BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sætte retningen for DevOps understøttelsen af nogle af Danmarks væsentligste IT projekter? Så er du måske den kollega vi søger som Senior Product Manager i Udviklings- og Forenklingsstyrelsens DevOps-kontoret.
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er vi med til at sætte en ny retning for agil udvikling af offentlig IT med hurtigere leverancer i høj kvalitet. I DevOps-kontoret understøtter vi udviklingsprojekter for at sikre de bedste IT-løsninger for det danske skattesystemer. Det gør vi bl.a. ved at levere self-service CI/CD pipelines, lognings- og monitoreringsløsninger, en state-of-the-art containerplatform, samt ved at yde hjælp og rådgivning ift. DevOps best practices og værktøjer.
DevOps kontoret drives som en ART og består af ca. 45 kolleger i fem teams. Dine nærmeste kolleger er afdelingens product owners, arkitekter og specialister samt ledelsesteam.
Din funktion i DevOps-kontoret
Du vil tage ejerskab for retning og sammenhæng mellem afdelingens kerneydelser og få ansvar for at etablere produktvision og high level produkt roadmap i tæt samarbejde med DevOps-kontorets product owners og vores væsentligste interne kunder, samt sikre den røde tråd på tværs af afdelingens udviklingsteams.
Du vil samtidig være det faglige fyrtårn for afdelingens fire product owners. Du vil arbejde tæt sammen med kontorets anden product manager, der i det daglige sikrer sammenhæng mellem en række af afdelingens produkter.
Tech stack’en består blandt andet af Kubernetes/Rancher, GitHub Enterprise, Artifactory, Jenkins, Elastic og Jira/Confluence til planlægning og opgavestyring.
I det daglige arbejder vi tæt sammen med både Infrastruktur afdelinger og UFSTs udviklingsprojekter, så vi sikrer en effektiv DevOps understøttelse helt fra kode til drift for nogle af landets vigtigste IT systemer.
Du vil:
- Udvikle og vedligeholde DevOps-kontorets strategi og sikre den er i overensstemmelse med kundernes behov.
- Nedbryde strategien til roadmaps (fokuseret på kundeværdi) i samarbejde med kontorets kunder.
- Omsætte strategi og roadmaps til konkrete leverancemål på tværs af hele afdelingen og for de enkelte teams, sammen med kontorets product owners
- Have en tæt og løbende dialog med kontorets kunder og samarbejdspartnere for at sikre, at afdelingens produkter matcher UFST’s behov for DevOps understøttelse, både indenfor kompetencer, processer, praktikker og værktøjsunderstøttelse – og både på kort og langt sigte.
- Har erfaring som Product Manager og Product Owner
- Har forståelse for CI/CD processer og DevOps principper
- Har fokus på involvering af kunder og den værdi vores produkter skal give dem
- Er initiativrig, løsningsorienteret og god til at kommunikere
- Har erfaring med både udvikling og drift i større organisationer og gerne i det offentlige.
- Er god til dansk i både skrift og tale
- Har en teknisk baggrund, eller en forståelse for processuel anvendelse af de listede teknologier
- Har erfaring med faglig ledelse
- Trives med at præsentere for små og store forsamlinger.
Du kan se frem til varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der er gode muligheder for læring og kompetenceudvikling. Der er en god balance mellem fritid og arbejde. Vi har det sjovt når vi går på arbejde og har fokus på den sunde travlhed, med en velfungerende personaleforening, et spændende udvalg af klubber og aktiviteter og sociale arrangementer, udover de events vi selv arrangerer i DevOps-kontoret.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 26. december 2023.
Spørgsmål besvares gerne af Ziggy Gudnason på ziggy@ufst.dk. eller på mobil 72373854.
Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil blive afholdt 1. samtaler løbende.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuts Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957138