Test Manager søges til udvikling af samfundsrelevante systemer i Internationalt Samarbejde.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sætte rammerne for udviklingen af samfundsrelevante systemer i et automatiseret og moderne miljø, hvor du indgår i tæt samarbejde med agile udviklingsteams og andre dygtige specialister? Er du god til at holde det store overblik? Elsker du at være ansvarlig for god kvalitet og arbejde med testplanlægning? Og vil du være en del af en enhed, der er i rivende udvikling, og hvor vi har det sjovt, mens vi laver fantastiske løsninger?

Afdelingen hedder Internationalt samarbejde og vores opgave er, at udvikle løsninger til international indberetning og udveksling af data som grundlag for fremtidens skattevæsen med samarbejde på tværs af EU og resten af verden. Derfor søger vi en testmanager som brænder for at gøre en forskel, og som har mod på at sikre kvaliteten i de nye fremtidssikrede løsninger.

Vi arbejder agilt og har en bemanding bestående af Udviklere, tekniske Testere, Scrum Masters, Product Owners, Business Analysts, System Ejere og Løsningsarkitekter.

I afdelingen udvikler og drifter vi egne løsninger, der hostes internt (private cloud), hvor der arbejdes med nyere teknologier og processer, som bl.a.:

Der arbejdes bl.a. med følgende nye teknologier og processer:

  • Spock, Groovy, Selenium, Cast Highlights
  • Test-driven development (TDD)
  • Behavior-driven development (BDD)
  • Automatisering af test
  • Agile værktøjer
Om rollen
Som Testmanager får du mulighed for at arbejde med test i bred forstand og har en afgørende rolle med at samle trådene og opbygge viden om det nuværende testsetup. Der vil være behov for at du, som Test manager kan sætte en retning for, hvordan systemer til indsamling og udveksling af data med EU og OECD-lande skal kvalitetssikrings og testes fremadrettet. Samtidig har du også indsigt og indvirkning på den overordnede testplanlægning for kontorets, som du er med til at tegne og formidle til det øvrige tekniske team.

Det er bl.a. din opgave at udvikle handlingsplaner og roadmaps for området, hvor du udvikler systemernes kvalitet samt testdokumentation. Udover dit faste tilhørsforhold i afdelingen, vil du også samarbejde tæt med en specialiseret afdeling indenfor test og kvalitetssikring. Her er der mulighed for at sparre med andre testmanagers. Der er derfor god grobund for at kunne danne sig et bredt netværk og udvikle sig fagligt.

Som Test Manager får du ansvaret for følgende arbejdsopgaver:

  • Bistå med at omsætte forretningskrav til en fungerende teststrategi med testplaner, testable acceptkriterier, risikovurderinger og dermed indgå i udvikling af metodeapparatet (processer, værktøjer) for test og kvalitet i området.
  • Være ansvarlig for hvilke test der skal køres, og sikre rapportering af dokumentation af testresultater – herunder overblik over testfejl
  • Skabe og vedligeholde test og testframeworks indenfor området, jf. UFST’s dokumentationsframework. Herunder dokumentering af testkrav, pra-score og testdata indenfor området.
  • Designe test og kravsætning til automatisk testafvikling, og deltage i konstruktion af eksisterende og nye systemer, herunder rådgive på tværs af områdets it-systemer ift. kvalitetssikring
  • Måle og følge udviklingen i teknisk gæld og løbende mitigere teknisk gæld ift. Kvalitet.
  • Sidst men ikke mindst, være en spillende træner der arbejder tæt sammen med tekniske tester og udviklerne.
Om dig
Du ønsker at arbejde i en agil organisation. Vi ser gerne at du trives med at tage ansvar for udviklingen af test i afdelingens teams, og det falder dig naturligt at støtte og hjælpe dine kollegaer. Vi forestiller os, at du har et par års erfaring som Test manager og har erfaring med automatiseret test udvikling. Derudover ser vi gerne at du har erfaring med udarbejdelse af teststrategi og planlægning samt agil test. Det vil være en fordel hvis du har en certificering indenfor test - ISTQB, Advanced Test Manager, iSQI eller lign.

Det vil være et plus hvis du har erfaring med:

  • Groovy
  • Spock eller lignede
  • SOAPUI / Postman ift integrationtest
  • Testprocesser som TDD eller BDD.
Sidst, men ikke mindst motiveres du af at have ansvar og drive mange typer opgaver. Du er udadvendt og kan let formidle koncepter til forskellige faggrupper. Derudover motiveres du af både selvstændigt arbejde og samarbejde ift. større udviklingsprojekter.

Da vi snakker dansk i det daglige og da meste af den interne dokumentation er på dansk, hvorfor vi forventer, at du også selv kan begå dig skriftligt og mundtligt på dansk.  

Din nye arbejdsplads
Du bliver ansat i afdelingen for Internationalt Samarbejde, der er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). Vi er i dag omkring 35 medarbejdere og konsulenter i afdelingen med forskellige fagligheder, som alle sikrer, at vi kan udvikle, videreudvikle og drifte nye og eksisterende løsninger. Afdelingen er præget af en uformel stemning med basis i et stærkt fællesskab med fokus på trivsel og personlig udvikling. Vi vægter den faglige kvalitet højt, samtidig fokuserer vi på at have det sjovt, både når vi arbejder og når vi laver sociale arrangementer.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os et CV og en ansøgning med din motivation for at søge stillingen via linket "Søg stillingen" senest den 11. november 2023. Vi afholder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt. Spørgsmål besvares gerne af Jeanne K. Jensen, kontorchef, på telefon +45 72 37 24 19.

Der vil indgå personlighedsanalyse og logisk test i forbindelse med rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930463

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet