BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du gå forrest i udviklingen af vores stabsfunktioner og sikre, at de understøtter driften af vores velfærdsområder bedst muligt med de givne ressourcer? Og brænder du for at bidrage afgørende til, at vi med en smal administration fortsat kan levere rigtig god service til byens over 100.000 borgere? Så er du måske Frederiksberg Kommunes nye vicedirektør.
Nyoprettet stilling, der sætter standarden for fremtidens stabsfunktioner og tværgående samarbejde
Der er tale om en nyoprettet stilling, der i udgangspunktet er todelt: Den primære rolle er at være leder af Frederiksberg Kommunes Fælles Stabe, der indeholder de administrative funktioner, som understøtter kommunens øvrige afdelinger og institutioner ved at løfte specialiserede administrative opgaver på deres vegne. Konkret består Fælles Stabe af afdelingerne ‘HR’, ‘Økonomi & Udbud’, ‘Jura’, ’Analyse & Data’ og 'Digitalisering og IT’. Desuden er ‘Borgerservice’ en del af Fælles Stabe.
Fælles Stabe er resultatet af en organisationsændring, der trådte i kraft 15. maj i år. Formålet er at skabe bedre koordinering og sammenhæng mellem stabene og styrket fokus på, hvordan de administrative funktioner bedst hjælper og understøtter den borgernære drift. Stillingen som vicedirektør blev oprettet i den forbindelse med det formål at få etableret et tættere og bedre samarbejde mellem de understøttende administrative funktioner og de afdelinger og institutioner, der er afhængige af den service, som de fælles understøttende funktioner leverer. I forlængelse heraf bliver en af dine vigtigste opgaver som vicedirektør at udvikle en ny samarbejdsmodel mellem de tekniske og borgernære faglige afdelinger i områderne og afdelingerne i ‘Fælles Stabe’. Du får reference til kommunaldirektøren, men vil have tæt sparring og dialog om retning og strategi mv. med den samlede direktion.
Parallelt med din rolle som vicedirektør vil du – i en begrænset periode – også være afdelingschef for ’Digitalisering og IT’, hvor kommunens opgaver inden for IT, digitalisering, informationssikkerhed og fagsystemer er blevet samlet som led i organisationsændringen. Formålet er bl.a. at løfte det faglige niveau og sikre, at ansvaret for IT-løsninger er klart placeret. Som afdelingschef skal du fortsætte den forandrings- og udviklingsproces, som IT- og digitaliseringsområdet har gennemgået de seneste år, og stå i spidsen for den fortsatte udvikling i tråd med den vedtagne strategi sammen med ledergruppen i Digitalisering og IT. Målet er især at forankre vores it-handleplan og sikre en god kommunikation herom til organisationen.
Samlet set giver stillingen dig en unik mulighed for at sætte standarden for, hvordan stabsfunktioner kan understøtte driften til gavn for borgerne i dagens velfærdsdanmark. Du får et tæt samarbejde med hele driftsorganisationen, med kommunens lederforum og med direktionen. Samtidig får du et stort ledelsesrum og mulighed for at arbejde med mange aspekter af ledelse. Fx kan du se frem til at lede og blive en del af et velfungerende lederteam i Fælles Stabe, hvor feedback og sparring på ledelsesmæssige problemstillinger har høj prioritet. Da stillingen er nyoprettet, er der plads til at sætte dit præg på jobbet, og du får både mulighed for at arbejde med områder, hvor udviklingen er sat på skinner, fx IT og digitalisering, og skabe noget helt nyt som ansvarlig for Fælles Stabe.
Analytisk kapacitet med kommunal ledelseserfaring og passion for drift
Vi lægger vægt på, at du har ledelseserfaring fra den kommunale sektor og dyb forståelse for kompleksiteten i driften af de store kommunale velfærdsområder. Jobbet kræver, at du har konkret indsigt i flere af de fagområder, som Fælles Stabe dækker – herunder særligt IT og digitalisering samt analyse og data – og at du har erfaring med driftsoptimering og med at arbejde i en central enhed, der understøtter driften. Vi forventer desuden, at du har bred erfaring med organisatoriske analyser og strategiprojekter. Det er en klar fordel, hvis du – som supplement til din kommunale erfaring – kan trække på konkret erfaring fra andre sektorer.
Du har i dine tidligere jobs demonstreret, at du har en særdeles stor analytisk kapacitet, og du brænder for driften på en måde, hvor du både er meget konkret interesseret i driften og dybt optaget af organisationsudvikling med fokus på driften. Gode kommunikative evner er et must, så du formår at formidle komplekse problemstillinger, løsningsrum og landingsbaner på en enkel måde.
Som leder har du erfaring med at lede opad, til siden, udad og nedad. Du er en garvet leder af ledere, og du er vant til at arbejde med visionsledelse og forandringsledelse. Stillingen indebærer et meget bredt samarbejde både internt og eksternt, så gode relationelle kompetencer og et skarpt blik for, hvad der rør sig i organisationen, er et must. Tillid, ordentlighed, mod, lydhørhed og ansvarlighed er desuden nøgleord for at passe ind i vores kultur og ledelsesstruktur.
Ansøgning, proces og vilkår
Send din ansøgning og dit CV senest den 9. juni 2024 kl. 12. I din ansøgning vil vi meget gerne høre et par eksempler på konkrete resultater, som du har leveret inden for driftsunderstøttelse, og hvordan du i dine tidligere job har arbejdet med at styrke samarbejdet på tværs af fagområder.
Første samtalerunde vil finde sted den 19. juni 2024. Anden samtalerunde vil finde sted den 24. juni 2024. Stillingen forventes besat per 1. august 2024. Du vil blive ansat på overenskomstvilkår for chefer uden højeste arbejdstid i henhold til aftale om aflønning af chefer.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kommunaldirektør Nina Eg Hansen via sms på tlf. 25 16 12 03.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade, 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055093