Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV: IT-Specialist til automatisering af opgaver i Microsoft 365

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde med de nyeste Microsoft-teknologier og sammen med os sætte standarden for god drift i en stor organisation? Og kunne du tænke dig et job, hvor dine metoder og erfaring med at automatisere udveksling af store mængder af data kommer i spil? Så er det dig, vi søger, til en spændende rolle i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der er en del af Skatteministeriets koncern.

Dine kommende kollegaer
Din nye stilling er i Microsoft 365 teamet, som lige nu består af fem teknikere og en teamkoordinator. Teamet har, udover den daglige drift og vedligehold af MS365 platformen, ansvaret for en række AD og personale/identitetsopgaver samt licenstildeling. Vi har behov for flere tekniske talenter til at fortsætte strategien med at automatisere disse processer, og vi glæder os til at tale med dig.

Teknologier i din hverdag
Automatiseringen er i høj grad baseret på brugen af PowerShell, Active Directory og MS SQL Server. Automatiseringen har også grene ind i mange andre dele af Microsoft-verdenen, fx MS Graph, Azure Active Directory, SharePoint/OneDrive, Exchange Online og gør også brug af REST Api/Webservices.

Vi forestiller os, at du har en brændende lyst til at arbejde med disse teknologier, uanset om du er i starten af din karriere eller har en solid erfaring.

Spændende opgaver og masser af faglig sparring
Du bliver en del af kontoret Infrastruktur Operations, som er driftsansvarlig for en række systemer og platforme, herunder MS365 platformen. Vi drifter og videreudvikler processer som håndterer en lang række centrale HR-data, så vi sikrer, at de 13.000 medarbejdere i Skatteministeriets koncern kan arbejde effektivt og har adgang til de rette data på det rigtige tidspunkt. Vi har en stabil drift med de nuværende systemer, men arbejder kontinuerligt på at forbedre vores automatisering, og fremtidssikre vores drift ved at bruge de nyeste teknologier.

Vi er en del af underdirektørområdet Infrastrukturdrift og Services. Vi har et tæt samarbejde med vores 170 dygtige og kompetente kolleger i dette område. Vi har også et tæt partnerskab med de andre fagområder i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, og med de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern, der bruger vores systemer og data.

Dine daglige opgaver være ny- og videreudvikling af automatiseringen, vedligeholdelse og overvågning af den kørende automatisering inden for disse områder:

  • Udtræk og bearbejdelse af SAP HR identitetsdata
  • Vedligehold af AD organisationsstruktur
  • Vedligehold af medarbejderkonti, gruppemedlemsskaber og distributionslister
  • Licensadministration
  • AAD-synkronisering af grupper og opdatering af SharePoint brugere og sites
  • Dataleverancer til interne og eksterne systemer
Udover de daglige opgaver skal du også forvente at deltage i projektopgaver i forbindelse med tekniske projekter i kontoret eller på tværs af flere kontorer. Dine opgaver ligger i spændet mellem at være systemadministrator og udvikler, med en overvægt på udviklerdelen.

Din baggrund og profil
Vi vil gerne tale med dig, uanset om du er i starten i din karriere eller du har erfaring. Din uddannelsesbaggrund er ikke så vigtig for os, men vi regner ikke med at du står på bar bund i Microsoft-verdenen. Din interesse for og evne til at tilegne dig ny viden, vil være det vi lægger mest vægt på. Du behersker dansk og engelsk i skrift og tale.

Hos os får du både ansvar, faglig udvikling og gode kolleger
Du bliver en del af en spændende organisation i udvikling, hvor du vil få rig mulighed for at påvirke og sætte standarden for god drift. Samtidig bliver du en del af et ambitiøst og sjovt kontor med masser af personligheder og fagligheder, der arbejder tæt sammen på tværs og sparrer med hinanden om stort og småt.

MS365 teamet er et selvkørende team, hvor vi bl.a. bruger Jira, SAFe-metoder, sprints og PI-planning, når vi prioriterer, planlægger og fordeler opgaverne på vores daglige stand-ups og øvrige koordineringsmøder.

Når du starter hos os, vil vi først og fremmest sørge for, at du får en god og struktureret onboarding, og du vil løbende få mulighed for at tilegne dig nye kompetencer gennem uddannelse og kurser. Vi lægger også vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen kan derfor drøftes løbende mellem dig og din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontoret er attraktivt placeret på Frederiksberg, kun 300 m fra Flintholm station med 2 S-togslinjer og Metro. Vi har egen P-kælder (gratis), fitnessrum, kantine og en aktiv personaleforening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 22.09.2023. Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning med det samme. Der kan indgå person- og logikanalyse i rekrutteringsprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Kontorchef Mette Hye-Knudsen på telefon 72379624 og teamkoordinator Torben Frandsen på telefon 72372115.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172055&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902035

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet