Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV: Jurister til nyt team med fokus på offentlighed i forvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med aktindsigt og rådgive om forvaltningsret, og drives du af at levere produkter af høj juridisk kvalitet? Så har du chancen for at blive en del af et ungt og dynamisk team.

Om stillingen
Skatteforvaltningen modtager hvert år et stort antal anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven. Opgaven er i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) blevet samlet i et nyt team, der også vejleder internt om forvaltningsret.

Vi søger derfor jurister, der vil være en del af et kontor med et godt socialt miljø, hvor sparring og samarbejde vægtes højt.

Din hovedopgave vil være behandlingen af aktindsigtsanmodninger samt intern vejledning af dine kollegaer i UFST indenfor forvaltningsretlige spørgsmål. Dine primære opgaver omfatter derfor:

  • Udarbejdelse af afgørelser om aktindsigt
  • Håndtering af juridiske drøftelser med interessenter i UFST og andre styrelser
  • Håndtering af klagesager, herunder udarbejdelse af udtalelser til Skatteankestyrelsen
  • Udarbejdelse af juridiske notater og vejledninger indenfor forvaltningsretten
Hvem er du?
Vi leder efter dig, der vil være med til at løse aktindsigter som et hold, og som har mod på at vejlede kollegaer i UFST om forvaltningsret. Du skal have lyst til at lære om vores faglige område, og på at få en bred viden om de øvrige områder i UFST.

Vi forestiller os, at du har en juridisk baggrund, f.eks. cand.jur. eller cand.merc.jur. Du kan også have anden erfaring med den juridiske metode. Det vigtigste er, at du ønsker at dygtiggøre dig indenfor aktindsigt og forvaltningsret, og har lyst til et job med en bred kontaktflade.

Vi lægger vægt på, at du:

  • har humor og bidrager til arbejdsglæden
  • har gåpåmod og faglig stolthed
  • har flair for enkel kommunikation
  • kan lide at arbejde som hold
Om kontoret Sourcingsekretariat og Compliance
På vores kontor løfter vi i flok, og vi sætter trivsel og balance mellem arbejde og fritid højt. Vi prioriterer det gode samarbejde på kontoret og på tværs af UFST. Alle dine nye kollegaer på kontoret er dedikerede til opgaven og til at udvikle sig både personligt og fagligt.

Du vil blive ansat i kontoret Sourcingsekretariat og Compliance, der hører ind under fagområdet Ressourcer og Portefølje. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige kontorer på tværs af UFST.

Ud over det nye team består kontoret af ét strategiteam og ét rapporteringsteam, der bl.a. har følgende opgaver:

  • Strategisk og praktisk udvikling af sourcingområdet
  • Igangsættelse af tværgående udviklingstiltag
  • Udarbejdelse, optimering og videreudvikling af ledelsesrapportering
  • Udvikling af opfølgnings- og rapporteringskoncepter
  • Overholdelse af relevante love og regler
Kontoret består aktuelt af seks medarbejdere, én souschef og én leder. Med det nye team vil kontoret vokse til 10-12 medarbejdere.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt evt. andre relevante bilag bedes sendt via nedenstående link senest 22. september 2023 kl. 12.00. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fg. funktionsleder Emil Rønnow Sørensen på 72 38 98 40 eller souschef Emilie Mørk Valente på telefon 72 37 84 72. Vi holder løbende samtaler.

Ansættelse pr. 1. november 2023 eller snarest muligt derefter.

Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172154&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905147

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet