BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du bidrage til at præge udviklingen af den offentlige gældsinddrivelsesopgave? Er du analytisk og kommunikativ stærk, og evner du at jonglere med både data, mennesker og tabeller? Så er du måske én af vores nye kollegaer i kontoret for Strategi og Forretningsudvikling i Gældsstyrelsen.
Vær med til at styrke arbejdet med dataudsøgning og -analyse
Du bliver en del af kontoret for Strategi og Forretningsudvikling i Gældsstyrelsen, hvor vi fokuserer på at integrere data med IT, jura og udvikling. Gennem analyser af data om gældsposter arbejder vi med konstant at øge effektiviteten i vores opgaver og samtidig varetage retssikkerheden for borgerne.
Som Business Analyst skal du være med til at præge udviklingen af den offentlige gældsinddrivelsesopgave og afveje IT-tekniske løsningsforslag over for forretningsmæssige- og datamæssige muligheder og behov. Opgaverne kræver en analytisk og struktureret tilgang i kortlægningen af de mest optimale forretningsprocesser, og du har et skarpt blik for betydningen for borgere, virksomheder og skatteforvaltningens opgaveløsning.
Hos os kommer du fx til at beskæftige dig med:
- Komplekse analyser af den registrerede gæld (fordringsmassen) i de eksisterende inddrivelsessystemer da vi arbejder i spændingsfeltet mellem forretningsudvikling, dataanalyser, it-udvikling, regnskabspraksis og forvaltningsret. Vi bruger vores fagsystem (SAP baseret), Datawarehouse og Business Object samt rå talmængder, som basis for vores analyser.
- At analysere kvaliteten af fordringsmassen. Analyserne skal især gøre en forskel der, hvor det skal afdækkes, om der er sket afvigelser fra korrekt praksis/ adfærd, og hvilke konsekvenser afvigelsen i givet fald har. Vi skal understøtte forretningen med både vidensoverdragelse, analyser og it-understøttelse til at beskytte, korrigere og rydde op.
- Afhængig af din erfaring og interessefelt, kommer du på sigt til at løbe med større eller mindre forretnings- og dataprojekter, hvor du selv er med til at definere problemstillingen, udsøge de datamæssige scenarier, præsentere for projektets vigtige stakeholdere og implementere løsningen.
- Deltagelse i større oprydningsinitiativer med henblik på at øge effektiviteten i den offentlige gældsinddrivelse. Du vil i den forbindelse primært skulle foretage forretnings- og datamæssige analyser af oprydningsinitiativerne.
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx cand.scient., cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.it., cand.merc. eller lignende. Relevant erfaring kombineret med juridiske kompetencer kan også være en indgang til jobbet. Præcis hvilken uddannelse du har er ikke afgørende, det vigtige er, at du elsker at arbejde med data og er nysgerrig på at lære nyt. I kontoret vil du blive kollega med mange med forskellig uddannelsesmæssige baggrunde.
For at trives og få succes i jobbet, er det afgørende, at du elsker at jonglere med tabeller, regneark og store talmænger samtidig med, at du evner at skabe værdifulde relationer med mange fagligheder. Du er resultatorienteret, en god problemknuser, og ansvarlighed for dine opgaver er en selvfølge. Du arbejder struktureret og går gerne en ekstra mil for at løse opgaven.
Det går af og til stærkt, og du skal derfor være god til at prioritere og planlægge din tid og dine opgaver. Til gengæld giver vi dig mulighed for at få et stort selvstændigt ansvar med rig mulighed for sparring og mulighed for at lære og at udvikle dig.
Bliv en del af et stærkt fællesskab med mange faglige multikunstnere
I Gældsstyrelsen arbejder vi tæt sammen med vores kolleger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som bl.a. arbejder agilt og benytter SAFe som metodegrundlag. Som Business Analyst hos os vil du stifte nærmere bekendtskab med projektledelse og metodegrundlaget i offentlig IT-udvikling. Forudgående kendskab til metoderne er en fordel – men ikke et krav.
Du vil få et tæt samarbejde med forskellige personer og kompetencer på de forskellige projekter, som kontoret leverer bistand til.
Atmosfæren i kontoret er uformel og uhøjtidelig, og vi sætter stor pris på daglig sparring, da vi mener, at det er nøglen til at lykkes. Vi tilbyder en velstruktureret onboarding, hvor du i starten vil arbejde tæt sammen med en erfaren kollega. Efterfølgende får du løbende mulighed for at udbygge og udvikle dine kompetencer.
Vi har betalt frokostpause, fleksible arbejdstider og et job i en organisation med et godt arbejdsmiljø.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 7. januar 2024.
Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Peter Langkjær på telefon 72 38 90 71 eller souschef Joachim Maxen på telefon 72 38 31 27.
Vi afholder samtaler løbende og forventer ansættelse pr. 1. marts 2024 eller efter nærmere aftale.
Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelse foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige, og der vil blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Om du bor på Fyn, Sjælland eller i Jylland er ikke afgørende.
Vores arbejdssted er som udgangspunkt Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, men det vil også være muligt at arbejde fra kontorets anden adresse i Teglgårdparken 103 i Middelfart og have arbejdsdage i København.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961317