Seniorudvikler til digitalisering af skatteforvaltningens it-løsninger

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en faglig skarp udvikler, der motiveres af høje kvalitetskrav og kan levere på dem? Vil du arbejde med moderne teknologier og videreudvikle it-løsninger, der understøtter indberetninger, dataudveksling og kontrol? Og kan du se dig selv i et moderne DevOps setup, hvor vi arbejder mod samme mål - så har vi brug for dig!

Vores ambition er at digitalisere og modernisere it-løsninger til automatisk udveksling af informationer med omverdenen samt at videreudvikle it-løsninger til at indberette finansielle informationer fra 3.part, så vi understøtter en enkel og korrekt skatteansættelse og opkrævning.

Om jobbet
Du bliver ansat i afdelingen Kapital, Indkomst og Pension, hvis formål er at understøtte Indkomst og Kapital området, der er samfundskritiske og komplekse systemområder i staten. Teamet, du bliver ansat til, er et nyt fullstack team, der kommer til at bestå af 6-8 erfarne udviklere, tekniske testere, product owner, DevOps folk og QA folk.

Som seniorudvikler kommer du til at arbejde med en bred og udfordrende opgaveportefølje, hvor du får en afgørende rolle i videreudvikling af it-løsninger til den danske skatteforvaltning. Vi arbejder i et agilt setup, hvor du bliver en del af et nyt fullstack team, der selvstændigt specificerer og udvikler features til den samlede løsning og har den efterfølgende drift. Fokusområdet er 3. partsindberetninger og udstilling af samme, så vi sikrer et korrekt skatteprovenu i forhold til borgere og virksomheder.

I jobbet vil du komme til at arbejde med et bredt udsnit af teknologier og værktøjer i et agilt setup (Scrum). Fx SOAP og Restfull webservices, Java 17, Groovy, Spring Boot, Spock og Hibernate. Webbaseret Frontend i Angular/VUE, Jenkins CI/CD deployment, Docker container og Kubernetes/ Rancher platforme. Herudover vil du også skulle bidrage til konfigurationsstyring, releasemanagement, SQL-DB, bygge sikkerhed og kryptering m.m. i et distribueret setup. Til brug for fælles dokumentation anvender vi Jira og Confluence.

Det vil derfor være en fordel med et godt kendskab til ovenstående teknologier. I forbindelse med din ansættelse vil vi sørge for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne.

Hvem er du?
Du er uddannet datalog, ingeniør, datamatiker eller har en anden relevant videregående uddannelse. Du har flere års erfaring med softwareudvikling. Er fagligt velfunderet, engageret og vant til at arbejde med andre i teams, og at du kan samarbejde på tværs i organisationen.

Vi forventer at du:

  • Er en erfaren Java udvikler med +4 års erfaring
  • Er dygtig og kvalitetsbevidst, med en sund nysgerrighed
  • Har evnen til at lære hurtigt og er løsningsorienteret, forandringsparat/fleksibel
  • Har arbejdet med systemer/kodebaser af en vis størrelse/kompleksitet og hvor begreber som versionsstyring, faste udviklingscykler, strukturerede kode reviews, unittest er en del af hverdagen
  • Kan arbejde med User Stories, tasks og fejlrapportering
  • Er dygtig til at kommunikere på dansk - både i skrift og tale.
Lidt om UFST og afdelingen
I UFST har vi fokus på den enkelte medarbejder og det er vigtigt for os, at man lyst til at investere i sig selv og UFST, hvorfor vi aktivt understøtter kompetencemæssig udvikling in-house og eksternt. Som udvikler vil du også have mulighed for at deltage i et tværgående netværk (CoP), der har til formål at understøtte erfaringsudveksling blandt udviklere. Via netværket vil du få indsigt i beslutninger om nye teknologier, servicearkitektur og understøttende værktøjer af strategisk, tværgående og principiel betydning for UFST. UFST har desuden en velfungerende personaleforening med et spændende udvalg af klubber og aktiviteter, hvor vi som medarbejdere har mulighed for at netværke med hinanden uden for de vante rammer.

Vores afdeling består af 24 personer og rollespændet går fra typiske projektstyringsroller, arkitekter og fullstack teams til Application Managers og ledelsesrollen. Vi er ambitiøse, ansvarlige og du får professionelle og kvalitetsbevidste kollegaer med fokus på fagligheden. Der er højt til loftet, hvorfor man som ansat har stor mulighed for at have indflydelse på opgaveløsningen. Vi har en god stemning imellem os, omgangstonen er uformel og selv om vi har travlt, spiller vi hinanden gode med fokus på at komme i mål sammen.

Ansøgning og kontakt
Har stillingen fanget din interesse, så send din ansøgning med CV og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest d. 12.08.2024. Vi holder samtaler løbende. Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder, Hanne Sørensen på mobil nr. 72 37 27 41.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.

​Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6082017

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet