Stærk kommunikatør med journalistisk tæft til stor IT-organisation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en skarp journalist eller kommunikatør, og kan du hurtigt sætte dig ind i komplekse problemstillinger og oversætte det til fængende intranetartikler? Så er du måske vores nye kollega til intern kommunikation i Udviklings- og Forenklingsstyrelsens centrale Presse og Kommunikationsenhed.

Kom med på holdet og vær med til at kommunikere vigtige budskaber internt i en it-organisation med mere end 1800 medarbejdere. I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) løfter vi en vigtig samfundsopgave ved at sørge for it-løsningerne og systemerne, så den samlede Skatteforvaltning kan sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Som kommunikationsrådgiver hos os er din vigtigste opgave at få nyhedsartikler, videoer og udmeldinger fra ledelsen ud til medarbejderne via vores interne kanaler. Du bliver også tilknyttet større kommunikationsprojekter og får mulighed for at sætte dit præg på, hvordan vi arbejder med kommunikation internt i organisationen.

Om stillingen
Du bliver ansat i Presse og Kommunikation, hvor vi har en særlig rolle med at sikre, at kommunikation tænkes naturligt ind i de opgaver, som går på tværs af styrelsen. Du får derfor en stor kontaktflade til resten af organisationen, når kommunikationsindsatser fx skal planlægges med andre afdelinger. Sammen med dine kollegaer i kontoret er du som kommunikationsrådgiver med til at sikre, at styrelsens interne kommunikation er professionel og effektiv.

Ud over den interne kommunikation har Presse og Kommunikation til opgave at håndtere pressehenvendelser og betjene styrelsens direktør og direktionen. Vi har også ansvaret for følgende kanaler: styrelsens intranet, hjemmeside, LinkedIn-profil og visuel identitet.

Vi tilbyder dig et spændende og udfordrende job, hvor du kommer helt tæt på centrale processer i en stor styrelse, og du bliver en del af et hold på i alt ni medarbejdere med en bred vifte af kompetencer. Vi har bl.a. både kommunikationsuddannede, journalister og kollegaer med erhvervsmæssig baggrund.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Udvikling og drift af UFST’s interne nyheds- og kommunikationskanaler
  • Producere skriftlige og visuelle kommunikationsprodukter med en klar journalistisk vinkel, fx artikler, interviews, videoer mv.
  • Kommunikationsrådgivning og projektledelse i større kommunikationsprojekter
Om dig
Vi søger en skarp kommunikationsrådgiver, som har erfaring med at arbejde med intern kommunikation, journalistik og gerne corporate branding i en stor organisation. Du kan også have en baggrund fra et dagblad eller et magasin eller lignende journalistisk medie.

Du behøver ikke at kunne det hele fra dag ét eller have mange års erfaring med hverken IT eller det offentlige, men du skal være klar på at lære og villig til at spille ind med din faglighed og erfaringer. Du er også gerne proaktiv og trives i flere discipliner. Det gælder, når der fx skal skrives en hurtig nyhed til intranettet eller laves en baggrundsartikel med et billede til, men også når der skal planlægges mere langsigtede kommunikationsprojekter. Da opgaverne og projekterne skifter, er det derfor også vigtigt, at du kan arbejde både selvstændigt og som en del af holdet.

Du har din værktøjskasse i orden og kan både skrive fængende artikler og medarbejderportrætter med klar vinkel og være med til at udvikle strategier og kommunikationsplaner.

Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med:

  • at tage billeder og bruge Adobe-programmer til efterbehandlingen som fx Lightroom Classic eller Photoshop CC
  • at producere video med din mobil, eller være indstillet på at lære det af en kollega
  • corporate branding
  • facilitering og projektledelse
  • at skabe stærke relationer
Vi glæder os til at læse din ansøgning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt evt. andre relevante bilag bedes sendt via linket 'Søg stillingen' senest tirsdag den 14. november. Samtaler afholdes løbende.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte presse- og kommunikationschef Thomas Lungholt på 72 37 37 54.

Der kan blive gennemført tests som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for en ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933504

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet