BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med administrative opgaver i et PMO, hvor vi understøtter både it- og forretningsprojekter. Vi søger dig, der er klar til at bidrage til den bredde af opgaver, der ligger i et PMO, fra styregrupperapportering, over risikostyring til ressourcestyring. Hvis du har lyst til at være en del af et team, der sikrer fremtidig understøttelse af Partsrepræsentation, så er det dig, vi har brug for i kontoret Brevløsninger.
De kommende år skal vi gennemføre en række aktiviteter for at videreudvikle og implementere løsninger på partsrepræsentationsområdet – i samspil med andre udviklingsaktiviteter, hvor der er kontakt med borgere og virksomheder. Der er tale om en strategisk vigtig opgave med høj bevågenhed, som følges tæt af både styrelsesdirektører og Skatteministeriets Departement. Opgaven er kompleks og de fremtidige it-løsninger til håndtering af partsrepræsentation skal forventeligt fungere sammen med Digitaliseringsstyrelsens fællesoffentlige komponent Digital Fuldmagt og sikre korrekt håndtering af fuldmagter og delegering af sager.
Vi søger en generalist til at indgå i en tværgående rolle og sammen med Porteføljelederen varetage den brede vifte af opgaver, der bidrager til at sikre fremdrift, transparens og styring. Du får en central rolle i forhold til ledelsesbetjening, rapportering og koordinering af porteføljens mange aktiviteter. Med stillingen opnår du en bred indsigt i den it- og forretningsmæssige implementering af partsrepræsentation.
Bliv en del af Partsrepræsentation
Forvaltningsloven stiller krav om, at det skal være muligt for borgere og virksomheder at lade sig partsrepræsentere. Vores opgave er at sikre, at dette krav understøttes i Skatteforvaltningens forvaltningsprocesser og dertil knyttede it-systemer. Initiativerne er organiseret som en portefølje og håndteres i tæt samarbejde mellem Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Skattestyrelsen og de øvrige fagvendte styrelser.
Foruden at planlægge og gennemføre it-projekter, der sikrer den underliggende infrastruktur, skal vi også varetage den samlede rapportering på de projekter, der vil blive igangsat med henblik på at understøtte Partsrepræsentation.
Dine primære opgaver
Du kommer til at arbejde i en udfordrende stilling med en bred portefølje af varierende sekretariatsopgaver, og du får en central rolle i forhold til at sikre efterlevelse af governance i relation til projekterne.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:
- Udarbejdelse og koordinering af materiale til styregruppemøder (dagsorden, materiale og referater) og sikre strukturerede processer for dette arbejde
- Udarbejdelse af materiale vedrørende fremdriftsrapportering, risikostyring og gevinstrealisering
- Udarbejdelse af oplæg og præsentationer, blandt andet til kommunikation i projektet og on-boarding af nye projektressourcer
- Udarbejdelse af præsentationer, forelæggelser og notater f.eks. til styregruppenJournalisering, gerne som kontorets superbruger af journaliseringssystemet
- Sikre opgave- og risikostyring af projekterne og porteføljen i Jira, herunder projektstatusafrapportering og vedligeholde tidsplaner
Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.polit., cand.merc. eller lignende. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til den statslige projektstyringsmodel og har erfaring med ledelsesbetjening og projektstyring fra it-projekter, gerne i en offentlig organisation.
Du har naturligt flair for involvering af interessenter, kommunikation og etablering af gode processer. Du kommer til at have en bred kontaktflade, så det er vigtigt, at du er god til at samarbejde. Du har drive og fokus på at eksekvere – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre. Som person er du analytisk, løsningsorienteret, nysgerrig og ansvarsbevidst og kan kommunikere klart og tydeligt i både skrift og tale.
Vores kontor
Du bliver en del af fagområdet Person, Bolig og Analytics som bl.a. understøtter Skattestyrelsen og Vurderingsstyrelsens forretningsdrift og -udvikling via it-drift, forvaltning, videreudvikling og nyudvikling af it-systemporteføljen.
Kontoret Brevløsninger er et voksende kontor med ca. 16 medarbejdere. Vi har bl.a. ansvaret for at Partsrepræsentation bliver implementeret i alle vores systemer i hele vores organisation. Det er en stor opgave der går på tværs af flere af fagstyrelserne i Skatteforvaltningen. Kontoret har desuden ansvaret for de løsninger Skatteforvaltningen anvender til at producere og udsende breve og andre meddelelser digitalt og fysisk til borgere og virksomheder. Vi har mange forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø.
Vi tilbyder fleksibilitet og har fokus på trivsel og balancen mellem arbejdsliv og fritid. Du får rig mulighed for at tage ansvar og udvikle dig, og du vil komme til at spille en central rolle internt i teamet samt ud mod vores mange samarbejdspartnere.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 11. august 2024. Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Morten Kvist (efter 29/7) på telefon 72 37 64 01 eller chefkonsulent Vibeke Dalsgaard på telefon 72 37 10 61 (efter 4/8), eller sende en sms med nummer og tidspunkt for opringning.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå case, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6087868