BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Som vores nye leder af dataenheden får du mulighed for at sætte dit præg på styrelsens agenda på dataområdet og lede et team, som er i inde i en spændende udvikling.
Ledelse i en dataorienteret styrelse Vi har en ambition om at være en datadrevet forretning og med en stigende digitalisering er vi godt på vej. Det er vores mål, at data bringes mere systematisk i spil som understøttelse af vores beslutninger og politiske indspil. Vi ønsker at skabe indsigt i og innovative løsninger for erhvervet gennem den måde vores data bruges på, sikre grundlaget for udvikling af vores tilsyn og varetagelse af rollen som forvaltningsmyndighed.
Nogle af de opgaver du som leder varetager vil være:
- udvikle styrelsens rapportløsninger og dashboards
- bidrage til analyser og sammenstillinger af drifts- og økonomidata
- bidrage til projekter og ad-hoc opgaver, hvor data spiller en vigtig rolle
- forbedre kvaliteten af data
- indgå i den tekniske del af opgaveløsningen på lige fod med dit team
Det er en naturlig del af jobbet at holde sig opdateret inden for den aktuelle udvikling på området, så vi hele tiden kan anvende data efter de nyeste metoder og værktøjer. Dette sker blandt andet gennem ministeriets og statens velfungerende BI-netværk, hvor der er mulighed for at lade dig inspirere og finde nye løsninger.
Du er vild med data og har mod på at være leder Vi forestiller os, at du kommer med en uddannelse inden for datascience, økonomi eller lignende, men vi ser ligeså gerne en ansøgning fra dig, selvom du har en anden uddannelsesmæssig baggrund, hvis blot du har en stor interesse i- eller erfaring med at arbejde med data.
Derudover har du ledelseserfaring eller går med et ønske om at blive leder. Du har erfaring med at koordinere og drive udviklingsprojekter inden for anvendelse af data, komplekse analyser og rapportløsninger. Som person er du robust, du tør stå fast ved dine meninger men evner også kompromisets kunst.
Vi forventer, at du har kendskab til dataværktøjer såsom PowerBI, SQL eller lignende. Vores primære værktøj er PowerBI, og det er derfor et klart plus, hvis du har erfaring med dette. Du kommer til at spille en vigtig rolle i at omsætte de faglige afdelingers behov til konkrete opgaver for teamet.
Du bliver en del af noget større Søfartsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og arbejder for vækst i de maritime erhverv og sikkerheden til søs. Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi på trods af en travl hverdag får stor mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse og hjemmearbejde, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv. Du får gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø, som både fagligt og socialt vil bidrage til, at du får det bedste fundament for at løse dine opgaver.
Dataenheden er i vid udstrækning ansvarlig for at drive udviklingen inden for dataområdet, hvilket blandt andet omfatter automatiseringen af rapporter, innovativ anvendelse af data til tilsynsarbejdet og meget andet. Derfor har vi et miljø med plads til kreativ tænkning og medarbejdere, der er meget motiverede af udvikling.
Det praktiske Vi håber at kunne byde dig velkommen snarest, hvor du bliver ansat som chefkonsulent med personaleansvar efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet.
Søg stillingen via knappen "Søg stillingen" til højre i annoncen eller via vores hjemmeside www.jobsfs.dk. Din ansøgning, cv samt eksamensbeviser skal være modtaget senest den 17. august 2023 kl. 12.00.
Samtaler afholdes i uge 34 og 35. Der kan forventes brug af tests i forbindelse med 2. samtale.
Kontakt Hvis du vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Niels Peter Fredslund på telefon 41 95 30 03. For information om ansættelsesvilkår og rekrutteringsprocessen kan du kontakte HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61. Bemærk at tilgængeligheden vil være begrænset i sommerferien.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Søfartsstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 31, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170902&DepartmentId=6212&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877457