Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV: Systemejer/application manager til Gældssystemer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med teknologier, processer og kultur og løbende bidrage til optimering af vores gældssystemer og sikre stabil, sikker og effektiv systemdrift til gavn for systemets udviklere og brugere? Og har du erfaring med at arbejde som systemejer, application manager eller teknisk product owner? Så er det dig, vi har brug for til en spændende stilling med store udviklingsmuligheder.

Du vil blive en del af kontoret Gældssystemer Erhverv, Test og Pipeline, hvor dit team har ansvaret for at drifte og løbende optimere driften af det ene af de to fagsystemer på inddrivelsesområdet. De to systemer understøtter inddrivelsen af et tocifret milliardbeløb årligt, og det er derfor kritisk, at systemdriften er stabil, sikker og effektiv.

Først og fremmest har du erfaring med drift, udvikling, implementering og forvaltning af it-systemer. Du kommer til at arbejde sammen med erfarne udviklere, cloud infrastruktur- og SAP platformsspecialister, arkitekter, testere, sikkerheds- og compliancespecialister og brugerne af systemet. Kontoret har et nært samarbejde med fagkontorer i Gældsstyrelsen og vi har en del indlånte medarbejdere fra Gældsstyrelsen der arbejder med løbende udvikling af inddrivelsessystemerne. Du får således optimale betingelser for at forstå både den forretnings- og systemmæssige kontekst og du vil blive ansvarlig for at drive drifts-agendaen og sikre fokus på løbende optimering og automatisering af driften samt medvirke ifm. tilsyn, revisioner mv.

Dine arbejdsopgaver som systemejer vil bl.a. bestå i at:

  • Håndtere og koordinere incidents, drive arbejdet med problem management og root cause-analyser, udarbejde teknisk dokumentation og sikre et løbende fokus på at reducere teknisk gæld og på at øge systemets driftsrobusthed.
  • Identificere og analysere potentialer for optimering af drifts- og vedligeholdelsesprocesser, herunder særligt at udbygge monitorering og logning, øge automatiseringen af driftsprocesser og robustgøre driften over for uforudsete hændelser.
  • Forberede og deltage i it-revisioner, risikovurderinger mv. for systemet samt sikre struktureret opfølgning på anbefalinger og handleplaner.
Om dig
Du kan lide at arbejde i en omskiftelig hverdag, hvor du skal agere i krydsfeltet mellem brugere i primært Gældsstyrelsen og drifts- og DevOps-teams i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Du tager ejerskab, er god til at samarbejde på tværs af fagligheder, og du har et skarpt analytisk blik for at lære og bruge din viden til at implementere forbedringer og forenklinger.

Vi forventer desuden, at du:

  • har erfaring med it-udvikling og særligt it-drift og ved, at systemdrift ikke kun handler om værktøjer og teknologier, men også om processer, mennesker og kultur.
  • er god til at forstå og formidle komplekse tekniske forhold på en enkel og letforståelig måde.
  • har en proaktiv tilgang til løsninger og er god til at planlægge og sikre, at leverancer leveres til tiden.
Kendskab til og forståelse for metoder og rammeværker som ITIL, SAFe og DevOps samt med værktøjer og teknologier som BMC Helix, Jira, Confluence, SAP, Linux og vil være en fordel, men er ikke et krav.

Dynamisk arbejdsmiljø og god work-life-balance
Du vil blive en del af kontoret Gældssystemer Erhverv, Test og Pipeline. Arbejdet i kontoret er karakteriseret af en høj faglighed, en åben dialog og stor respekt for hinanden. Du får en leder, der tror på tillidsbaseret ledelse, uddelegering af ansvar samt faglig og personlig udvikling. Du bliver samtidig en del af en organisation, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor der er rig mulighed for udvikling og vekslende opgaver i et attraktivt arbejdsmiljø.

Kontoret er placeret på Frederiksberg og arbejder sammen med den øvrige it- og dataorganisation på inddrivelsesområdet tæt sammen med Gældsstyrelsen om at sikre optimal it- og dataunderstøttelse af styrelsens arbejde.

Du får et grundigt introduktions- og oplæringsforløb i, hvordan Udviklings- og Forenklingsstyrelsen fungerer. Der er fleksibilitet i hverdagen til at få arbejde og familie til at hænge sammen, og du har mulighed for at gøre en positiv forskel for samfundet.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Søg stillingen allerede i dag ved at sende din ansøgning med CV samt eventuelle eksamenspapirer og udtalelser via linket ”Søg stillingen”. Fristen for at søge stillingen er den 11. september 2023. Første samtaler forventes afholdt den 13. og 14. september. Anden runde samtaler forventes afholdt den 18. september.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Simon Aaskov Thomsen på tlf. 72 38 11 82. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Der kan i forbindelse med ansættelsessamtalerne blive brugt case og test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171802&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5897692

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet