BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at implementere it-systemer på Toldområdet, og styre overgangen fra udvikling til samfunds kritisk drift for at opretholde en stærk toldkontrol og beskytte det danske samfund mod indførsel af illegale varer? Og har du erfaring med ledelse fra en større it-organisation med mange interessenter og kan skabe resultater ved at sikre følgeskab i store it-udviklingsprogrammer? Så er du måske vores nye underdirektør til Udviklings -og Forenklingsstyrelsen i området Told Udvikling og Drift.
Som den ene af tre underdirektører i området får du en dagligdag i spændingsfeltet mellem strategi, forretning, it-udvikling, implementering og drift. Da vores nuværende underdirektør har fået en anden spændende mulighed internt, søger vi en ny underdirektør, som sammen med et sidestillet område på Toldområdet vil sikre afsluttende leverancer på EUTK-programmet og transformationen til effektiv drift. Ligeledes vil du med dine kompetente ledere og medarbejdere drive udviklingen og driften af den samlede applikationsportefølje og stå i spidsen for, at Toldstyrelsen er en data drevet organisation, hvor moderne teknologier såsom AI og Machine Learning bringes i spil.
Dagligdagen for den kommende underdirektør
Du vil referere til fagdirektøren for området Told og Infrastruktur, hvor underdirektørområdet Told Udvikling og Drift, består af fire kontorer og ca. 100 medarbejdere, samt eksterne konsulenter. Sammen med din erfarne ledergruppe er du ansvarlig for at sætte den it-mæssige retning for de digitale løsninger og data, som Toldstyrelsen bruger hver eneste dag. Dette sker med udgangspunkt i en veldefineret arkitektur og velstrukturerede tilgængelige forretningsdata. Ligeledes får du også ansvaret for forvaltningen af og sikkerheden i den samlede applikationsportefølje, der er leveret fra både eksterne leverandører og udviklet internt.
Vi er i fuld gang med at omsætte og implementere EU toldkodeks (EUTK) til nye toldsystemer i Danmark, og som en del af programledelsen vil du få et medansvar for, at EUTK-programmet lykkes og kommer rigtig godt i mål. Dette indebærer bl.a. skarpt fokus på projekt, program- og leverandørstyring, men også et tæt tværgående samarbejde med europæiske samarbejdspartnere, Toldstyrelsen og internt i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Sideløbende kommer du til at indgå i styregrupper for en række øvrige it-projekter i Tolddomænet.
Derudover tilbyder vi:
- En kompleks hverdag, hvor du skal kunne navigere i en statslig kontekst og et politisk landskab med høj bevågenhed
- Muligheden for at omsætte din specialistviden indenfor it-ledelse og dit engagement til tydelig ledelse af fagligt specialiserede medarbejdere og ledere
- Bredt samarbejde i organisationen med medarbejdere og kontorchefer, lederkolleger i styrelsen, repræsentanter fra Toldstyrelsen og departement samt eksterne leverandører og interessenter – og andre it-programmer
- Muligheden for at arbejde med en bred vifte af it-opgaver - fx udvikling af helt nye løsninger og ledelse af overgang til drift og håndtering af legacy.
Om dig
Du har erfaring med ledelse af ledere i en større it-organisation, og det falder dig naturlig, at være både aktiv og synlig i forandringsprocesser. Det er vigtigt, at du skaber og vedligeholder nære relationer med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere, ligesom du indgår i den strategiske og forretningsmæssige udvikling af området. Du er erfaren inden for udvikling af en applikationsportefølje, leverandørsamarbejde og har arbejdet med arkitekturudvikling og datadrevet digitalisering af forretningsprocesser.
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- er synlig og inspirerende og kommer rundt i hele dit område
- sætter klare mål og kan drive området fremad på en motiverende facon
- opleves som autentisk og har en naturlig autoritet og gennemslagskraft
- er aktivt opsøgende i forhold til at kortlægge og imødekomme forventninger til dit ansvarsområde på strategisk og operationelt niveau.
Kontrakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg Stillingen” senest den 7. marts kl. 12. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.
Vi forventer at afholde samtaler d. 11. og 12. marts
Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til fagdirektør Jørgen Nygaard Nielsen på 72 38 13 97.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Der vil indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden Hemmeligt, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 2, svarende til lønramme 38. Stillingen forventes besat på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Tiltrædelse er snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5997825