BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en engageret og teknisk stærk business analyst, der brænder for at sikre og vedligeholde optimal it-understøttelse af centrale forretningsprocesser sammen med kompetente og engagerede kolleger? Så kan det være dig, vi står og mangler i kontoret for selskabssystemer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Vi har nemlig brug for en dedikeret testanalytiker, som skal medvirke ved planlægning og udvikling af testaktiviteter og -strategier i samarbejde med kunde, leverandør og UFST.
Fremtiden er digital
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen under Skatteministeriet arbejder vi for at etablere fremtidens digitale Skatteforvaltning. I tæt samarbejde med de øvrige styrelser udvikler og forenkler vi de it-løsninger og forretningsprocesser, der understøtter Skatteforvaltningen og skaber fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor – til gavn for hele samfundet. Kontoret for selskabssystemer, hvor vi nu vil byde en ny kollega velkommen, arbejder særligt med drift, vedligehold og videreudvikling af it-systemer til behandling af selskabs- og udbytteskat.
Testanalytiker
Vi søger en dygtig, tværgående kollega til vores teams, der forvalter it-systemerne DIAS, DURO og 3S – de tre systemer, som tilsammen står for varetagelse af danske selskabers skatteforhold og registreringsforhold med betydning for beskatningen samt refusion af udbytteskat til danske og udenlandske aktionærer.
I rollen som testanalytiker har du fokus på et godt og tæt samarbejde med kontorets test manager og systemejere samt med procesejerne i det systemrelaterede forretningsområde i Skattestyrelsen. Da vores it-systemer er outsourcede ifm. drift og vedligehold, vil du også få et tæt samarbejde med de eksterne leverandører og fungere som bindeled mellem procesejere og leverandører. Du arbejder derfor på at opnå et fortsat godt leverandørsamarbejde. Derudover medvirker du til at sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut, ligesom du er med til at sikre, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknik og økonomi. Dine opgaver vil bl.a. bestå af:
- Planlægning af testaktiviteter: Udvikling af teststrategier baseret på krav.
- Kravanalyse: Forståelse for kravene og evne til at omsætte dem til testbare scenarier og cases.
- Testdesign: Udformning af testcases og testscenarier.
- Testudførelse: Udførelse af testcases og dokumentation af testresultater.
- Fejlrapportering: Identifikation og rapportering af fejl i softwaren, herunder klare og præcise fejlbeskrivelser.
- Fejlhåndtering: Samarbejde med udviklingsteamet for at analysere og løse identificerede fejl.
- Testautomatisering: Evne til at automatisere gentagne testopgaver for at forbedre effektiviteten.
- Kvalitetssikring: Bidrage til at sikre, at softwaren opfylder de krævede kvalitetsstandarder og specifikationer.
Hvem er du?
Du er en teknisk velfunderet business analyst med flair for forretningsbehov. Du kan f.eks. have en uddannelsesmæssig baggrund som cand.it., cand.merc.it. eller datalog, eller du kan have erfaring fra it-branchen eller fra stillinger som f.eks. systemejer. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne. Du er desuden ISTQB-certificeret eller indforstået med at skulle tage ISTQB Foundation-certificeringen. Endelig har du erfaring i brugen af Jira, Confluence eller lignende værktøjer.
Derudover lægges der vægt på, at:
- Du tager ansvar for dine opgaver, så du sikrer, at deadlines bliver overholdt. Vi arbejder af og til med korte deadlines, og det skræmmer dig ikke.
- Du er god til at håndtere mange opgaver samtidigt og arbejder målrettet og struktureret samtidig med, at du kan bevare overblikket i pressede situationer
- Du trives med at samarbejde i et bredt fagligt miljø med både forretningseksperter, it-kolleger og leverandører.
- Du bliver motiveret af at tilegne dig ny viden og sætte dig ind i nye faglige problemstillinger.
…Og hvad kan vi tilbyde dig?
Du får 20 dedikerede kolleger i kontoret, hvor vi arbejder fleksibelt uden faste pladser men i en teamstruktur. På trods af travlhed og deadlines vægter vi en god og uhøjtidelig atmosfære højt, og vi er glade for både vores indbyrdes holdånd og det brede, stærke samarbejde, vi har med andre kontorer, styrelser og eksterne interessenter. Vi vægter balancen mellem arbejds- og privatliv højt og har stor fokus på medarbejdernes trivsel.
Fagligt vil du komme ind i en organisation, hvor der arbejdes med store og komplekse systemer, som ikke alene skal fungere, men som også skal udvikles, imens de kører. Det kræver en høj grad af faglighed og dedikation! Vi bestræber os til gengæld på at give plads til mennesker, der forstår opgaven, og som vil være med til at tage det næste store skridt i offentlig teknologiudvikling: Her er plads til ambitioner og karriereudvikling. Hvis du har lyst til at arbejde med komplekse problemstillinger og har den faglighed, opgaven kræver, kan dette være lige den rigtige stilling for dig!
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest 10. juni 2024. Vi kører samtaler løbende, og der kan indgå case, en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Johnny Lehto Larsen på telefonnummer 72 37 57 79 eller kontorets test manager Mikkel Birk på 72 37 45 08.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, tæt på Flintholm Station.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6052760