Senior SAP-projektleder til forretningskritisk projekt

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig en rolle, hvor dine ideer og metoder bidrager til løsningen af et it-projekt med høj samfundsrelevans? Og vil du med støtte fra dygtige projektdeltagere koordinere og projektstyre på et komplekst projekt med stor variation i opgaverne? Det får du mulighed for hos os!

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) har vi ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af it-systemer og dataløsninger i Skatteministeriets koncern. Vi udvikler løsninger, der sikrer, at Skatteforvaltningen har teknologisk tidssvarende, brugerorienterede it-løsninger af høj kvalitet, som både overholder gældende krav og it-standarder og lever op til forretningens ønsker og ny lovgivning på området. I øjeblikket har vi stort fokus på at modernisere it-systemerne på opkrævningsområdet. Opkrævningsområdet er afgørende for at sikre, at borgere og virksomheder betaler de skatter og afgifter, som de bliver pålagt i henhold til lovgivningen. Initiativerne på opkrævningsområdet består af en række både små og store projekter, som samlet set beløber sig til et trecifret millionbeløb.

Vi tilbyder
I en travl hverdag lægger vi vægt på frihed til at tilrettelægge og prioritere opgaverne for at skabe en god balance i arbejdslivet. På dage med spidsbelastninger vil du derfor opleve solid ledelsesmæssig opbakning og en projektorganisation, der med høj ekspertise understøtter, at vi sammen lykkes og når i mål med projekterne. Du får en bred samarbejdsflade både internt i koncernen og til eksterne leverandører, og du vil have god mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt i en stor moderne it-organisation.

Dine primære opgaver
Projektet handler om at udvide en eksisterede opkrævningsløsning ved at flytte nogle krav fra et system over til et andet system. Dette indebærer udvikling af det eksisterende system, således at systemet kan håndtere de nye krav, der flyttes over. Endvidere indebærer det også afklaring af forretningsmæssige behov og afdækning af juridiske forhold samt selvfølgelig test og organisatorisk implementering. Der er tale om et stort, forretningskritisk projekt med en høj grad af kompleksitet i forhold til forretning, jura og IT. Projektet er i gennemførelsesfasen og vil løbe over de kommende år.

IT-projektlederen skal bidrage til den generelle fremdrift og er med til at sikre, at projektet leverer i henhold til tidsplan og aftalt økonomi. Projektet foregår på et både fagligt og ledelsesmæssigt højt niveau, og i den forbindelse skal du bl.a. varetage kommunikation og facilitere samarbejde med såvel interne som eksterne interessenter på projekt- og ledelsesniveau. Du får dermed en bred samarbejdsflade både internt i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Skattestyrelsen og eksterne leverandører.

Arbejdsopgaverne omhandler blandt andet:

  • Projektledelse med fokus på planlægning, estimering, økonomi, ressource- og risikostyring samt involvering af de interessenter og ledelse i beslutningsprocesserne
  • Styregruppe- og ledelsesrapportering på tværs af styrelser og til eksterne fora
  • Effektiv eksekvering i samarbejde med en række interne og eksterne interessenter
  • Etablering og vurdering af løsningsalternativer i tæt samarbejde med fx forretningsanalytikere, test managers, eksperter på kørende it-systemer og kontorchefer
  • Leverandørstyring
Du har solid erfaring som SAP-projektleder - gerne fra projekter som er komplekse pga. lovgivning, forretningsområde, størrelse eller omfanget af interessenter. Vi lægger vægt på, at du:

  • Kan levere stram projektstyring gennem motiverende, kommunikerende og fremdriftsfokuseret ledelse
  • Kan lide udfordringer og at løse komplekse problemstillinger
  • Er god til at samarbejde og finde løsningsmodeller
  • Har gennemslagskraft og er vedholdende – også når opgaven er vanskelig
  • Kan motivere dit projektteam om et fælles mål
  • Har gode kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt
  • Er god til at håndtere mange opgaver samtidigt og tager ejerskab af opgaverne
  • Kan navigere i en stor, kompleks og politisk styret organisation med mange interessenter
Din organisatoriske placering
Du bliver en del af fagområdet Virksomhed, Opkrævning og analytics, som bl.a. understøtter Skattestyrelsens forretningsdrift og -udvikling via it-drift, forvaltning, videreudvikling og nyudvikling af it-systemporteføljen. Du bliver ansat i kontoret Opkrævningsløsninger, som er placeret i underdirektørområdet Opkrævning, Regnskab og ERP.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 14. november 2023. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt. Vi afholder samtaler løbende. Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Janni Conradsen, kontorchef for Opkrævningsløsninger, på telefon 20 47 27 51.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen, og der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten [AC], overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933938

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet