Teamkoordinator, der kan bygge et område op og skabe fremdrift

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er på udkig efter en teamkoordinator, der sammen med kontorchefen kan og har lyst til at bygge et nyt område op og kan skabe fremdrift. Brænder du for faglig ledelse og for en hverdag, der både er tæt på de politiske beslutningsprocesser og tæt på den udvikling, der skal til, for at beslutningerne bliver til virkelighed? Og vil du gerne udvikles i en organisation med vidtfavnende muligheder? Så tilbyder Vurderingsstyrelsen en spændende stilling til et nyt forvaltningsområde.

I stillingen bidrager du til at omsætte boligskatteforliget, så danske boligejere bliver beskattet efter den nye ejendomsskattelovgivning fra 2024 og dermed sikrer 40 mia. kr. om året til finansiering af vores velfærdssamfund. Du får sammen med kontorchefen ansvar for det nye forvaltningsområde: Lån og indefrysninger til stigninger i ejendomsskatter, hvor medarbejderne både arbejder tæt på it-udviklingen, på driften og på resten af afdelingen, som udvikler de øvrige elementer i ejendomsskatteloven.

”I Vurderingsstyrelsen arbejder vi hårdt for at sikre, at vi får verdens bedste ejendomsbeskatningssystem. Det er ikke en nem opgave, og der vil være bump på vejen. Men som teamkoordinator i vores ejendomslåneteam vil du indtage en central rolle i det arbejde, og for den rette, er det en unik mulighed for en spændende karriere inden for et af statens vigtigste områder”. Claus F. Houmann, Underdirektør, Vurderingsstyrelsen.

Kontoret og opgaverne
Låneteamet, som du skal stå i spidsen for, fungerer som en stærk forretningspartner i Boligprogrammet, der er et samarbejdsprojekt mellem Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og forenklingsstyrelsen og Skattestyrelsen.

Sammen med dit team får du til opgave, at:

  • Færdiggøre og idriftsætte et nyt system til ejendomsskattelån samt videreudvikle det efterfølgende
  • Forretningsudvikle indefrysnings- og låneområdet, herunder identificere, beskrive og eksekvere på løsninger og muligheder i krydsfeltet mellem it, drift og jura
  • Driftsunderstøtte, herunder understøttelse af borgerbetjeningen i Ejendomsbeskatningscentret, kvalitetssikre hovedprocesser samt afklare snitflader med øvrige myndigheder.
Som teamkoordinator for Ejendomslåneteamet får du dermed afgørende indflydelse på at bygge et nyt forvaltningsområde op, der har central betydning ikke bare i afdelingen, men også i den bredere skatteforvaltning. Du får derfor også betydelig eksponering.

Ejendomslåneteamet er en del af kontoret Forretningsudvikling Beskatning 1, som er forankret i underdirektørområdet Ejendomsbeskatning og Data.

Din profil
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau, f.eks. cand.scient.pol., cand.oecon. eller lignende. Du har formentlig gjort dig dine første erfaringer som teamkoordinator eller teamleder eller er klar til en mere koordinerende og ledende rolle.

”Teamkoordinatoren i Ejendomslåneteamet bliver en del af den talentpulje, som skal forme Vurderingsstyrelsen de kommende år. Som led i din udvikling lægger vi en karriereplan, som for den rette viser en hurtig vej til næste trin i planen.” Claus F. Houmann, Underdirektør, Vurderingsstyrelsen.

For at lykkes i stillingen er det afgørende, at du har en stærk faglighed, strategisk tæft og blik for at identificere og effektivt løse komplekse problemer. Det er vigtigt, at du trives i en udadvendt rolle, hvor du kan etablere stærke relationer, og hvor du kan navigere blandt mange interessenter.

For at blive succesfuld i din rolle er det vigtigt, at du:

  • Kan se på tværs af en kompleks system- og proces-værdikæde
  • Har indsigt i eller erfaring med it-program-/projektledelse og gerne i en offentlig kontekst
  • Er handlekraftig, pragmatisk og har en løsningsorienteret tilgang.
Konkret erfaring fra et departement, en statslig styrelse eller fra det skattepolitiske område er en fordel, men ikke et krav.

Kom med i fællesskabet
Du kan se frem til at blive en del af en styrelse i udvikling. Du kan forvente en travl hverdag, men til gengæld lover vi, at du får en central rolle i implementeringen af den nye ejendomsskattelov og boligskatteforliget, som vi leverer parallelt med det nye ejendomsvurderingssystem – et af de største it-udviklingsprojekter i Danmark.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 7. januar 2024.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte kontorchef Henriette Hvirring på mobil 2218 4835 eller henriette.hvirring@vurdst.dk.

Der kan indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Lindevangs Alle 8-12, 2000 Frederiksberg.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg Lindevangs Alle, Lindevangs Alle, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961038

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet