Test manager og systemejer (application manager) til drift og videreudvikling af centralt it-system

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du bidrage til gode og strukturerede tests samt sikker og stabil IT-drift med høj samfundsrelevans? Har du mod på at opnå dybt kendskab til og blive specialiseret inden for et af Skatteforvaltningens mest centrale it-systemer? Og trives du med at være i et team med en stærk holdånd og godt socialt fællesskab? Så er det måske dig, vi søger som vores nye kollega i kontoret SKAT Ligning.

Bliv en del af kontoret SKAT Ligning i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen under Skatteministeriet arbejder vi for at etablere fremtidens digitale Skatteforvaltning. Vi har ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af IT-systemer og dataløsninger i Skatteministeriets koncern. I tæt samarbejde med de øvrige styrelser udvikler vi løsninger, der sikrer, at Skatteforvaltningen har teknologisk tidssvarende, brugerorienterede IT-løsninger af høj kvalitet, som både overholder gældende krav, lovgivning mv. På den måde skaber vi fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor – til gavn for hele samfundet.

Kontoret SKAT Ligning arbejder med drift, vedligehold og videreudvikling af SKAT Ligning systemet, som hver dag understøtter arbejdet hos flere tusinde sagsbehandlere på tværs af Skatteforvaltningen. Dertil arbejder en stor del af kontoret i et stort projekt vedr. modernisering af SKAT Ligning. På trods af travlhed og deadlines vægter vi en god og uhøjtidelig atmosfære højt, og vi er glade for både vores indbyrdes holdånd og det brede, stærke samarbejde, vi har med andre kontorer, styrelser og eksterne interessenter. Kontoret består pt. af 14 medarbejdere, men det er planen, at vi skal blive flere over det næste stykke tid.

Om stillingen
Vi søger en ny kollega, som skal hjælpe med en række spændende opgaver i teamet, der varetager driften og videreudviklingen af systemet SKAT Ligning. Teamet består af seks engagerede, dygtige og søde kolleger, herunder en teamkoordinator, hvor vi hjælper og støtter hinanden i hverdagen. Du vil få et godt kollegaskab og en dyb kompetence inden for systemet.

Dine opgaver vil dække over:

  • planlægning og gennemførelse af test i forbindelse med releaseaktiviteter for systemet – det ville være din primære opgave i teamet.
  • deltagelse i planlægning af leverancer til systemet og tilrettelæggelse af testforløb og testplaner for disse leverancer.
  • tæt samarbejde internt i Skatteministeriets koncern, særligt med procesejere, der organisatorisk hører til i Skattestyrelsen
  • tæt samarbejde med leverandøren af SKAT Ligning løsningen.
  • løbende dialog med superbrugere og brugere af SKAT Ligning
  • at kunne forstå de tekniske muligheder og begrænsninger i SKAT ligning og anvende denne forståelse i en forretningskontekst
Struktureret og teknisk profil, der har mod på at lære et system at kende i dybden
Du har en relevant uddannelsesmæssig og erhvervsmæssig baggrund. For os er det vigtigste, at du har et stort drive og en positiv indstilling til at få løst de mange opgaver i teamet i samarbejde med dine kolleger, og at du trives med en hverdag, hvor opgaverne er forskelligartede og brede.

Vi lægger vægt på, at du er god til at skabe en velfungerende struktur i dit arbejde med sans for planlægning, koordinering og opfølgning, og at du tager ansvar og følger opgaverne til dørs. Du er en person, som både formår at have øje for detaljen i dine opgaver og samtidig har det store overblik. Du har gode koordinationsevner og god til at samarbejde med mange forskellige. Du er servicemindet og samarbejdsorienteret og trives med at skabe og bibeholde gode relationer og kan begå dig på alle niveauer i organisationen.

Din baggrund er ikke afgørende, men det er fordel, hvis du:

  • - har kendskab til planlægning af testaktiviteter samt afvikling af testforløb i forbindelse med releases på IT-systemer
  • - erfaring med testværktøjer (fx HP ALM)
  • - er nysgerrig, struktureret, ansvarsbevidst og er interesseret i at lære nyt
Har du kendskab til systemet og/eller skattefaglig sagsbehandling, er det selvfølgelig også en stor fordel.

Høj trivsel og god work-life-balance
Vi tilbyder gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i en ofte travl hverdag. Vi lægger stor vægt på selvstændighed i vores opgaveløsning og kombinerer det med et tværgående samarbejde og særdeles godt kollegaskab. Vi har fokus på at høj trivsel i kontoret, herunder sikre og styrke vores gode kollegaskab, samt balancen mellem arbejdsliv og privatliv.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 3. januar 2024. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt. Vi afholder samtaler løbende.

Du er velkommen til at kontakte kontorchef Elisabeth Rothmar på telefon 72 37 93 71, hvis du vil høre mere om stillingen.

Der vil evt. indgå case eller test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten [AC], overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955290

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet