BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi leder efter en kollega, der kan hjælpe os til at holde styr på kommunens indtægter - særligt lån. Så er du til regneark, og kan skrive talknuser på CVet, så er et job i Frederiksberg Kommunes økonomiafdeling noget for dig.
Frederiksberg Kommune er kendt for god økonomistyring, hvor der er plads til nytænkning og nærværende understøttelse af vores institutioner og fagafdelinger. Vores økonomifunktioner er organisatorisk samlet i én afdeling, og vi arbejder hele tiden med at videreudvikle os. Vi arbejder for i stadig højere grad af sikre god tværgående styring igennem solide prognoser, gennemsigtighed og rettidighed. Vores mål er at institutioner og fagafdelinger understøttes med økonomistyring, så de fuldt ud kan koncentrere sig om at levere velfærd til kommunens ca. 105.000 borgere.
Om jobbet
Dine primære opgaver handler om kommunens finansieringsside. Opgaverne spænder bredt inden for skat, tilskud og udligning, med har særligt fokus på lån. Derudover skal du klæde direktør og borgmester på i forbindelse med (økonomisk) interessevaretagelse over for kommunens selskaber, eksempelvis Metro, ARC og Hovedstadens Beredskab. Kommunens indtægter og finansiering, er en hel central del af kommunens økonomi, og du kommer til at arbejde med alle de tre hoveddiscipliner inden for økonomistyring - budgetlægning, opfølgning og regnskab.
Stillingen er placeret i Tværgående Økonomi, hvor vi er 10 medarbejdere. Enheden koordinerer de overordnede budget- og budgetopfølgningsprocesser i kommunen og har ansvaret for hovedparten af kommunens indtægtsside. Stillingen omfatter derfor også snitflader på tværs af organisationen til de fagområder, der har ansvar for anlæg og investeringer, samt et tæt samarbejde med kommunens finans- og regnskabsgrupper. I Tværgående Økonomi koordinerer vi også kommunens budgetproces, og du vil derfor få et indgående kendskab til kommunal budgetlægning, samt opgaver i budgetprocessen.
Stillingen er nyoprettet i sin nuværende placering, og du vil derfor også få mulighed for at sætte dit eget præg på den konkrete opgaveportefølje. Opgaverne sammensættes efter dine kompetencer. Hvis du er ny på arbejdsmarkedet vil du have rig mulighed for at lære en bred vifte af værktøjer inden for kommunal økonomistyring.
Om dig
Vi søger en kollega med et stort engagement og lyst til at lære. Det er vores forventning, at du:
- har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau. Du kan have erfaring, men nyuddannede opfordres også til at søge. Opgaveporteføljen sammensættes efter kompetencer.
- synes at systemer er spændende og har lyst til at sætte dig ind i økonomisystemets mere tekniske sider
- har lyst til at udvikle dine evner inden for kommuners indtægter og regler for lånoptagning. Har du allerede kendskab til området, er det kun et plus.
- har gode kompetencer inden for Excel og lyst til at udvikle dem endnu mere.
- har flair for formidling af komplekse problemstillinger på en overskuelig måde.
- er proaktiv i forhold til at skabe løsninger og få løst opgaver ved at opsøge samarbejdspartnere og sparring hos kollegaer.
Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst og forhandling mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Der er tale om en varig stilling på 37 timer ugentligt. Der er flextid.
Ansøgningsfrist er mandag den 17. juni. 1. samtaler afholdes 20. og 21. juni. 2. samtaler afholdes i primo uge 26.
Forventet start 1. august 2024.
Vil du høre mere om stillingen så kontakt viceøkonomichef Bjarke Markvard Nielsen på tlf. 2898 2344 eller på bjni01@frerderiksberg.dk.
Vi glæder os til at se din ansøgning.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
KDO, Økonomi og Udbud, Smallegade 1,5. sal vær. 5.056, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6061638