Talstærk generalist til styrelsens centrale økonomikontor

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med økonomistyring i et centralt koordinerede økonomikontor, hvor du vil blive en vigtig medspiller i arbejdet med at sikre, at aktivitetsniveauet passer til pengene i en af statens største it-styrelser? Så er du måske vores nye kollega.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en del af Skatteministeriets koncern og har ansvaret for at udvikle, drifte, og vedligeholde nye samt eksisterende it-systemer, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har et årligt budget på godt 5 mia. kr., der finansierer driften og udviklingen af mere end 200 it-systemer.

I Center for Bevilling, Budget og Metode har vi ansvaret for den overordnede økonomi- og virksomhedsstyring i styrelsen. Det indebærer, at vi understøtter vores direktion og Skatteministeriets departement i at træffe rettidige og velovervejede økonomiske beslutninger på it-området.

Din hverdag hos os
Du kommer til at indgå i kontorets arbejde med at styre styrelsens samlede økonomi på tværs af den samlede it-projektportefølje og driftsportefølje.

Som led i det arbejde kommer du til at:

  • udarbejde styrelsens bidrag til de månedlige og kvartalsvise opfølgninger på budgettet, herunder indhente afvigelsesforklaringer, understøtte direktionens løbende prioriteringer, opdatere budgetter og rammer mv.
  • bidrage til at udarbejde styrelsens grundbudget og afrapportering til direktionen og departementet
  • fungere som sparringspartner for økonomipartnerne i styrelsens decentrale økonomifunktioner i relation til bl.a. forretningsregler, processer, værktøjsunderstøttelse mv.
  • bidrage til at udvikle og implementere initiativer, der understøtter en mere effektiv og transparent økonomistyring
Du bliver en del af et center med 22 engagerede kollegaer med en bred vifte af fagligheder og to chefer. Vi prioriterer et godt fagligt miljø, hvor det sociale vægtes højt, så vi i fællesskab løfter niveauet for vores arbejde.

Stærk faglig profil med flair for tal- og databehandling
Du har en relevant videregående samfundsvidenskabelig uddannelse med en stærk faglig profil. Du er nyuddannet eller kan have nogle års relevant erfaring fx fra centraladministrationen, en større kommune eller som management konsulent.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • er talstærk og kan arbejde struktureret og effektivt med store datasæt
  • har gode skriftlige formidlingsevner
  • kan arbejde selvstændigt og har en løsningsorienteret tilgang til opgavevaretagelsen
  • har veludviklede samarbejdsevner og kan skabe fremdrift i store processer, der involver mange forskellige aktører
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ’Søg stillingen’ senest den 11. april 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Kim Bloch på 4186 5913.

Der kan indgå en person- og logikanalyse i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019373

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet