BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du struktureret, grundig og en dygtig skriftlig formidler? Er du nysgerrig på informationssikkerhed, og har du lyst til at opbygge en faglighed inden for dette område? Har du erfaring indenfor it-revision og/eller leverandørstyring? Så er du måske vores nye kollega.
Du bliver ansat i kontoret Sikkerhedsstandarder og Portefølje i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). Vores kontor sætter politikker og krav for sikkerhed og databeskyttelse i Skatteministeriets koncern, sikrer porteføljestyring og topledelsesbetjening på sikkerhedsområdet, og endelig varetager vi compliance og leverandørtilsyn. Vi er 22 kolleger i kontoret fordelt på tre teams for hhv. Porteføljestyring, Leverandørtilsyn og Compliance. Vi søger nu en ny kollega til Leverandørtilsyns-teamet.
I Leverandørtilsynet arbejder vi med ekstern revision af leverandører bl.a. gennem forskellige typer revisionserklæringer. Teamet består af 6 medarbejdere og 1 teamlead. Du får en central rolle i forhold til håndtering og opfølgning på kontroller (komplementære kontroller) i revisionserklæringerne for de generelle it-kontroller for de eksternt driftede systemer i Skatteforvaltningen. Komplementære kontroller er kontroller, som revisor vurderer, at den eksterne it-leverandør ikke kan opfylde tilstrækkeligt, hvortil der er behov for komplementære kontroller som udføres af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
I stillingen vil du lære de komplementære kontroller for de generelle it-kontroller at kende, og du ville skulle arbejde med at sikre, at de enheder, som udfører de komplementære kontroller i UFST, har designet, udført og dokumenteret deres komplementære kontroller, så de har den tilstrækkelige kvalitet. Dine opgaver vil blandt andet bestå i at facilitere det gode samarbejde med enhederne om at løfte kvaliteten af de komplementære kontroller og derfor også have et skarpt øje for kvalitetssikring af indholdet af dokumentationen i enhederne. Ydermere ser vi gerne, at du kan opbygge en systematik omkring vores opfølgning på kontrakter og kunne følge op på implementering af diverse kontrolaktiviteter.
Det er en oplagt chance for dig, som er struktureret, grundig og ambitiøs, og som har lyst til at opbygge en karriere inden for disciplinerne informationssikkerhed og leverandørtilsyn med nogle af Danmarks største it-leverandører.
Du bliver en del af et stærkt kollegialt og fagligt miljø med mulighed for at blive uddannet på området og opbygge dine kompetencer sammen med dygtige kolleger.
Som ansvarlig for de komplementære kontroller for generelle it-kontroller, vil dine opgaver bestå i:
- Bestilling, indsamling og opdatering af kontrolbilag for komplementære kontroller for generelle it-kontroller i UFST.
- Kvalitetssikring af kontrolbilag.
- Møder med system- og platformsejer ift. gennemgang af svar på ledelsesbekræftelser.
- Koordinering af håndtering af de komplementære kontroller i samarbejde med Skattestyrelsen.
- Forberedelse af materiale til møder med Rigsrevisionen. Fremdriftsrapportering til Departementet.
- Bidrage til kvalitetssikring af de komplementære kontroller i revisionserklæringen for de generelle it-kontroller.
Sans for struktur, nysgerrighed og skriftlig formidling er nøgleord Du er grundig og foretrækker struktur i din opgaveløsning. Du er en udadvendt, fleksibel og samarbejdsorienteret person, som er i stand til at møde organisationen, hvor den er. Du kan begå dig på alle niveauer i en kompleks organisation med mange interessenter. Service og gå-på-mod er nøgleord i teamet, hvor det er vigtigt for os at være en aktiv, positiv medspiller i sikringen af de mange vigtige data, som Skatteministeriets koncern har ansvar for,
Du har en videregående uddannelse på bachelor- eller kandidatniveau fx fra IT-universitet, Københavns Universitet, CBS eller lignende. Vi lægger vægt på, at du har nogle års erfaring fra en lignende stilling eller område.
Uanset din faglige baggrund ønsker vi, at du:
- er præcis i dine skriftlige formuleringer og trives med at en stor del af dine leverancer er på skrift.
- gerne erfaring med Excel.
- har et ”service-gen”, da mange af vores kollegaer er afhængige af, at vi yder god og hurtig service.
- excellerer i at arbejde struktureret, omhyggeligt og med sans for planlægning, koordinering og opfølgning.
- formår at kommunikere lige godt såvel internt som eksternt.
- det er en fordel, hvis du erfaring inden for informationssikkerhed, it-revision eller leverandørtilsyn og er interesseret i at opbygge – eller styrke – din faglighed på dette område.
- udstråler gejst og engagement i samspillet med organisationen og dine nærmeste kollegaer.
- kan balancere at arbejde både selvstændigt og tværfagligt om opgaverne.
- tager initiativ, viser ansvar, og at du følger opgaverne til dørs.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket: ”Søg jobbet” senest d. 29/8 2024. Samtaler afholdes løbende, og der vil evt. blive gennemført test og/eller case.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Christian Gehler på telefon 72373156 eller teamlead Anne Sophie Rex på telefon 72372451.
Forud for ansættelse vil der blive indhentet straffeattest samt reference.
Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Opstart hurtigst muligt eller senest d. 1. november 2024.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6097492