BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at løse en samfundskritisk opgave ved at bygge bro mellem it, lovgivning og drift? Er du detaljeorienteret, og brænder du for at finde løsninger på komplekse problemstillinger? Så er du måske vores nye kollega i kontoret Forretningsudvikling Beskatning 3 i Vurderingsstyrelsen, hvor vi er med til at sikre 40 mia. kr. om året til finansiering af vores velfærdssamfund.
Som vores nye kollega indgår du i arbejdet med at implementere den nye ejendomsskattelov og sørger for, at der fortsat udvikles de rigtige processer og systemer, når beskatning af grunde og ejendomme sker på en ny måde fra 2024.
Dine opgaver bliver at identificere, teste og kommunikere forretningsbehov
Kontorets fornemmeste opgave er at sikre, at der er sammenhæng mellem forretningens behov og de systemer, der bliver udviklet. Derfor bliver det din opgave i samarbejde med dine kollegaer at identificere, teste og kommunikere forretningsbehov til it-udviklingen.
Det kan fx betyde, at du den ene dag sætter dig ind i et komplekst systemlandskab og dataflows om formiddagen, og læser kravspecifikationer og relevante lovtekster om eftermiddagen. Næste dag har du sikkert møder med nogle af de mange samarbejdspartnere vi har i kontoret, der både kan være it-leverandører og andre styrelser.
I samarbejde med dine kolleger kommer du som forretningsudvikler bl.a. til at:
- Være detektiv i forhold til at løse indmeldte fejl ved at læse loven, tale med systemejere, jurister og brugerne af systemerne, og på den baggrund træffe gode forretningsbeslutninger.
- Læse og forstå kravspecifikationer til udvikling og tilpasning af it-systemer for at kunne bidrage til at sikre og teste at it-udviklingen sker i overensstemmelse med forretningsbehov.
- Udarbejde testcases, opbygge testpersoner og lave testdokumentation.
- Vurdere lovgivningen med det formål at kunne implementere procesændringer, samt igangsætte nødvendige tilpasninger i it-systemer, så lovgivningen kan administreres systemunderstøttet.
Forståelse for processer og it-systemer
Din indgang til stillingen kan være mange; det vigtigste er, at du har procesforståelse og interesse for it-systemer, test og videreudvikling af eksisterende systemer. Du skal have lyst til at lære at omsætte forretningsbehov til systemkrav, og du brænder for at se fremdrift i processer og sikre, at vores systemer fortsat opkræver korrekt ejendomsskat.
Som vores nye kollega forestiller vi os, at du:
- Er struktureret i din tilgang til opgaveløsningen
- Er en analytisk og nysgerrig problemknuser, der ikke bliver skræmt af komplekse problemstillinger
- Har evnen til at gå i detaljen uden at miste blikket for de store sammenhænge
- Har stærke samarbejdsevner så du kan navigere i et stort interessentlandskab
- Har 3-5 års erfaring, gerne fra arbejdet med udviklingsprojekter
- Har en relevant uddannelse fx inden for it.
- Tidligere har været ansat som fx systemejer, procesejer, tester, testmanager, business analyst eller it-projektleder.
- Har erfaring med brugerorienteret arbejde med inddragelse af flere forskellige målgrupper
- Har erfaring med formidling af faglige problemstillinger til en målgruppe udenfor din faglighed.
Du bliver en del af kontoret Forretningsudvikling Beskatning 3, hvor vi er 11 medarbejdere. Vi er en blanding af fagligheder og til sammen har vi omfattende viden om den komplekse reform af ejendomsbeskatningen. Vi er et engageret hold, der er passionerede omkring at lykkedes med boligskatteomlægningen og vi er derfor nysgerrige på allerede i ansøgningen at høre mere om, hvorfor du gerne vil arbejde med lige netop ejendomsbeskatningsområdet.
Du bliver en del af et tæt fagligt fællesskab, og hvis du er typen, der tør stille spørgsmålene, så er vi dem, der svarer på stort og småt, mens du sætter dig ind i vores komplekse fagområde. Derudover tilbyder vi fleksibilitet og frihed under ansvar.
Du kan læse mere om de politiske intentioner i boligskatteforliget her.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din motiverede ansøgning, CV samt yderligere relevant materiale hurtigst muligt og senest den 4. januar 2024 via linket ”Søg stillingen”.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Nana Brings Jacobsen på telefon 72 37 39 93 (nana.jacobsen@vurdst.dk). Vi søger i øjeblikket flere profiler.
Der kan indgå personanalyse og logisk test i forbindelse med samtaleforløbet og forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest. Tiltrædelse hurtigst muligt.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil indtil videre være Lindevangs Allé 8-12, Frederiksberg.
Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg Lindevangs Alle, Lindevangs Alle, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5953363