritering, digitalisering og legacy-problematikker vil være en fordel, men frem for alt skal du have lyst til at lære et komplekst og spændende område at kende med stor betydning for fremtidens Skatteforvaltning.

Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse – det kan fx være en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse, cand.it., cand.com, eller anden relevant uddannelse.

Det tilbyder vi dig
Du kommer til at arbejde med et spændende opgavefelt, som har stor politisk og ledelsesmæssig bevågenhed. Uanset dine opgaver, vil du få en alsidig hverdag, hvor du bliver udfordret og har mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt. Skatteforvaltningen er en stor organisation med fokus på karrieremuligheder og fastholdelse, så mulighederne er mange.

I kontoret er vi 11 kolleger med en høj grad af diversitet både ift. faglighed og erfaring. Vi arbejder tæt sammen og udnytter hinandens forskellige kompetencer og interesser, ligesom vi samarbejder tæt med en række samarbejdspartnere i vores egen styrelse og på tværs af Skatteforvaltningen. Du bliver en del af et socialt kontor med en uformel omgangstone og plads til forskellighed. Vi lægger vægt på faglig sparring, personlig udvikling og at have det sjovt, når vi går på arbejde.

Skatteministeriets koncern lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eksamenspapirer senest den 30. oktober 2023 via linket ’Søg stillingen’. Vi afholder løbende samtaler.

Har du spørgsmål eller vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kathrine Jensen på tlf. 7237 6880 eller souschef Tania Winther Lohmann på 7237 2824.

Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Tiltrædelse snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923493

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet