Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV: Underdirektør til drift og modernisering af kørende samfundskritiske it-løsninger i Skatteforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du have en ledende nøglerolle i en kompleks it-organisation, der står midt i en stor, spændende og udfordrende moderniseringsopgave af kørende systemer? Vil du stå i spidsen for en veldrevet afdeling, som bl.a. drifter og videreudvikler samfundskritiske systemer og pt. har stort fokus på at styrke systemporteføljen til erhvervs- og selskabsområdet samt digitale kanaler for borgere og virksomheder? Så er muligheden her.

Dagligdagen for den kommende underdirektør
Som den ene af fire underdirektører i området får du en dagligdag i spændingsfeltet mellem strategi, forretning, it-udvikling, forandringsledelse, implementering og drift. Du skal lede drift og videreudvikling af en række samfundskritiske systemer og bliver leder for fire kontorchefer indenfor dit område. Du får dermed en helt central rolle i at styrke og udvikle en række af Skattestyrelsens centrale fagsystemer. Samtidigt skal du have blik for modernisering af de digitale services til både virksomheder og borgere, så vores løsninger altid er tidssvarende. Det bliver dit ansvar at styre og eksekvere på et samlet it-roadmap af initiativer på erhvervs-, selskabs- og kanalområdet mhp. at realisere målbilledet. Du vil desuden blive ansvarlig for at gennemføre aktiviteter i forhold til at sikre øget kontrol over systemporteføljen, udvikle videns- og kompetenceniveauet i organisationen med henblik på at gennemføre nødvendige levetidsforlængelser af eksisterende systemer, og at forberede programmer til systemudskiftning og -forsimpling.

Du vil referere til fagdirektøren for Virksomhed, Opkrævning og Analytics og dit underdirektørområde – Erhverv, Selskab og Kanaler består af fire kontorer og pt. ca. 70 medarbejdere.

Derudover tilbyder vi:

  • Den udfordring det er at skulle navigere i en statslig kontekst og et politisk landskab med høj offentlig bevågenhed
  • Muligheden for at omsætte din viden og dit engagement til tydelig ledelse af fagligt specialiserede medarbejdere og ledere
  • Et komplekst område med faglig bredde og dybde, hvor opgaverne løses i tæt samarbejde med eksterne leverandører, som drifter og videreudvikler outsourcede løsninger
  • Bredt samarbejde i organisationen med medarbejdere og kontorchefer, lederkolleger i UFST, kolleger i Skattestyrelsen, Gældsstyrelsen og departement samt eksterne leverandører og interessenter
  • Muligheden for at sætte dit præg på en ny organisation i et nyt fagområde.
Om dig
Det vil være en styrke, hvis du har erfaring med ledelse af ledere i en større it-organisation – eller, at du har solid erfaring med anden ledelse, hvor du har haft ansvaret for drift, vedligehold og videreudvikling af en stor og kompleks systemportefølje. Det vil desuden være en styrke, at du har erfaring med leverandørstyring. Det vil være en fordel, men er ikke et krav, at du har erfaring med ledelse i en politisk ledet organisation.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • er synlig og inspirerende og kommer rundt i hele dit område
  • sætter klare mål og kan drive området fremad på en motiverende facon
  • opleves som autentisk og har en naturlig autoritet og gennemslagskraft
  • du er aktivt opsøgende i forhold til at kortlægge og imødekomme forventninger til dit ansvarsområde på strategisk og operationelt niveau
  • har erfaring med application management.
Derudover er du en stærk kommunikator, der evner at kommunikere på alle niveauer i en organisation. Du kan skabe overblik og håndtere komplekse problemstillinger. Som person er du godt forankret, og du håndterer de udfordringer, du møder med personligt overskud.

Din organisatoriske placering
Du bliver en del af fagområdet Virksomhed, Opkrævning og Analytics i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som bl.a. understøtter Skattestyrelsens forretningsdrift og -udvikling via it-drift, forvaltning, videreudvikling og nyudvikling af it-systemporteføljen.

Løn og tiltrædelse
Stillingen er klassificeret i lønramme 38/løngruppe 2. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med udgangspunkt i bestemmelserne i rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen ønskes besat på åremål. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil primært være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Tiltrædelse snarest muligt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 29. september 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Vi holder samtaler løbende. Kandidater til stillingen kan forvente at skulle gennemgå test i ansøgningsprocessen.

Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til fagdirektør Catrine Boel på tlf. 72373234

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172352&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5910077

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet