Skab politisk indflydelse og bidrag til digitalisering som sekretariatskoordinator hos Skatteforvaltningen!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for politiske processer, it og digitalisering? Og vil du være en del af et centralt placeret kontor, der fungerer som topledelsens højre hånd, og som i samspil med hele styrelsen bidrager til, at Skatteforvaltningen lykkes med it-udvikling og -drift? Så er du måske vores nye kollega i Direktionssekretariatet.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er ansvarlig for it-løsninger til hele Skatteforvaltningen, herunder store it-projekter og programmer. Vores arbejde har stor bevågenhed både politisk og i offentligheden. Vi leder efter dig, der har lyst til at træde ind i maskinrummet i vores direktionssekretariatet, drive processer og skrive skarpe sager. Du vil i det daglige fungere som bindeled til vores departement, de andre styrelser i Skatteforvaltningen samt forskellige interessenter internt i styrelsen.

Du får ansvar for koordinering af politiske sager og direktionsbetjening
Du kommer til at løse opgaver med koordinering af politiske sager fra vores departement samt sager for vores styrelsesdirektør og direktion. Du vil få en bred kontaktflade på tværs af hele styrelsen samt til Skatteministeriets departement og de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern.

Dine arbejdsopgaver vil blive tilrettelagt i forhold til dine kompetencer og vil særligt være at:

  • koordinere og skrive tværgående politiske sager fra departementet
  • sikre effektiv koordination af bestillinger, der går på tværs af styrelsen
  • strukturere og følge op på sager til ledelsen
  • kvalitetssikre materiale til direktøren og direktionen, herunder mødemateriale
  • bidrage til kontorets løbende udviklingsopgaver og procesoptimering
Opgaverne stiller krav til dine skriftlige formidlingsevner, din sans for struktur og detaljer og din lyst til at arbejde med politiske processer.

Du tænker helhedsorienteret og styrer processer med sikker hånd og høj kvalitet
Du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.pol., cand.jur., cand.polit., cand.oecon., cand.scient.adm., cand.merc. eller tilsvarende.

Du er måske nyuddannet og har erfaring fra et relevant studenterjob fx i centraladministrationen eller fra en interesseorganisation. Eller også arbejder du i dag i et departement, en styrelse, en kommune eller anden politisk styret organisation og har nu lyst til at prøve kræfter med opgaverne i et direktionssekretariat.

Vi lægger særligt vægt på, at du:

  • arbejder struktureret, målrettet og vedholdende
  • har en god forståelse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger
  • er en dygtig formidler og kan skrive kort og præcist
  • kan holde blikket på det vigtigste og skabe orden i processer med mange interessenter
  • kan arbejde selvstændigt med opgaver samtidig med, at du har en god fornemmelse af, hvornår der er behov for at søge sparring
  • er en holdspiller og en god kollega
Det er vigtigt, at du trives med at arbejde med flere opgaver på samme tid, kan arbejde med korte deadlines og formår at formidle komplicerede problemstillinger på en letforståelig måde. Du skal synes, at det er spændende og udfordrende at kaste dig over forskelligartede og fagligt komplekse problemstillinger, som ofte har politisk bevågenhed. Du skal ligeledes motiveres af at arbejde med topledelsen i en af statens største styrelser.

I Direktionssekretariatet løser vi både opgaver inden for direktionsbetjening og sagskoordinering. Du vil blive en del af et stærkt kollegaskab, hvor vi er ambitiøse og går langt for hjælpe hinanden. Vi samarbejder og tænker på daglig basis i, hvad vores direktion har brug for og hvordan. Afslutningsvis vægter vi trivsel og faglig udvikling højt, og vi har en uformel omgangstone.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest onsdag d. 4. september 2024.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marie Therese Sølling Hansen på 72 37 41 47.

1. og 2. samtale forventes afholdt uge 37 og 38. Der kan i forbindelse med 2. samtale blive gennemført tests som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for en ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg – tæt på metro og med gode parkeringsmuligheder.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6100666

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet