BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du hjemme i offentlig ledelsesbetjening og skriver du skarpt og præcist? Har du et stærkt fagligt skøn og erfaring med offentlig digitalisering? Kan du sætte dig i spidsen for at drive sagsprocesser, høringssvar, notater og supportere større revisionsundersøgelser? Så er det dig vi leder efter.
I Porteføljestyring har vi en spændende og ambitiøs opgave, hvor vi understøtter samarbejdet mellem Gældsstyrelsen og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen i udvikling af it-løsninger, der understøtter Gældsstyrelsens strategi og forretningsmæssige behov i forhold til data, systemforvaltning og systemudvikling. Hos os kommer du til at stå i spidsen for at sikre, at vi har veldrevne processer og indgår smidigt i sags- og porteføljesamarbejdet mellem Gældsstyrelsen og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på det digitale område. Du kommer til at bidrage til en vigtig og aktuel samfundsmæssig problemstilling vedr. reetablering og fremtidssikring af den offentlige gældsinddrivelse tæt på de politiske beslutninger.
Porteføljestyring
Kontoret IT Porteføljestyring og Implementering er placeret i underdirektørområdet Forretningsudvikling i Gældsstyrelsen og sikrer koordinering på tværs af Gældsstyrelsen og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen bl.a. i forhold til strategien for oprydning i fejlramte gældsfordringer samt udvikling og implementering af nye og forbedrede it-løsninger til den fremadrettede gældsinddrivelse. Dette indebærer en række opgaver som afrapportering på og vedligeholdelse af roadmaps, sikre gode end-to-end-beskrivelser, understøttelse af relevante beslutningsfora samt løbende udvikling af styringstiltag fx i forhold til gevinstrealisering og risici. Desuden koordinerer kontoret mange sager til Skatteministeriets departement og agerer koordinator på større revisioner fx fra Rigsrevisionen.
Vi søger kolleger til at hjælpe med at varetage opgaverne i forhold til især ledelsesbetjening, fremstilling af politiske sager, generel sagsstyring, høringer og revisioner, hvor du vil få en aktiv rolle i bidragene hertil. Du skal kunne se det vigtige i at sikre, at sagerne er velskrevne og adresserer modtageren på rette niveau; det være sig fx styrelsens direktion, ministeren, politiske udvalg og Rigsrevisionen.
I stillingen får du ansvaret for at styre, opsamle og koordinere sager og aktiviteter på området i tæt samarbejde med administrative medarbejdere og specialister fra andre kontorer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældsstyrelsen. Du skal blandt andet:
- Sikre varetagelse af henvendelser til kontoret fsva. sager, høringer og ledelseskommunikation
- På dit ansvarsområde tage penneføringen på sagsfremstillinger med øje for en høj kvalitet
- Forestå interne høringer på bl.a. ny lovgivning og revisionsudkast mv.
- Betjene tværgående beslutningsfora herunder kommunikere, koordinere og producere beslutningsoplæg
Du har en relevant uddannelse på kandidatniveau suppleret med praktisk erfaring med en eller flere af ovennævnte opgaver gerne fra det statslige, regionale eller kommunale område. Det er en fordel, hvis du har dokumenteret erfaring fra en lignende stilling og har indgåede viden om at arbejde med offentlig sagsstyring og gerne i en digitaliseringskontekst. Har du relevant erfaring fra studiejobs, er du ligeledes meget velkommen til at søge.
For at få succes i stillingen ser vi, at du:
- kan samarbejde med forskellige faggrupper og er god til at skabe resultater
- er god til at bygge relationer og er en god kommunikator, der sikrer rettidig involvering af interessenter og inddrager styregrupper og beslutningstagere
- er selvstændig, målrettet og kan motivere og lede andre gennem engagement, faglighed og din personlige gennemslagskraft
- har erfaring med offentlig styring og kan skrive skarpt og præcist
- er analytisk og kan gennemskue komplekse problemstillinger og er god til at sikre struktur og skabe overblik i processen
- trives i en dynamisk og foranderlig virksomhed
Du kan se frem til at blive en del af et velfungerende og succesfuldt digitaliseringsdomæne i staten, der er godt på vej i realiseringen af sin strategi. Vi udgør et tillidsfuldt samarbejde mellem Gældsstyrelsen og gældsdomænet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Vi adresserer vores udfordringer åbent og samarbejder flydende.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 2. oktober 2023, kl. 12.00. Spørgsmål kan stilles til kontorchef Tina Svan Colding via LinkedIn eller til teamleder Michael Lindgaard Jensen på tlf. 72 37 81 38.
Vi forventer at holde samtaler løbende, så send gerne din ansøgning allerede nu. Der kan indgå en case, logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelse vil der blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Den organisatoriske forankring vil blive i områdets fælles porteføljestyringskontor hos Gældsstyrelsen på samme lokation.
Tiltrædelse vil være den 1. december 2023 eller efter aftale.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172415&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5909667