BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du generalisten, som altid ender med at engagere dig i fagligheden? Vil du hjælpe med at få et komplekst boligskatteforlig helt i mål og sikre fortsat fokus på udvikling og solid processtyring? Så er du måske en af vores nye kollegaer i kontoret Forretningsudvikling Beskatning 3 i Vurderingsstyrelsen, hvor vi er med til at sikre 40 mia. kr. om året til finansiering af vores velfærdssamfund.
Implementering og forankring af et komplekst forlig
Vi søger flere nye kolleger, som vil være med til at oversætte politisk intention til praksis og bidrage til at opbygge beskatningsområdet i Vurderingsstyrelsen. Vi arbejder med at implementere den nye ejendomsskattelov og sørger for, at der udvikles de rigtige processer og systemer, så ejendomsbeskatningen sker efter de nye regler fra 2024.
Det betyder, at vi sammen arbejder inden for skarpe deadlines for it-udviklingen og parallelt skal sikre, at de nye processer og systemer, som udmønter den nye ejendomsskattelov, kan efterleves og anvendes i praksis.
Vores kontor agerer bl.a. som bindeled mellem en række udviklingsprojekter og resten af Vurderingsstyrelsen. Derfor kan dine dage se meget varierede ud. Den ene dag er du til workshop med dine kollegaer om kortlægning af processer, og til møder med styrelsens ansvarlige for intern og ekstern kommunikation. Næste dag svarer du måske på en bestilling fra departementet, inden du lægger et beslutningsoplæg i proces.
Vores opgaver spænder bredt, og din præcise opgaveportefølje bliver justeret efter din erfaring og dine kvalifikationer. Vi er et centralt kontor i opbygningen af ejendomsbeskatningsområdet, og samarbejde på tværs og med mange fagligheder er essentielt for, at vi kan lykkes med vores opgaver.
Hvem er du?
Der findes ikke én uddannelse, som har gjort, at du kan være den helt rette profil. Både en samfundsvidenskabelig, humanistisk eller teknisk kandidatuddannelse kan være relevant.
Vi søger dig, der:
- Er analytisk og opsøgende og kan sætte dig ind i kompleks viden på kort tid
- Kan strukturere og formidle kompliceret indhold
- Har projektlederkompetencer og kan planlægge og drive egne opgaver
- Kan sætte dig ind i dataflow og systemintegrationer
- Er samarbejdende og god til at håndtere mange forskellige både interne og eksterne interessenter
- Forstår politiske processer
- Har nogle års erfaring, gerne fra arbejde i en politisk ledet organisation.
- Udarbejde notater og besvare bestillinger i en politisk ledet organisation
- Arbejde med it-udviklingsprojekter.
Du bliver en del af kontoret Forretningsudvikling Beskatning 3 i afdelingen Ejendomsbeskatning og Data i Vurderingsstyrelsen. Kontoret har ansvar for ejendomsværdiskatten og indgår i arbejdet i Boligprogrammet, som er et samarbejde mellem flere afdelinger i Vurderingsstyrelsen og flere styrelser i Skatteforvaltningen.
Vi er et engageret hold, der er passionerede omkring at lykkedes med boligskatteomlægningen og vi er derfor nysgerrige på allerede i ansøgningen at høre mere om, hvorfor du gerne vil arbejde med lige netop ejendomsbeskatningsområdet.
- Vi prioriterer at forstå de problemer, vi skal løse, samtidig med, at vi sikrer fremdrift
- Vi vægter videndeling og faglige drøftelser højt
- Vi arbejder både med forretningskrav til de forskellige systemer og ser på tværs af den samlede løsning
- Vi er en blanding af fagligheder og til sammen har vi omfattende viden om den komplekse reform af ejendomsbeskatningen.
Boligskatteforliget og de nye vurderinger
Boligskatteforliget er et bredt politisk forlig, som sikrer, at nuværende boligejere ikke oplever pludselige stigninger i boligskatten ved overgangen til de nye regler i 2024. Forliget er en overbygning på den politiske aftale om de nye ejendomsvurderinger. Forliget er udmøntet i den nye ejendomskattelov, som blev vedtaget i forsommeren 2023.Du kan du læse mere om de politiske intentioner i boligskatteforliget her.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV samt yderligere relevant materiale hurtigst muligt og senest den 4. januar 2024 via linket ”Søg stillingen”.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Nana Brings Jacobsen på telefon 72 37 39 93 (nana.jacobsen@vurdst.dk). Vi søger i øjeblikket flere profiler.
Der kan indgå personanalyse og logisk test i forbindelse med samtaleforløbet og forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest. Tiltrædelse hurtigst muligt.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil indtil videre være Lindevangs Allé 8-12, Frederiksberg.
Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg Lindevangs Alle, Lindevangs Alle, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5953285