Controller til centralt projektkontor

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med projekt- og programøkonomi, og vil du arbejde tæt sammen med ledelsen i et dynamisk miljø med en omskiftelig hverdag? Og vil du være en del af et stærkt fagligt team, der arbejder på at forbedre opkrævningsområdet? Så er det måske dig, vi mangler på holdet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen!

Vær med til at bygge fremtidens skattevæsen
Opkrævningsområdet er afgørende for at sikre, at borgere og virksomheder betaler de skatter og afgifter, som de bliver pålagt i henhold til lovgivningen. For at sikre en tilstrækkelig systemunderstøttelse skal it-systemerne på området moderniseres. I kontoret Opkrævningsløsninger har vi til opgave at styre, koordinere og eksekvere en større portefølje af små og store it-projekter på opkrævningsområdet, som er en del af et omfattende road map for en styrket opkrævning og inddrivelse.

Dine primære opgaver
Du sikrer, at der er styr på kontorets, porteføljens og projekternes økonomi og budget samt understøtter, at beslutninger kan træffes på baggrund af et retvisende økonomisk grundlag. Du vil sammen med kontorets porteføljemanager sikre styring og rapportering af kontorets økonomi til programmets PMO-funktion samt bistå kontorets projektledere med økonomi- og fremdriftsrapportering. Dine opgaver indebærer blandt andet følgende:

  • Udarbejdelse af grundbudget for Opkrævningsporteføljen i samarbejde med porteføljemanager
  • Løbende forbrugs- og udgiftsopfølgning, varemodtagelse og håndtering af fakturering
  • Styring og rapportering på programmets økonomi samt ad hoc økonomibestillinger
  • Udarbejdelse af økonominotater samt økonomi-overblik til ledelsen
  • Bidrage til økonomi- og fremdriftsrapportering på projekterne
  • Udarbejdelse af business cases og projektbudgetter
  • Optimering af nuværende processer og etablering af nye processer
Stillingen giver dig faglige udviklingsmuligheder gennem mange forskelligartede opgaver. Afhængig af din profil og interesser vil der også være mulighed for at udarbejde ledelsesmateriale og håndtere bestillinger fra ledelsen og departementet.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse eller, at du har erhvervet dine kompetencer gennem dit erhvervsarbejde, gerne fra en større offentlig organisation. Du har flair for tal, kan se økonomiske sammenhænge og evner at formidle tal til interessenter uden økonomisk baggrund. Som person er du analytisk, løsningsorienteret, nysgerrig og ansvarsbevidst og kan kommunikere klart og tydeligt i både skrift og tale. Du er stærk i brugen af Office-pakken og har også gerne erfaring med at anvende JIRA.

Du har naturligt flair for involvering af interessenter og etablering af gode processer. Det er en fordel, hvis du har arbejdet tæt på større it-projekter. Du kommer til at have en bred kontaktflade både internt Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og med vores tætte samarbejdspartnere i fagstyrelserne, så det er vigtigt, at du er god til at samarbejde.

Om kontoret
Du bliver ansat i kontoret Opkrævningsløsninger, der er præget af godt humør og høj faglighed. Kontoret består af projektledere, forretningsanalytikere, testmanagers og PMO-konsulenter, som alle bidrager med hver deres sæt af kompetencer ind i teamet. Vi er 16 i alt og forventer at blive flere i løbet af året. Vi kommer med mange forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, erfaringer og anciennitet, og vi arbejder tæt sammen om opgaverne. Der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af faglighederne. Vi tilbyder fleksibilitet og har fokus på trivsel og balancen mellem arbejdsliv og fritid. Selvom vi har travlt, er stemningen altid god mellem os med en uformel omgangstone. Som controller i kontoret får du rig mulighed for at tage ansvar og udvikle dig, og du vil komme til at spille en central rolle internt i teamet samt ud mod vores mange samarbejdspartnere.

Chefkonsulent Kristian Evan Wilkenloh siger: ”Folk går langt for at hjælpe hinanden. Her et rigtig godt sammenhold og samarbejde på tværs af styrelserne.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 4. marts. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Janni Conradsen på tlf. 20 47 27 51 eller portefølje manager Tina Kragelund på 72 37 11 59. Vi afholder samtaler løbende.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå case, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978904

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet