Udbudskonsulent/indkøber til it-indkøb i stor statslig it-organisation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du skarp til indkøb og udbud i det offentlige eller kunne du tænke dig at blive det? Trives du i en travl hverdag med tætte samarbejdsrelationer til mange interessenter? Så er du måske vores nye kollega.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it- løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store programmer i milliardklassen.

Kontoret Indkøb søger en kollega til software- og hardware anskaffelsesteamet. Vi søger en profil inden for indkøb, der kan bidrage med at gennemføre anskaffelser af software og hardware, samt opbygge, rådgive og understøtte Skatteministeriets koncern inden for it- indkøbsområdet.

It-indkøb i samarbejde med engagerede kolleger
Du får en vigtig rolle i software og hardware anskaffelsesteamet, hvor du skal varetage sagsbehandling, indkøb, udbud og rådgivning på software og hardwareområdet. Herudover vil du komme til at have indflydelse på effektiviseringen af f.eks. indkøbsprocesser og forretningsgange i forbindelse med anskaffelserne. Du får en stor berøringsflade i hele organisationen, da vores bestillinger kan komme fra hele Skatteministeriets koncern.

Dine vigtigste opgaver bliver at:

  • gennemføre indkøb og udbud af henholdsvis software og hardware
    • Udbud sker primært gennem SKI-aftaler
  • gennemføre tilbudsindhentning i de tilfælde, hvor det ikke er muligt at indkøb på eksisterende aftaler
  • vejlede og rådgive bestillere i anskaffelsesprocessen, samt kvalitetssikre udbudsmaterialet
  • fungere som koordinator og bindeled mellem forretningen og kontoret Indkøb
  • gennemføre udbud og kvalitessikre evalueringer af modtagne tilbud
  • følge op på kontrakter i forhold til leverancer og forbrug
  • understøtte yderligere professionalisering og optimering af indkøbsområdet
  • understøtte overholdelse af udbudsreglerne
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du er én, der kan samarbejde med forskellige typer af faggrupper, og ikke er bange for selv at smøge ærmerne op og undersøge ting til bunds eller se problemstillinger fra nye sider og flere perspektiver. Du evner at kombinere dit udprægede gå-på-mod med kreativitet, humor og analytiske evner og herigennem skabe gode resultater, der gavner teamet, kontoret og Skatteministeriets koncern.

Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt, søger forretningsforståelse og kan dermed spotte behovet hos vores bestillere gennem sparring og rådgivning, så vi sammen opnår det optimale indkøb.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du har erfaring med mindst én af følgende:

  • viden om eller erfaring med udbud og indkøb – gerne med anskaffelse af Software eller hardware. Denne erfaring kan være fra både indkøbssiden eller leverandørsiden.
  • er hjemmevant med it-systemer og er god til at tilegne dig anvendelsen af nye it- systemer.
  • kendskab til de særlige indkøbsregler, som skal overholdes i staten eller har siddet med indkøb fra leverandørsiden.
Hvad tilbyder vi?
Du bliver tilknyttet i et team, som er specialiseret i at foretage software og hardware anskaffelser. Teamet er bestående af generalister, jurister studentermedhjælpere, der alle vil bistå og vejlede dig i din oplæring og opgaveudførelse. Vores kontor er præget af god stemning med en uformel omgangstone, hvor vi, selvom vi har travlt, spiller hinanden gode. Vi er ambitiøse og ansvarlige, så du får nogle professionelle og kvalitetsbevidste kolleger med fokus på faglighed og Skatteministeriets behov. Vi lægger vægt på videndeling og læring og at have det sjovt, når vi går på arbejde.

Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Du får et mix af rutineprægede, men også varierende og udfordrende opgaver samtidig med, at der i styrelsen er gode muligheder for kompetenceudvikling. Vi har desuden en personaleforening, hvor vi har mulighed for at netværke med hinanden uden for de vante rammer.

software og hardware anskaffelsesteamet er placeret i kontoret Indkøb, som har ansvaret for den fortsatte udvikling af indkøbsområdet på tværs af UFST. Kontoret omfatter ca. 25 medarbejdere og ledes af en kontorchef og en Souschef.

Ansøgning og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 30. april 2024. Samtaler vil blive afholdt løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Souschef Alexia Wolfhagen på 7237 2578 eller e-mail alexia.wolfhagen@ufst.dk.

Der kan blive gennemført personligheds- og logisk test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer samt straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6029450

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet