BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med komplekse transformationsprocesser i store organisationer? Er du drevet af at udvikle og motivere en organisation på et område med politisk bevågenhed, mange interessenter og store forandringer? Tænker du i værdier, kommunikation og forankring? Så er du måske vores nye kollega.
Om jobbet
Kontoret Legacy og Modernisering er maskinrummet for IT-modernisering i Skatteforvaltningen. Vi understøtter topledelsen med den strategiske prioritering af moderniseringen af Skatteministeriets IT-systemer. Det er en opgave med stor betydning for hele Skatteforvaltningens fremtid. Derfor søger vi nye kollegaer til at understøtte de tværorganisatoriske forandringer, som følger med it-moderniseringen.
Vi er placeret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), men det er afgørende for os at samarbejde og koordinere tæt med de øvrige styrelser i Skatteministeriet samt vores departement.
Vi søger 1-2 nye kollegaer til stillingen, som er en nyoprettet stilling hos os.
Dine opgaver som forandringskonsulent kommer bl.a. til at være at:
- Facilitere processer for transformation og forandring, herunder inddragelse af interessenter på tværs af Skatteforvaltningen og på forskellige niveauer
- Understøtte et tæt samspil mellem IT-løsninger og forretningsmæssige behov igennem veltilrettelagte forløb og/eller kampagner
- Udvikle og implementere planer som fremmer IT-moderniseringen
- Facilitere og forankre indsatser i specifikke områder af organisationen
- Give ledelsen relevant sparring og understøttelse i forhold til transformationsledelse.
Du trives i en udadvendt rolle. Du kan afdække behov hos forskellige interessenter, og med din erfaring kan du ydermere omsætte denne viden til konkrete løsninger. Derudover kan du lide at få processer til at lykkes i komplekse organisationer.
Vi forventer ikke, at du har et dybdegående kendskab til hverken Skatteforvaltningen eller it-projektverdenen, men at du er nysgerrig på den og formår at oversætte dine kompetencer hertil.
Vi søger 1-2 nye kollegaer som:
- Har flere års erfaring med at arbejde med store transformationsprocesser fra en større organisation. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra politisk ledede organisationer.
- Er processtærk og kan skabe struktur og overblik i et komplekst organisationslandskab.
- Kan facilitere og kommunikere på en tillidsskabende måde på et højt professionelt niveau.
- Har en relevant videregående uddannelse.
Du kommer til at arbejde med et spændende opgavefelt, som har storpolitisk og for ledelsesmæssig bevågenhed. Uanset dine opgaver, vil du få en alsidig hverdag, hvor du bliver udfordret og har mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt. Skatteforvaltningen er en stor organisation med fokus på karrieremuligheder og fastholdelse - så mulighederne er mange.
På grund af udviklingen i området og væksten i opgaver, har kontoret vokseværk. Pt. er vi ca. 20 kollegaer med en høj grad af diversitet både ift. faglighed og erfaring, og vi forventer at vokse yderligere i den kommende tid. Vi arbejder tæt sammen og udnytter hinandens forskellige kompetencer og interesser, ligesom vi samarbejder tæt med en række samarbejdspartnere i vores egen styrelse og på tværs af Skatteforvaltningen. Du bliver en del af et socialt kontor med en uformel omgangstone og plads til forskellighed. Vi lægger vægt på faglig sparring, personlig udvikling og at have det sjovt, når vi går på arbejde.
Skatteministeriets koncern lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eksamenspapirer senest den 7. august 2024 via linket ’Søg stillingen’. Vi forventer at holde 1. samtaler den 15. august og 2. samtaler den 23. august.
Har du spørgsmål eller vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Amalie Sommer-Madsen på tlf. 7237 6588 eller mail Amalie.Sommer-Madsen@UFST.dk.
Der vil blive gennemført logiktest og personlighedsanalyse som led i ansættelsesproceduren, og der vil være en mindre case. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Tiltrædelse snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078427