Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV: Nysgerrig kollega med stærke samarbejdsevner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv som en del af en af Danmarks største it-organisationer? Er du analytisk stærk og tager ansvar for selvstændigt at drive dine opgaver? Så er du måske den kollega, vi søger!

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) understøtter vi digitaliseringen af den danske skatteforvaltning. Vores arbejde har stor bevågenhed – både politisk og i offentligheden.

Vi søger en ny kollega til kontoret Fællesoffentlig og EU Digitalisering, som bidrager til håndtering af nye digitaliseringsinitiativer, som på sigt vil medføre it-opgaver i Skatteforvaltningen.

Vores kerneopgave er at bidrage til Skatteministeriets EU-håndtering og interessevaretagelse på digitaliseringsområdet og samtidig styrke den langsigtede planlægning af it-udviklingsporteføljen og skabe et godt grundlag for prioritering og rettidig implementering.

Ansvar, udfordringer og udviklingsmuligheder
Vi søger en kollega, der selvstændigt og i tæt samarbejde med organisationens dygtige it-faglige medarbejdere, har lyst til at tage ansvar for at følge og håndtere konkrete EU-forslag fra de opstår som strategiske målsætninger, til de gennemføres som EU-lovgivning og overgår til implementering.

Du får mulighed for at være med til at:

  • forstå, forudse og beskrive it-konsekvenser af EU-forslag
  • tænke i løsninger, der matcher den danske skatteforvaltning bedst muligt
  • udvikle processer og produkter, der styrker EU-håndteringen på tværs af koncernen
Det er helt afgørende, at du er nysgerrig og har mod på at kaste dig ud i en stejl læringskurve. Til gengæld vil du få stærke kompetencer inden for EU-håndtering og den digitale dimension af en stor organisation.

Vi tilbyder:

  • grundig oplæring fra dygtige kolleger
  • et spændende og varieret arbejde med både drifts- og udviklingsopgaver
  • stor indflydelse på egne opgaver og ansvar efter kompetenceniveau
  • dygtige kollegaer med drive og gå-på-mod, der sparrer og har stor tillid til hinanden
  • et bredt netværk af dygtige kolleger med forskellige it-specialfagligheder
Når du er klar til det, får du selvstændigt ansvar for et antal EU-initiativer. Din opgave bliver at analysere nye initiativer og drive organisationens bidrag til EU-processerne samt sikre, at it-faglige vurderinger omsættes til bl.a. skarpe høringssvar, der skaber værdi for de embedsmandskolleger, der deltager i nationalt og internationalt samarbejde.

Højt fagligt niveau, skriftligt stærk og god til samarbejde
Vi lægger vægt på, at du har et højt fagligt niveau og evne til at opnå gode resultater, dokumenteret gennem hidtidig beskæftigelse eller en relevant uddannelse (cand.scient.pol., cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende). Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring, gerne fra en offentlig myndighed.

Derudover er du først og fremmest dygtig til at analysere store informationsmængder og formulere dig skriftligt om komplekse emner i et klart sprog, og du evner at belyse en sag fra de vinkler, der er relevante for en offentlig forvaltning. Du har desuden interesse for it og digitalisering og er god til at samarbejde med forskellige fagligheder.

Det er samtidig vigtigt, at du lever op til flere af disse punkter:

  • kan drive en proces og tænke flere skridt frem
  • ikke er bleg for at stille opklarende spørgsmål
  • har drive, pionerånd og ønske om at gøre en forskel
  • har taktisk sans og bevæger dig skridt for skridt frem mod resultater
  • lytter, sætter dig i andres sted og forstår deres behov
  • arbejder systematisk for at sikre, at din viden om sagerne løbende forankres og kan tilgås af andre
Hvis ovenstående beskrivelse lyder som noget for dig, ser vi frem til at modtage din ansøgning!

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest 10. september 2023.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Marie Søbjerg Rasmussen på tlf. 72 37 06 92. Samtaler forventes afholdt i uge 37 og 38.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil blive indhentet straffeattest forud for ansættelsen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.


Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171731&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5895966

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet