BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du struktureret, erfaren og en dygtig projektleder, der kan lide at være hands-on? Er du nysgerrig på informationssikkerhed og har du lyst til at opbygge en faglighed inden for dette område samtidig med, at du udvikler dine evner indenfor projektledelse? Så er du måske vores nye kollega.
Bliv en del af et stærkt fagligt miljø inden for informationssikkerhed
Du bliver ansat i kontoret Sikkerhedsstandarder og Portefølje i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Vores kontor sætter politikker og krav for sikkerhed og databeskyttelse i Skatteministeriets koncern, sikrer porteføljestyring og topledelsesbetjening på sikkerhedsområdet, og så varetager vi compliance og leverandørtilsyn. Vi er 26 kolleger i kontoret fordelt på fire teams for hhv. Porteføljestyring, Leverandørtilsyn, DPO-funktionen og Compliance.
Vi søger en ny kollega, der som projektleder, skal stå i spidsen for to projekter, der har stort overlap og sammenhæng med hinanden: implementeringen af NIS2-direktivet og den opdaterede udgave af ISO27001-standarden for informationssikkerhed.
Dine opgaver som projektleder vil være:
- At fastlægge og ajourføre projektplanerne og tage ansvar for, at projekterne holder tidsplanen – og hvis ikke at udfordringer og løsningsmuligheder eskaleres til ledelsen.
- At afvikle projektmøder og styregruppemøder
- At sikre kommunikation i projekterne og interessenthåndtering
- At være tovholder på centrale analyseaktiviteter i projektet, fx at være drivende og ”hands on” på gap-analyser og detailplaner
Du vil blive en del af Compliance-teamet, der arbejder med udarbejdelse og implementering af strategier, politikker og retningslinjer inden for informationssikkerhed og persondatabeskyttelse på tværs af hele Skatteministeriets koncern. Dine kolleger i teamet varetager også målinger af compliance, dvs. 2nd line kontrol af, hvorvidt politikker og retningslinjerne efterleves.
Sans for struktur, kommunikation og samarbejde er nøgleord
Vi forestiller os, at du er en erfaren projektleder, som er struktureret og grundig. Du er en dygtig kommunikatør og trives med mange samarbejdsrelationer. Du er en udadvendt, fleksibel og samarbejdsorienteret person, som er i stand til at møde dine kolleger og interessenter, hvor de er. Du kan begå dig på alle niveauer i en kompleks organisation med mange interessenter. Service og gå-på-mod er nøgleord i vores tilgang til compliance, hvor det er vigtigt for os at være en aktiv, positiv medspiller i sikringen af de mange vigtige data, som Skatteministeriets koncern har ansvar for.
Du har en videregående uddannelse på kandidatniveau fx fra IT-universitet, Københavns Universitet eller CBS. Du skal gerne have nogle års erfaring fra en stilling som projektleder. Hvis du har erfaring med informationssikkerhedsområdet, vil det være et plus, men det er ikke et krav.
Uanset din faglige baggrund ønsker vi, at du:
- har erfaring med projektledelse
- excellerer i at arbejde struktureret, omhyggeligt og med sans for planlægning, koordinering og opfølgning.
- er dygtig til at kommunikere, både mundtligt og skriftligt.
- har interesse for projektledelse inden for informationssikkerhed og er interesseret i at opbygge – eller styrke – din faglighed på dette område.
- udstråler gejst og engagement i samspillet med organisationen og dine nærmeste kollegaer.
- kan balancere at arbejde både selvstændigt og tværfagligt om opgaverne.
- tager initiativ, viser ansvar, og at du følger opgaverne til dørs.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 25. oktober 2023. Samtaler afholdes løbende, og der vil evt. blive gennemført test.
Vi ønsker os, at vores nye kollega kan starte 1. januar 2024 eller hurtigst muligt.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Anne-Hedvig Baumgarten Olsen på telefon 72376541 eller kontorchef Elisabeth Rothmar på telefon 72379371.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921372