Systemejer/Application Manager til SAP-installationer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drømmer du om en rolle som systemejer i et miljø, hvor samarbejde, høj faglighed og en god portion humor er i højsædet? Vil du være med til at drifte, vedligeholde og udvikle en af Danmarks største SAP installationer, Skattekontoen, som håndterer ca. 80% af den danske stats indtægter?

Om jobbet
Du bliver en del af kontoret Skattekontoen, som administrerer og vedligeholder systemet Skattekontoen. Alle virksomheder i Danmark har en skattekonto, som er deres indgang til betalinger og opkrævninger, og som samtidig giver dem et overblik over deres samlede mellemværende med SKAT. Brutto håndterer Skattekontoen ca. 1.500 mia. kr. om året. Det er samfundsmæssigt et yderst vigtigt system, og dermed et særdeles meningsfyldt arbejde vi i kontoret udfører.

SAP-teknologier og leverandør samarbejder
I denne rolle fungerer du som SAP-specialist, og har du erfaringer med et eller flere af områderne SAP Basis/Infrastruktur, SAP PSCD og SAP integration/interfaces (SAP PO, ftp, webservices mv.), så lover vi at bringe de kompetencer i spil.

Dit arbejde består i høj grad af at indgå i et tæt samarbejde med Skattestyrelsens procesejere og dine erfarne kolleger på kontoret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, samt med vores eksterne drifts- og vedligeholdelsesleverandør. Som systemejer har du fokus på et godt samarbejde med de relevante forretningsområder og tilhørende angivelsessystemer. Derudover skal du arbejde på at opnå et forsat godt leverandørsamarbejde og sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut. Det er dig, der sammen med de øvrige systemejere sikrer, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknik og økonomi. Du vil med stor sandsynlighed også indgå i et eller flere af de kommende projekter.

Dine opgaver inkluderer desuden, at du:

  • sikrer økonomisk effektivitet og kvalitetssikring af leverandørernes estimater og tilbud
  • tilpasser kravspecificeringer til leverandørerne ud fra forretningsmæssige behov
  • anvender ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområderne og leverandørerne
  • udfører systemtests i samarbejde med dit team, forretningsområderne og leverandøren
  • sikrer hurtig og effektiv håndtering af incidents
  • bidrager aktivt til governance af Skatteforvaltningens løsninger.
Hvem er du?
Udover dine SAP-kompetencer, så kan indgangen til denne rolle være mange, idet vi forestiller os, at du måske kommer fra en rolle som SAP-specialist, product owner, systemejer, it-forretningskonsulent eller lignende. Vigtigt er det, at du sammen med os også har lyst til at involvere dig i leverandørstyring, projekter og er nysgerrig på, hvordan vi bedst muligt understøtter økonomi og regnskab i vores arbejde.

Vi har en fælles målsætning om, at du skal opnå succes i jobbet hos os. Vi forventer derfor, at du bidrager med proaktivitet for at sikre deadlines, og at du hele tiden har lyst til at lære og sætte dig ind i komplekse IT-faglige og forretningsmæssige problemstillinger. Til gengæld bidrager vi med et stærkt fagligt miljø og en kultur, hvor fokus på god kommunikation sikre samarbejdet mellem forretningseksperter, IT-kolleger og leverandører.

Hvad tilbyder vi?
Vi er 14 kollegaer i kontoret, som arbejder professionelt og kvalitetsbevidst med Skattekontoen. Vi har mange forskellige baggrunde, og meget forskellig anciennitet i SKAT, fra nyansatte til 40+ år, men alle med et meget højt fagligt niveau. Vi hjælper hinanden og arbejder hele tiden for at øge kvaliteten af alt hvad vi gør. Vi er præget af en flad struktur og lægger vægt på vidensdeling, læring og at vi har det sjovt og udfordrende, når vi arbejder.

Du skal være forberedt på en stejl læringskurve, hvor vi vil sørge for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, og samtidig får du tilknyttet en makker, som vil hjælpe dig godt i gang også med de praktiske ting. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver, samtidig med at der er gode muligheder for kompetenceudvikling.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Dette er et genopslag. Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 12. oktober 2023. Vi afholder samtaler løbende.

Vil du høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kim Olsen på tlf. 72 37 69 79.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.

​Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

​Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916433

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet