Bliv en central del af it-projektstyringen i Skatteforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være en del af et attraktivt og dynamisk arbejdsmiljø med fokus på it-projekter, hvor vi med et stærkt forretningsfokus udvikler fremtidens it-løsninger i skatteforvaltningen? Så er det dig, vi søger! Vi tilbyder en spændende arbejdsplads præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes.

Vær med til at bygge fremtidens Skattevæsen
Vi søger en projektkonsulent til et kommende it-projekt, som er en del af den danske implementering af det europæiske moderniseringsinitiativ ViDA (VAT in the Digital Age/Moms i den Digitale Tidsalder), hvor vores projekt implementerer del-initiativerne omhandlende én fælleseuropæisk momsregistrering og platformsøkonomi.

Du får mulighed for at følge projektet i alle dets levefaser – fra foranalysen til gennemførsel. I denne tid vil du bidrage til at vores it-projekter lykkes og oparbejde vigtig viden og erfaring om, hvordan komplekse it-projekter gennemføres på effektive måder.

Vi er et kontor, der foretager egenudvikling, hvilket betyder at du får mulighed for at opnå indsigt i en stor it-udviklingsmotor, der sammenlagt består af fem udviklingsteams, som bidrager til et moderne og digitaliseret Skattevæsen.

Vores kontor er uformelt, dynamisk og sparrende. Vi har fokus på trivsel og personlig udvikling, i en hverdag med højt fagligt niveau og interessante produkter, der løfter vigtige samfundsmæssige opgaver. Vi tror på, at uddelegering af ansvar, gensidig respekt og en positiv tilgang er forudsætninger for, at mennesker trives og udvikles.

Dine primære opgaver
Som projektkonsulent skal du støtte projektlederen i dennes opgaver som projektleder.

Du kommer bl.a. til at:

  • yde bistand til styregruppen og lave styregrupperapportering
  • sikre rapportering og dataindsamling til interessenter (It-rådet, porteføljestyring)
  • udarbejde og opdatere styringsdokumenter samt sikre overholdelse af styrelsens standarder for styringsdokumenter, fremdriftsrapportering mv.
  • stå for risikostyring heri identificering og dokumentering af projektrisici, opdatering af risikolog og facilitering af risikoworkshops
  • håndtere bestillinger og ledelsesgodkendelser med korte deadlines, der sikrer fremdrift i en til tider travl hverdag
  • øvrigt forefaldende opgaver, som er tværgående i kontoret
  • indgå i et ambitiøst team, hvor du forventes at bidrage aktivt til den værdiskabende teamånd.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.polit., cand.soc.) eller har erhvervet tilsvarende kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde, gerne fra en større offentlig organisation.

Du har opnået forståelse for styring i en kompleks offentlig organisation, projektstyring og har erfaring med ovenstående opgaver og besidder en analytisk og metodisk tilgang til ledelsesbetjening, processer, økonomi, og interessenthåndtering i it-projekter.

Du kan selvstændigt drive opgaver og er proaktiv ift. at opsøge viden, også når det kræver at række ud til andre afdelinger. Du har fokus på kvalitet og detaljer, og kan bringe dette i spil i et større perspektiv, for at agere proaktivt på de drifts- og udviklingsopgaver der kommer ind.

Du skal have mod på at navigere i store og komplekse projekter med mange stærke interessenter i et politisk, dynamisk og komplekst miljø, og du evner at indhente de informationer, der er nødvendige for, at du kan gennemføre styringsprocesserne.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 1. september 2024. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Nihad Hodzic, kontorchef for Moms Udvikling og Projekter på telefon 72 37 31 64. Han er retur fra ferie den 20. august 2024.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

​Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091288

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet