Driftsleder til ledelse af afdelingen Lager og Plads hos Frederiksberg Kommunes Gartner- og Vejservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde inde i maskinrummet som sikrer, at Frederiksberg Kommunes infrastruktur spiller? Og har du stærke faglige kompetencer indenfor logistik, økonomistyring og sikkerhed - og er du god til mennesker - så er du måske lige den leder, vi søger efter til vores afdeling Lager og Plads.

Lager og Plads spiller en uundværlig rolle i Frederiksberg Kommunes Gartner- og Vejservices (FGV) drift, da afdelingen sørger for, at alle andre afdelinger har, hvad de skal bruge for at kunne lave arbejdet ude i byen. FGV's kerneopgave er at sørge for, at byen fremstår ren, pæn og velplejet. Alle årets dage holder vi byen ren, tømmer affald, passer på bynaturen, laver anlæg, vedligeholder og passer kommunens idrætsfaciliteter, ligesom vi også drifter to af kommunens kirkegårde og krematoriet. 

Vi søger en positiv og initiativrig driftsleder der er god til at skabe overblik og have med mennesker at gøre til at lede Lager og Plads. Du kommer med stærke faglige kompetencer og erfaring, gerne fra en lignende branche. Du er en synlig leder, som kan strukturere, skabe fælles retning og følge op på arbejdet i en drift, hvor tempoet er højt. 

Som leder af Lager og Plads vil du i samarbejde med de øvrige driftsledere i organisationen, koordinere og planlægge en bred vifte af daglige og årlige opgaver, hvor du har en væsentlig rolle i, at de øvrige afdelinger (og ledere) får succes med deres opgaver. 

Du vil referere til driftschefen.

Under dig vil du få 7 medarbejdere, som alle har arbejdet i organisationen igennem længere tid. 

 

Primære ansvarsområder:

Som driftsleder for Lager og Plads bliver det dit ansvar at sikre, at forholdene på pladsen, Skellet 27A, er i orden og at lageret ledes effektivt og økonomisk forsvarligt. 

Nærmere beskrevet er det: 

  • Styring af indkøb og organisering af vores plads, Skellet 27A 
  • Optimering af lager og plads samt logistiksystemer
  • Sikring af arbejdsmiljø og overholdelse af sikkerhedsstandarder
  • Økonomistyring og budgetansvar for en afdeling med 7 medarbejdere
  • Personaleledelse af dine medarbejdere
  • Ansvarlig for bygningsdriften på Skellet 27
  •  

Du får dagligt arbejdssted på vores plads, Skellet 27A. 

Af konkrete opgaver, som jobbet indeholder, er bl.a.: 

  • Udarbejdelse af prognoser og planlægning af budgetter i samarbejde med stabschefen og driftschefen – samt selvstændigt at udarbejde budgetter på enkeltopgaver  
  • Indhentning af tilbud/licitationer på alle vedligeholdelses- og anlægsopgaver på pladsen og tilhørende bygninger på Skellet 27 A, i henhold til den opstillede økonomiske og lovmæssige ramme 
  • At være ansvarlig for, at al logistikken på pladsen fungerer og at pladsen lever op til de lovkrav der er både i arbejdsmiljøloven samt andre relevante regulativer – herunder Atex etc.
  • At være ansvarlig for arbejdsmiljøet og sikkerheden på pladsen
  • At have ansvar for samarbejdet med forskellige eksterne partnere, herunder Vej, Park og Miljø (afdelingen i Frederiksberg Kommune) samt brolæggere, vognmænd og andre eksterne leverandører der har sin daglige gang på Skellet 27A
  • Ansvar for, at de krav Frederiksberg kommune har til indkøb – herunder imødekommelse af de SKI aftaler og krav om udbud, der er indenfor de vareområder, som FGV køber ind til - til hver en tid overholdes
  • På sigt, at deltage i den tværgående glatførebekæmpelsesindsats i løbet af vintermånederne, herunder stå for tilsyn og koordinering af indsatsen

 

Du vil derudover få en central rolle i vores arbejdsmiljøgruppe og i den videre indsats med at sørge for sikkerheden i arbejdet. 

 

Udvikling af bedre lagerstyring og optimering af forholdene på pladsen 

Vi forestiller os, at du har fem års + ledelseserfaring fra en tilsvarende stilling/branche og har en relevant uddannelse indenfor lager og logistik, og meget gerne en ledelsesuddannelse. Du skal have erfaring med lager- og omkostningsstyring samt budgetter og være god til at bruge Excel (Outlook i det hele taget). Har du erfaring med ressourcestyringssystemet Navision, er det klart en fordel.

Udover kernekompetencer og erfaring indenfor økonomistyring, lagerlogistik, sikkerhed og personaleledelse kræver stillingen, at du: 

  • Har fremragende analytiske evner og forstår at sætte dem ind i en ramme med økonomisk indsigt holdt oppe mod driften med henblik på løbende forbedringer
  • Kan strukturere og skabe overblik til UG- og slange, også når der er flere opgaver i gang
  • Har stærke kommunikations- og samarbejdsevner (mundtligt og skriftligt) på alle niveauer
  • Har stærke ledelsesmæssige evner og trives i rollen som synlig leder - og besidder evnen til at motivere og udvikle dine medarbejdere 
  • Har en humoristisk og positiv tilgang til arbejdslivets udfordringer, og holder hovedet koldt i pressede situationer
  • Er samarbejdsorienteret og serviceminded
  • Er nysgerrig, undersøgende og god til at tilegne dig ny viden og god til at omsætte viden til handling

Denne stilling er en oplagt mulighed for dig, som ønsker at bruge dine logistiske, økonomiske og menneskelige kompetencer, hvad enten det er leder til leder, til øvrige samarbejdspartnere og i rollen som personaleleder. 

Stillingen kræver, at du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation. 

 

Du får en arbejdsplads med brede rammer og en dedikeret medarbejdergruppe

Vi tilbyder dig et udfordrende job i en virksomhed med stor gejst, en fri omgangstone og et stort socialt engagement. Både personlig og faglig udvikling vægtes højt, og du vil få mulighed for at vokse som leder. Du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde og din arbejdsdag vil være afvekslende. Du vil blive en del af det samlede ledelsesteam, hvor du løbende kan få sparring på egne arbejdsopgaver. 

Der er tale om en fuldtidsstilling med ansættelse med løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Dit daglige arbejdssted bliver FGV, Skellet 27A, 2000 Frederiksberg. 

 

Ansøgningsfrist 

Samtaler afholdes løbende med henblik på en besættelse af stillingen hurtigst muligt. Vil du vide mere om jobbet, kan du kontakte driftschef Peter Lassen på tlf. 28984613.

Frederiksberg Gartner- og Vejservice har 190 ansatte og varetager drift og vedligehold af de offentlige veje, fortove, cykelstier, grønne områder, kirkegårde og idrætsfaciliteterne på Frederiksberg. Yderligere afhenter vi dagrenovation i kommunen. Vi er en offentlig virksomhed, som både udfører faste driftsopgaver for Frederiksberg Kommune, men vi byder også ind på mindre anlægsopgaver i konkurrence med private virksomheder. Gennem de seneste otte år har vi systematisk arbejdet med at optimere vores drift bl.a. via nytænkning inden for konkurrenceudsættelse af forskellige opgaveområder. Vi gør det godt, men vi er altid nysgerrige efter at blive klogere på, hvordan vi kan gøre det endnu bedre.


Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederiksberg Kommune, Skellet, 27A, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024759

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet