BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med kommunikation og ledelsesrapportering tæt på projektledelsen i et dynamisk miljø med en omskiftelig hverdag? Er du struktureret, skriftligt stærk og formidabel til at skrive korrekt og formelt med sans for detaljen? Så kunne du være vores nye kollega.
Vi søger en generalist til at indgå i en tværgående rolle i kontoret Opkrævningsløsninger. Du bliver ansat i et kontor, der har projekteksekvering som kerneopgave. Du skal være en del af kerneteamet på et højt prioriteret projekt, hvor du får en central rolle i forhold til ledelsesbetjening, rapportering og koordinering af projektets mange aktiviteter.
Bliv en del af OPKRÆVNINGSLØSNINGER
I kontoret Opkrævningsløsninger arbejder vi med projekteksekvering af it-løsninger til brug for fremtidens skattevæsen. Vores projekter er en del af et omfattende transformationsprogram, som skal sikre målopfyldelsen for opkrævning og inddrivelse over en længere årrække. På opkrævningsområdet indhentes årligt ca. 1.500 milliarder kroner til vores fælles velfærd, og du kan således bidrage til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.
Dine primære opgaver
Du kommer til at spille en central rolle i styringen af forretningskritiske it-projekter samt i at sikre, at beslutninger træffes på baggrund af et retvisende og relevant materiale. Du skal støtte projektledelsen med styringsopgaver, kommunikation og ledelsesbetjening, herunder sikring af styregruppemateriale, projektledelsesdokumenter og projektstyringsredskaber såsom interessentanalyse og risikoanalyse. Du vil få en bred samarbejdsflade med projektets interessenter, både internt og i Skatteforvaltningens andre styrelser.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:
- Udarbejdelse og koordinering af materiale til styregruppemøder (dagsorden, materiale og referater) og sikre strukturerede processer for dette arbejde
- Udarbejdelse af materiale vedrørende fremdriftsrapportering, risikostyring og gevinstrealisering
- Interessenthåndtering og kommunikation
- Koordinering af og opfølgning på godkendelsesprocesser
- Udarbejdelse af præsentationer, forelæggelser og notater f.eks. til styregruppen, ledelsen eller Skatteministeriets departement
- Besvarelse af bestillinger fra departementet
- Opfølgning på handleplaner til IT-tilsynet og IT-rådet
- Journalisering, gerne som kontorets superbruger af journaliseringssystemet
- Varetage forskellige ad hoc-opgaver typisk med korte deadlines
Vi ser gerne, at du enten har en relevant akademisk uddannelse eller har tilegnet dig tilsvarende kompetencer via dit arbejdsliv. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med ledelsesbetjening og projektstyring fra it-projekter, gerne i en offentlig organisation. Vi hører dog også meget gerne fra dig, hvis du er nyuddannet.
Du har naturligt flair for involvering af interessenter, kommunikation og etablering af gode processer, og du formår at have øje for detaljen i dine opgaver og samtidig bevare det store overblik. Du kommer til at have en bred kontaktflade, så det er vigtigt, at du er god til at samarbejde. Du har drive og fokus på at eksekvere – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre. Som person er du analytisk, løsningsorienteret, nysgerrig og ansvarsbevidst og kan kommunikere klart og tydeligt i både skrift og tale.
Om kontoret
Du bliver ansat i kontoret Opkrævningsløsninger, der er præget af godt humør og høj faglighed. Kontoret består af projektledere, forretningsanalytikere, testmanagers og PMO-konsulenter, som alle bidrager med hver deres sæt af kompetencer ind i teamet. Vi er 16 i alt og forventer at blive flere i løbet af året. Vi kommer med mange forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, erfaringer og anciennitet, og vi arbejder tæt sammen om opgaverne. Der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af faglighederne. Vi tilbyder fleksibilitet og har fokus på trivsel og balancen mellem arbejdsliv og fritid. Selvom vi har travlt, er stemningen altid god mellem os med en uformel omgangstone. Du får du rig mulighed for at tage ansvar og udvikle dig, og du vil komme til at spille en central rolle internt i teamet samt ud mod vores mange samarbejdspartnere.
Chefkonsulent Kristian Evan Wilkenloh siger: ”Folk går langt for at hjælpe hinanden. Her et rigtig godt sammenhold og samarbejde på tværs af styrelserne.”
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 4. marts 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Janni Conradsen på tlf. 20 47 27 51 eller PMO-medarbejder Nina Philipsen på 22 11 88 66.
Vi afholder samtaler løbende.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå case, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979786