Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV: Systemejer/business analyst til koordinering af forretningsudvikling på outsourcede SAP-systemer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med komplekse SAP-løsninger, som understøtter nogle af Skatteforvaltningens centrale områder? Så har du her mulighed for at indgå i et team med mange højt kvalificerede og engagerede SAP-medarbejdere, som har fokus på at sikre de bedst mulige forretningsløsninger.

I denne stilling er du det proaktive omdrejningspunkt for koordinering af forretningsudvikling i vores SAP-systemer, som bl.a. omfatter systemgrundlaget for Statens Regnskab og indberetning af A-skat og AM-bidrag. Du er således med til at udvikle et af Skatteforvaltningens centrale områder, og stillingen giver dig store faglige udviklingsmuligheder gennem samarbejde og mange forskelligartede opgaver.

Om stillingen
I rollen som systemejer har du fokus på et godt samarbejde med de systemrelaterede forretningsområder. Du kommer til at stå for koordinering af både mindre systemtilretninger og styring af større forretningsprojektopgaver. Derudover skal være med til at sikre et godt leverandørsamarbejde og sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut. Det er dig, der på de konkrete opgaver sikrer, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknik og økonomi.

Dine opgaver inkluderer desuden, at du:

  • sikrer økonomisk effektivitet og kvalitetssikring af ekstern leverandørs estimater og tilbud
  • tilpasser kravspecificeringer til leverandørerne ud fra forretningsmæssige behov
  • anvender ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområderne og leverandørerne
  • udfører tests i samarbejde med dit team, forretningsområderne og leverandøren
  • sikrer hurtig og effektiv håndtering af incidents
  • bidrager aktivt til governance af Skatteforvaltningens løsninger.

Om dig
Du har SAP viden med stor interesse for forretningsudvikling. Du har kendskab til SAP-løsninger fx FI, men også gerne andre moduler, som f.eks. PSCD. Vi forestiller os, at du har erfaring med leverandørstyring og projektarbejde/-koordinering. Du har muligvis arbejdet som business analyst, product owner/systemejer, IT-/forretningskonsulent el.lign.

Du har en relevant videregående uddannelse inden for IT eller lign. Det er en fordel, hvis du har suppleret med relevante kurser inden for SAP.

  • Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt, og har let ved at skabe relationer i et bredt fagligt miljø med både forretningseksperter, IT-kolleger og leverandører.
  • Du er proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine opgaver, så du sikrer, at deadlines bliver overholdt.
  • Du er god til at håndtere mange opgaver samtidigt.
  • Du har lyst til hele tiden at lære og er i stand til at sætte dig ind i komplekse IT-faglige og forretningsmæssige problemstillinger.

Om din nye arbejdsplads
Vi er 20 kolleger i kontoret Regnskabs- og Opkrævningssystemer, som er engagerede og går op i at løse vores opgaver med et højt fagligt niveau. Vi spænder bredt hvad angår alder, anciennitet og interesser, og har samtidigt et godt sammenhold, hvor der er plads til at have det sjovt – og der altid er mindst én, som er god for en tør kommentar.

Der er et højt tempo i kontoret med mange forskelligartede opgaver, så vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for at sikre, at du kommer godt fra start. Du får tilknyttet en makker, som vil hjælpe dig godt i gang - også med de praktiske ting. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver, samtidig med at der er gode muligheder for kompetenceudvikling.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg stillingen” senest den 17. september 2023

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Bente Kristensen på tlf. 22 62 01 27.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

​Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. ​Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171646&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902613

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet