Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV: Product Owner til at stå i spidsen for udvikling af strategisk forsendelses- og kommunikationssystem

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en Product Owner til et agilt team, hvor du bliver forretningsansvarlig for et strategisk vigtigt produkt. Du vil stå i spidsen for et team som arbejder med en stor opgave med ny- og videreudvikling af Skatteforvaltningens forsendelsessystemer (digital og fysisk post samt skabeloner).

Vores afdeling
Kontoret Brev- og Integrationsløsninger er et kontor i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), hvor vi bygger it-løsninger til den samlede Skatteforvaltning. Vi er i vores kontor ansvarlige for ny- og videreudvikling af forsendelsessystemer og integrationsplatforme til fremtidens skattevæsen. Det betyder, at vi er bindeleddet mellem såvel interne systemer og mellem Skatteforvaltningen og det omgivende samfund.

Vores daglige arbejde er organiseret ud fra SAFe rammeværket og SCRUM-metoden til at styre vores produktudvikling og arbejde. Vi er pt. organiseret i fem agile teams, hver med en Product Owner, Scrum Master, udviklere, testere m.m. I alt er vi 40+ medarbejdere, og vi skal være endnu flere. Vi har således en høj faglighed og bruger hinanden intensivt for at blive endnu bedre.

Kontoret er ret nyt, hvorfor der er gode muligheder for at påvirke jobbets og kontorets udformning. Vi er glade for teknisk og agilt nørderi, og har samtidig et stort fokus på at levere værdi til vores kunder;

”Med det nye kontor har vi fået friheden til at tænke frit og nyt. Vi har selv ansvaret og opgaven med at bygge det, og jeg glæder mig til at se det begynder at vokse frem, folde sig ud og bevise sit værd. Vi kan bygge det fedeste kontor i hele styrelsen med den høje faglighed og den høje medarbejdertilfredshed” siger kontorchef Morten Kvist og tilføjer at det mest spændende og komplekse i kontoret bliver implementering af vores løsninger, så de kommer ud og leverer reel værdi.

Om stillingen
Du skal sammen med en af vores Scrum Masters tage lead på udviklingen af produktet samt opbygning af det team, der dels skal udvikle og implementere den nye løsning. Teamet har derudover ansvaret for driften af de nuværende systemer i samarbejde med ekstern leverandør. Da vores kunder både er eksterne og interne er der stor mulighed for dialog og samarbejde med mange typer af interessenter.

Dine opgaver vil være alsidige, bl.a. vil du:

  • Være ansvarlig for at sikre alignment mellem strategi og eksekvering i samarbejde med Business Owners, Product Manager, Release Train Engineer, arkitekter og andre interessenter
  • Tage ansvar for, at der er en appellerende vision for dit produkt og at der er et produkt roadmap for arbejdet hen mod visionen
  • Sikre at dit team altid har en opdateret og prioriteret feature backlog
  • Afstemme roadmap og backlog-prioriteringer med Product Manager, Systemarkitekt og leverandør
  • Hjælpe dit team med at definere user stories og prioritere teamets opgaver med henblik på at optimere den forretningsværdi, teamet leverer
  • Styre samarbejdet med outsourcede teamopgaver (primært drift) hos ekstern leverandør
  • Sikre overblik over forretningsprocesser, systemer og data for dine produkter
  • Hjælpe dit team med fokus og fremdrift med din forståelse for forretningens behov
  • Sikre forretningsmæssige afklaringer for teamet og om nødvendigt eskalere evt. udfordringer
  • Kommunikere mål og fremdrift over for interessenterne, herunder vores Business Ownere
  • Have lyst til at arbejde med og udvikle vores agile arbejdsmetoder
Om dig
Du interagerer med kunder, tekniske udviklingsteams, leverandører og ledelse, og har en stor gennemslagskraft i forhold til at definere og styre udviklingen indenfor området.

Du er fagligt nysgerrig på dit område og holder dig opdateret på udviklingen, så du til stadighed kan inspirere dit team og jeres interessenter. Da produktet er teknisk af natur, finder du arkitektur og teknologi spændende, og går ikke af vejen for at dykke ned i disse detaljer.

Vi ser gerne, at du her erfaring som Product Owner i en større privat eller offentlig organisation, men du kan også have en baggrund som f.eks. projekt-, proces- eller strategikonsulent.

Det er en fordel med erfaring fra arbejde med IT-udvikling, men for os er det vigtigste at have motivation og vilje til hurtigt at lære. Optimalt har du en uddannelsesmæssig baggrund indenfor it eller er generalist med flere års erfaring fra it. Du kan dog også have en anden baggrund, hvor du har arbejdet med f.eks. strategi eller forretningsudvikling og nu har interesse for at prøve dine kompetencer af i en IT-organisation.

Det er vigtigt at du kan sætte dig ind i Skatteforvaltningens og vores kunders forretningsmæssige behov og kan omsætte det til IT-løsninger sammen med dit team.

Som person er du både visionær og praktisk – du kan se slutmålet og den realistiske vej frem. Du påtager dig gerne et ansvar. Du har en naturlig autoritet og kommunikerer klart og tydeligt, både på skrift og i tale, hvilket skaber tillid, engagement og følgeskab.

Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til agile arbejdsmetoder som SAFe, Scrum og Kanban. Til daglig bruger vi bl.a. Jira og Confluence til at understøtte vores arbejdsmetode.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 5. oktober 2023. Der afvikles samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Product Manager Karsten Forner på tlf. 72 38 10 39.

Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172405&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5909542

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet