Skoleleder søges til fantastisk skole på Frederiksberg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Frederiksberg Kommune 

Frederiksberg er med sine godt 104.000 indbyggere fordelt på knap 9 km². den tættest befolkede kommune i Danmark. Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv. Det præger den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.

Der er 10 folkeskoler, en specialskole og en ungdomsskole i kommunen. Folkeskolerne på Frederiksberg har generelt høj kvalitet i forhold til faglighed, trivsel og tilfredshed. Det afspejles i afgangskarakterer, trivselsmålinger og tilfredshedsundersøgelser, at dygtige pædagoger, lærere, ressourcepersoner og ledere yder en stor og virkningsfuld indsats. 

Vi er et ambitiøst skolevæsen, som fortsat udvikler kvaliteten. Det gør vi via dialog, involvering og samarbejde på tværs. Vi ønsker at styrke blikket på andres og egen læring i alle led af skolevæsnet. Der er i den forbindelse et stærkt samarbejde på ledelsesniveau på tværs af kommunens skoler. I skoleledernetværket driftes og udvikles der sammen med fokus på at understøtte et fælles skolevæsen med deltagelsesmuligheder for alle.

Udviklingen hviler på Fremtidens Skole 2030 og de syv børneløfter, som er kommunens skolepolitik og sætter retningen for de kommende års udvikling af Frederiksbergs folkeskoler. Målet er, at børn og unge kan udvikle sig til kompetente, robuste og livsduelige medborgere, der kommer godt på vej med uddannelse og beskæftigelse. Læs mere her: Fremtidens Skole 2030 (frederiksberg.dk)

Undervisningsudvalget har for de kommende 3 skoleår besluttet følgende fokusområder:

  • Børn i udfordringer
  • Rekruttering og fastholdelse
  • STEM

Vil du stå i spidsen for en skole i særklasse?

Skolen på Nyelandsvej er en fantastisk skole, hvor vi hver dag stræber efter at skabe en varieret og interessant skoledag med høj faglighed for alle. Vi værdsætter fællesskaber højt og alle vores elever skal igennem deres ti år på skolen opleve at være en del af både det store fællesskab og en masse små sociale og faglige fællesskaber. De skal have mod på at deltage aktivt i deres skolegang, være trygge så de tør mere og opleve sig selv som hørt og deltagende – også på arenaer, hvor de ikke føler sig stærke. Vi ønsker en skole, hvor alle hjælper hinanden, bruger hinanden og er med til at udvikle sig selv, hinanden og skolen. Vi har fokus på at udvikle vores elevers demokratiske dannelse og deres alsidige personlige udvikling.

Det er missionen for Skolen på Nyelandsvej, at hvert eneste barn udvikler livsduelighed i samtid og fremtid - at de kan skabe sig et meningsfyldt og værdifuldt liv i egne øjne og i omverdenens, som barn og som voksen. 

Skolens vision er at være en fantastisk skole for børn og voksne, hvor læring er meningsfuld, progressiv og virkelighedsnær - en kreativ og evidensbaseret skole fuld af initiativ, bevægelse og udviklende fællesskaber. Visionen er båret af tre pejlemærker:

  • En fantastisk arbejdsplads 
  • Vi løfter alle - med høj faglighed 
  • Vi skaber levende, kreative læreprocesser i virkeligheden

Skolen har 850 elever og omkring 100 medarbejdere. Den ligger centralt på Frederiksberg og er fordelt på to matrikler. Skolen rummer udover almene undervisningsspor fra 0.-9. klasse, også modtagerklasser i udskolingen samt en populær og velfungerende SFO. Endvidere har skolen et tæt og forpligtende samarbejde med den privatiserede fritids- og ungdomsklub Louis P. 

Skolen på Nyelandsvej er en velfungerende skole med stærk organisering og struktur omkring udvikling af didaktik og læringsfællesskaber, et stærkt samarbejde med Københavns Professionshøjskole (KP) om uddannelse af kommende generationer af lærere og et godt samarbejde i skolebestyrelsen. 

Udover skoleleder består ledelsen af en souschef, en pædagogisk leder, en administrativ leder, samt en leder af skolens SFO.

Vi søger en leder, der på det faglige niveau:

  • Har blik for udvikling af hele skolens virke, herunder kvaliteten af undervisningen, det fritidspædagogiske område, skolens fysiske rammer samt det faktum er skolen er organiseret på to matrikler
  • Understøtter virkelyst og ejerskab gennem tillid og frihed under ansvar
  • Motiverer gennem sparring og supervision og som kan se værdien i, at medarbejdergruppen tager ansvar og er aktivt deltagende
  • Har ambitioner og vil noget med skolen og samtidig har godt øje for at bevare det, der allerede virker
  • Kommunikerer klart i skrift og tale og har fokus på, hvad god kommunikation betyder for at drive en skole, hvor alle parter er trygge og trives
  • Kan håndtere kompleksiteten i at drive skole på flere matrikler, har ambitioner om at koble de to matrikler bedst muligt
  • Vægter tydelighed og ledelse tæt på
  • Finder energi i driften og dagligdagen og gerne vil være en del af skolens hverdag 
  • Har strategisk tæft og kan samarbejde på tværs – både med forvaltning, skolelederkolleger, samarbejdspartnere i familieafdeling, PPR, KP 
  • Har hjerte for barnets hele dag og forstår, at en god skole også rummer et meningsfuldt og kvalificeret fritidstilbud

Vi søger en leder, der på det personlige niveau:

  • Lytter, er nærværende og relationelt dygtig
  • Er en holdspiller og forstår at gøre sit ledelsesteam stærkt
  • Har integritet og tør stå ved sine holdninger og meninger 
  • Har humor, værdsætter og bidrager med højt humør og god energi i hverdagen 

Vi tilbyder:

  • En veldrevet skole med godt ry og stor opbakning i lokalområdet
  • En dygtig medarbejdergruppe og et kompetent ledelsesteam, som spiller sammen om at skabe trivsel og faglige resultater
  • Skønne børn og en engageret forældregruppe, som er repræsenteret af en konstruktiv skolebestyrelse
  • Et skolevæsen, hvor der tænkes og udvikles på tværs, med respekt for det lokale ledelsesrum   
  • En skoleledergruppe på tværs af kommunens skoler med dygtige kollegaer, som vil hinanden og vil noget sammen 

Ansættelsesvilkår

Skolelederen ansættes på kontraktvilkår jfr. overenskomst for ledere m.fl indenfor undervisningsområdet.

Såfremt ansøgeren er tjenestemand i den lukkede gruppe, har pågældende krav på at fortsætte i denne ansættelsesform.

Yderligere information

Se Frederiksberg kommunes hjemmeside: https://www.frederiksberg.dk/ eller ret henvendelse til:

Skolechef, René Rasmussen Sjøholm

resj@frederiksberg.dk - Tlf. 2898 0080

 

Tidsplan og procedure for ansættelsesprocessen

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket. Der sendes en kvittering for modtagelsen af  ansøgningen til denne mailadresse, ansøgningen er sendt fra. Det forudsættes, at denne mailadresse kan anvendes til den fortrolige kommunikation med ansøger i resten af ansættelsesprocessen.

Ansøgningsfrist: søndag d. 8. september

1. samtalerunde: 13. september på Frederiksberg Rådhus, Smallegade 1

2. samtalerunde: 19. september på Frederiksberg Rådhus, Smallegade 1

Mellem 1. og 2. samtale gennemføres kandidattests

Der indhentes referencer efter nærmere direkte aftale med slutkandidater

 

Forventet tiltrædelse pr. 1. november 2024

 

Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederiksberg Kommune, Nyelandsvej 23, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6099607

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet